8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Rusty’s CX break, the end…..
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 22 november 2010 08:37 PM
  [ # 106 ]

Nog een voor de hand liggende mogelijkheid voor een natte voetenbak staat in dit draadje onder melding #22. Ik hoop voor je dat het zo iets simpels is! Smile

Maar als het in die holle ruimtes al zo weggerot is, lijkt het mij toch het meest waarschijnlijk dat het water daar vandaan komt. Even water in het grote ovale gat naar binnen pompen. Als het niet achter het voorwiel onder het scherm vandaan komt, loopt het ergens anders naar toe…
In dit draadje staat nog een aantal mooie foto’s van deze holle ruimtes. Let op het afwatergaatje.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 november 2010 10:50 PM
  [ # 107 ]

Ga nou alsjeblieft geen tuinslang in die gaten stoppen, maar kom binnenkort even langs met je vrachtwaggel. Dan zullen we even diagnose stellen…..... Smile

Dat wordt waarschijnlijk toch wing-off welding…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 22 november 2010 11:00 PM
  [ # 108 ]

En waarom niet? Water dat in de goten aan weerskanten van de motorkap komt, in de buurt van de scharnieren, loopt sowieso door die ruimtes. Dus als het regent wordt het ook kletsnat van binnen.
Je hoeft dus ook niet de slang die in die gaten te proppen. Water gieten in de buurt van de scharnieren van de motorkap doet het ook… Smile

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 22 november 2010 11:14 PM
  [ # 109 ]

Eerst maar een visuele controle van deze hole ruimtes lijkt mij,als je aan beetje schuin kijkt zie je al een hoop hoor.

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 23 november 2010 01:39 AM
  [ # 110 ]
rustyduck schreef:

@ falk : dan zou ik ff de bekleding eraf halen en kijken of t plastic wat erachter zit nog wel op zijn plek zit, dan zou er daardoor geen water naar binnen moeten komen!

Greetzzzzzzz, Rusty

Alles zit daar op z’n plek en is ook nog eens extra afgekitttt!!
Als de tijd het toelaat ga ik toch de parker-theory onderzoeken.

ik hou jullie op de hoogte

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 november 2010 01:42 AM
  [ # 111 ]

Idd met kijken en voelen weet je vaak al voldoende.
Ik heb al meerdere CX-en gelast op die plekken…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 23 november 2010 01:57 AM
  [ # 112 ]

O,ja we hebben het toch nog steeds over de achter-portieren-zijde-kant van een CX-break??

Ik zie verhalen over motorkappen en holle ruimtes die volgens mij een meter of 13 verderop zitten!? drunk

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2010 02:17 AM
  [ # 113 ]

je zei toch water rechts achter op de voeten mat?????
Dan kan het nog wel eens zijn dat het water wat tussen de deur en het deurrubber komt onderaan niet weg kan en dus “overloopt"naar binnen .
ik bedoel dus dat het holle gedeelte van je deurrubber dat tegen de deur drukt onderaan hoger ligt dan de rand die over je velsnaad ligt kun je verhelpen door onderaan 1 cm weg te snijden van de holle/bolle kant die tegen je deur aan ligt zal morgen even een foto posten is nu donker
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2010 02:18 AM
  [ # 114 ]
Falk schreef:

O,ja we hebben het toch nog steeds over de achter-portieren-zijde-kant van een CX-break??

Ik zie verhalen over motorkappen en holle ruimtes die volgens mij een meter of 13 verderop zitten!? drunk

we hadden het ook over rechts voor.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 november 2010 09:31 AM
  [ # 115 ]
Falk schreef:

O,ja we hebben het toch nog steeds over de achter-portieren-zijde-kant van een CX-break??

Ik zie verhalen over motorkappen en holle ruimtes die volgens mij een meter of 13 verderop zitten!? drunk

Volgens Rusty:

rustyduck schreef:

als je op de mat links voor en rechts achter drukte kwam er echt een plasje water te staan…...

dus matten eruit er zat c.a. 1 liter water per mat in…..

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 23 november 2010 09:32 AM
  [ # 116 ]

nog ff voor de duidelijkheid; de mat LINKS voor (bestuurderszijde) was nat en de mat RECHTS achter (passagierszijde) was nat. nu beide matten eruit en alleen links voor is t nog een beetje vochtig in de auto. de kofferbak is dus droog!

@ Evan, deze week gaat niet meer lukken, helaas. (heb je nog een kachelventilator liggen Smile )

zal proberen om straks ff wat fototjes te plaatsen van de probleemplekken.

greetzzzzzzzzzzz, Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 23 november 2010 09:50 AM
  [ # 117 ]

achter de ruitensproeiertank:

foto van binnenuit (links is wielzijde, rechts cabinezijde):

kwam ik ook nog tegen achter de LHM tank; dikke blauwe draad waar de isolatie deels af is en een dunne groene draad die doormidden is, en een stuk van ontbreekt deze 2 zitten bij elkaar net buiten de dikke kabelboom om, iemand een idee waarvan die zijn????????:

over de chaos bij de bedrading van de ruitenwisser zal ik later nog wel s wat posten, eerst maar s de blower fixen (is best wel koud zonder en i.c.m. vochtige auto…...)

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 23 november 2010 10:54 AM
  [ # 118 ]

Zo te zien zal de roest een grote boosdoener zijn,zal waarschijnlijk achter je voorscherm wel een paar gaten zitten die er orgineel niet inhoren.

Als ik zo verder lees heb je persoonlijk contact met Evan,ik denk dat hij je aardig kan helpen om dit probleem verder op te lossen.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 02 december 2010 05:10 PM
  [ # 119 ]

vanochtend alvast voorgloeien, auto sneeuwvrij maken, instappen, voorgloeilampje al uit, dus nog maar een keer gloeien. starten, motor gaat rond, maar behoorlijk traag, en trager en trager…... nog maar een keer gloeien, motor nauwelijks nog rond.

toen maar de ACA gepakt, (heeft 2 wkn stil gestaan) die doet t wel!

accu is nog geen 2 jr oud! grrrr de verkopende partij maar s aanspreken:  EVAN!!!!! HELP Wink

greetzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 december 2010 09:56 PM
  [ # 120 ]

Evan,..... stapt in zijn auto, draait de sleutel om en nee, de snelheid van ronddraaien is niet om naar huis te schrijven.. mmm ligt het aan de accu?
misschien toch eens de accuboer contacteren?

of gaan we eerst op zoek naar andere oorzaken, zoals kou…, lekstroom…..

of…..serie 1 stroomvretende dieselstartmotoren. (met S2 startmotor doet ie het wel goed…. al bij 3 auto’s na startmotorwissel naar S2 startmotor geen problems meer gehad…...)


Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook