4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Airco/aanjager werkt niet, maar soms wel
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 26 januari 2010 01:42 PM
  [ # 46 ]

Het niet werken van de aanjager, zat ‘m volgens de citroen garage in het contactslot. Waarbij mij een nieuw contactslot werd geadviseerd (€312 euro) De aanjager zelf is dus wel goed zo lijkt het. Iemand advies?

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2010 08:09 PM
  [ # 47 ]

Een slot halen op de sloop, er staan inmiddels zat Xsara type 1’s op de sloop. Als de sleutel er nog bij zit.

Je zou ook contact op kunnen nemen met Bart Ebben.

Met een tijdelijk slot kan je in elk geval testen of dit ook echt het probleem is.
Alleen als je een andere sleutel krijgt moet je ook je portiersloten en achterklepslot vervangen.

Misschien dat de garage voor die 312 euro wel een slot kan bestellen dat met dezelfde sleutel werkt…

Profiel  
 
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 26 januari 2010 08:39 PM
  [ # 48 ]

is het vervangen van een contactslot een grote onderneming? Ben inmiddels gemail door wat sloperijen die wel wat hadden liggen inclusief sleutels. Volgens mij (ik weet haast wel zeker) is deze akties reeds gebeurd Dus een andere sleutel voor deur of contact is geen probleem.

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 27 januari 2010 01:32 AM
  [ # 49 ]

Op een ander forum (problem car) gelezen dat het elektrisch gedeelte van het kontaktslot ook los is te vervangen.

Profiel  
 
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 27 januari 2010 08:22 AM
  [ # 50 ]

Deze link bedoel je?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=717625

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 27 januari 2010 11:52 AM
  [ # 51 ]

Ja dat is correct.

Profiel  
 
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 28 januari 2010 08:27 PM
  [ # 52 ]

Een kleine update!

Ga morgen bezig met het vervangen van het contactslot (electrisch gedeelte) Heb het “nieuwe” contactslot vandaag opgehaald bij Bart Ebben in Malden. Bedankt voor de tip Arjan! Probeer alleen nog het slot uit de cylinder te krijgen en dat wil nog niet zo best. Met daglicht maar weer proberen!:)

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
HJHuizinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-08-2009

Gepost: 28 januari 2010 08:27 PM
  [ # 53 ]

Heb het zelfde probleem en mij werd inderdaad ook verteld dat het probleem in veel van deze gevallen in het contactslot zit. Hoe dat kan, weet ik niet, maar dat zullen ze vast niet verzinnen.

Heb er alleen weinig trek in om dan werkelijk alle sloten te vervangen omdat je dan nieuwe sleutels krijgt. Waar ik wel voor gewaarschuwd ben, is dat het contactslot vast zit d.m.v. breekbouten. Houdt dus in dat je het weer alleen maar erger kan maken als je het (per ongeluk) verkeerd doet. En weer terug plaatsen van een nieuw contactslot zou dan dus ook een probleem kunnen worden als je niet met breekbouten gaat werken. Volgens mij dus niet even snel “oude eruit” en “hup, nieuwe er weer in”. Dan kom je bedrogen uit. Aldus de dealer.

Xsara Picasso 2000

Profiel  
 
HJHuizinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-08-2009

Gepost: 28 januari 2010 08:32 PM
  [ # 54 ]
Ralph76 schreef:

Een kleine update!

Ga morgen bezig met het vervangen van het contactslot (electrisch gedeelte) Heb het “nieuwe” contactslot vandaag opgehaald bij Bart Ebben in Malden. Bedankt voor de tip Arjan! Probeer alleen nog het slot uit de cylinder te krijgen en dat wil nog niet zo best. Met daglicht maar weer proberen!:)

Ralph: zie mij bovenstaande bericht. Kijk alsjeblieft uit met die breekbouten. Als het verkeerd gaat, heb je helemaal geel contactslot meer en dan wordt starten ook een probleem. Als je dan naar de dealer moet om het alsnog te laten herstellen, moet je kabeltjes doorverbinden en dan wordt je aan de kant gezet door de pliesie. Zit je vast voor het stelen van een auto, haha! Nee, flauwekul, maar kijk alsjeblieft wel uit. Kan dus kloppen dat het niet zo best wil met dat slot…..

Xsara Picasso 2000

Profiel  
 
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 28 januari 2010 08:40 PM
  [ # 55 ]
HJHuizinga schreef:
Ralph76 schreef:

Een kleine update!

Ga morgen bezig met het vervangen van het contactslot (electrisch gedeelte) Heb het “nieuwe” contactslot vandaag opgehaald bij Bart Ebben in Malden. Bedankt voor de tip Arjan! Probeer alleen nog het slot uit de cylinder te krijgen en dat wil nog niet zo best. Met daglicht maar weer proberen!:)

Ralph: zie mij bovenstaande bericht. Kijk alsjeblieft uit met die breekbouten. Als het verkeerd gaat, heb je helemaal geel contactslot meer en dan wordt starten ook een probleem. Als je dan naar de dealer moet om het alsnog te laten herstellen, moet je kabeltjes doorverbinden en dan wordt je aan de kant gezet door de pliesie. Zit je vast voor het stelen van een auto, haha! Nee, flauwekul, maar kijk alsjeblieft wel uit. Kan dus kloppen dat het niet zo best wil met dat slot…..

Hoi HJ, mij werd verteld dat het contactslot vast zit met een drukknop, die je in kan drukken als je het slot in een bepaalde stand hebt. Volgens mij heb ik wel zoiets gevoeld.
Waar lopen die kabels eigenlijk heen?

Wat voor type heb jij trouwens?

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 28 januari 2010 08:42 PM
  [ # 56 ]

wat zijn breekbouten trouwens haha

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
HJHuizinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-08-2009

Gepost: 28 januari 2010 09:10 PM
  [ # 57 ]

Over kabels e.d. weet ik echt helemaal niets. Zou ik je dus niet verder mee kunnen helpen.

Breekbouten zijn bouten die gewoon vastzitten als normale bouten, maar als je ze wil verwijderen, moet je ze breken. Kapot maken dus in feite. Anders krijg je ze niet los. Vergelijk het maar een beetje met één toer schroeven. Zijn schroeven die je alleen maar in hout (o.i.d) kan schroeven en niet meer los. Wordt bv veelal gebruikt bij inbraakpreventie.

Een definitie via Google:  Een breekbout is een bout die bij een bepaalde, meestal zijwaartse, kracht afbreekt. Doel van de breekbout is, bij te grote krachten op de bout, het object waarin de bout zich bevindt niet te laten beschadigen.
De breekbout is dus een beveiliging tegen meer schade. Een breekbout laat bv. de constructie gecontroleerd vallen (bij brand), waardoor niet het gehele gebouw wordt meegesleept, maar een klein gedeelte. Ook bij (landbouw)machines worden breekbouten toegepast.
Een andere, wellicht wat duidelijker omschrijving van de breekbout: “Een bout waarvan de materiaalsterkte nauwkeurig bekend is. Het doel van een breekbout is het tegen overbelasting beveiligen van een verbinding.”
In bepaalde gevallen kan een kunststof bout ook als een soort “breekbout” fungeren: bij onjuiste beweging kan de ingedraaide bout enigszins meebewegen (en bij te hard aandraaien draait de kop er af).


Ik heb zelf een Xsara Picasso 1.8 uit 2000

Xsara Picasso 2000

Profiel  
 
Ralph76
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-2009

Gepost: 29 januari 2010 05:35 PM
  [ # 58 ]

Van het ene naar het andere en weer terug lijkt het te gaan, maar we geven niet op!:)
Na het aansluiten van een nieuw contactslot, kwam er ook uiteindelijk spanning op brede stekker
(die in de blower gaat) Echter is er ook nog een andere stekkertje (een dun roze draadje) en daar lijkt nu het euvel vandaan te komen. Is dit puur de min of gaat deze ergens anders naar toe? Met de - op het carrosserie aangesloten blijft de blower nu blazen en is niet te regelen met de draaiknop (aan/uit)... Ik geef niet op maar ben wel een beetje ten einde raad!:(

Past: Rover 214 SI, Opel Vectra 1.6i, Citroen Xantia 1.8i SX, Citroen Xantia 2.0i SX

Present: Citroen Xsara Coupe 1.9 TD

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 29 januari 2010 08:36 PM
  [ # 59 ]

Ik weet welke je bedoeld, maar weet zo uit m’n hoofd niet zeker waar hij aangesloten moet worden.
Het kan zijn dat hij bij de zwarte kabel in de blowermotor moet worden aangesloten.
Als er vanavond geen oplossing komt zal ik morgen bij daglicht even onder m’n dashboard kijken.

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 30 januari 2010 02:54 PM
  [ # 60 ]

Even gekeken.
Bij mij zit bij de dikke rode en zwarte kabel waar ze uit de draadbundel komen en die naar de blower gaan, een dunne zwarte kabel met stekkertje, hier wordt de rose kabel op aangesloten.
SUCCES.

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook