























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nog een voor de hand liggende mogelijkheid voor een natte voetenbak staat in dit draadje onder melding #22. Ik hoop voor je dat het zo iets simpels is!
Maar als het in die holle ruimtes al zo weggerot is, lijkt het mij toch het meest waarschijnlijk dat het water daar vandaan komt. Even water in het grote ovale gat naar binnen pompen. Als het niet achter het voorwiel onder het scherm vandaan komt, loopt het ergens anders naar toe…
In dit draadje staat nog een aantal mooie foto’s van deze holle ruimtes. Let op het afwatergaatje.
Ga nou alsjeblieft geen tuinslang in die gaten stoppen, maar kom binnenkort even langs met je vrachtwaggel. Dan zullen we even diagnose stellen….....
Dat wordt waarschijnlijk toch wing-off welding…...
CX GTi Turbo 2 - All Black
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
En waarom niet? Water dat in de goten aan weerskanten van de motorkap komt, in de buurt van de scharnieren, loopt sowieso door die ruimtes. Dus als het regent wordt het ook kletsnat van binnen.
Je hoeft dus ook niet de slang die in die gaten te proppen. Water gieten in de buurt van de scharnieren van de motorkap doet het ook…
Eerst maar een visuele controle van deze hole ruimtes lijkt mij,als je aan beetje schuin kijkt zie je al een hoop hoor.




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
rustyduck schreef:@ falk : dan zou ik ff de bekleding eraf halen en kijken of t plastic wat erachter zit nog wel op zijn plek zit, dan zou er daardoor geen water naar binnen moeten komen!
Greetzzzzzzz, Rusty
Alles zit daar op z’n plek en is ook nog eens extra afgekitttt!!
Als de tijd het toelaat ga ik toch de parker-theory onderzoeken.
ik hou jullie op de hoogte
Idd met kijken en voelen weet je vaak al voldoende.
Ik heb al meerdere CX-en gelast op die plekken…
CX GTi Turbo 2 - All Black




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
O,ja we hebben het toch nog steeds over de achter-portieren-zijde-kant van een CX-break??
Ik zie verhalen over motorkappen en holle ruimtes die volgens mij een meter of 13 verderop zitten!?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
je zei toch water rechts achter op de voeten mat?????
Dan kan het nog wel eens zijn dat het water wat tussen de deur en het deurrubber komt onderaan niet weg kan en dus “overloopt"naar binnen .
ik bedoel dus dat het holle gedeelte van je deurrubber dat tegen de deur drukt onderaan hoger ligt dan de rand die over je velsnaad ligt kun je verhelpen door onderaan 1 cm weg te snijden van de holle/bolle kant die tegen je deur aan ligt zal morgen even een foto posten is nu donker
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Falk schreef:O,ja we hebben het toch nog steeds over de achter-portieren-zijde-kant van een CX-break??
Ik zie verhalen over motorkappen en holle ruimtes die volgens mij een meter of 13 verderop zitten!?
we hadden het ook over rechts voor.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Falk schreef:O,ja we hebben het toch nog steeds over de achter-portieren-zijde-kant van een CX-break??
Ik zie verhalen over motorkappen en holle ruimtes die volgens mij een meter of 13 verderop zitten!?
Volgens Rusty:
rustyduck schreef:als je op de mat links voor en rechts achter drukte kwam er echt een plasje water te staan…...
dus matten eruit er zat c.a. 1 liter water per mat in…..
nog ff voor de duidelijkheid; de mat LINKS voor (bestuurderszijde) was nat en de mat RECHTS achter (passagierszijde) was nat. nu beide matten eruit en alleen links voor is t nog een beetje vochtig in de auto. de kofferbak is dus droog!
@ Evan, deze week gaat niet meer lukken, helaas. (heb je nog een kachelventilator liggen )
zal proberen om straks ff wat fototjes te plaatsen van de probleemplekken.
greetzzzzzzzzzzz, Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
achter de ruitensproeiertank:
foto van binnenuit (links is wielzijde, rechts cabinezijde):
kwam ik ook nog tegen achter de LHM tank; dikke blauwe draad waar de isolatie deels af is en een dunne groene draad die doormidden is, en een stuk van ontbreekt deze 2 zitten bij elkaar net buiten de dikke kabelboom om, iemand een idee waarvan die zijn????????:
over de chaos bij de bedrading van de ruitenwisser zal ik later nog wel s wat posten, eerst maar s de blower fixen (is best wel koud zonder en i.c.m. vochtige auto…...)
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Zo te zien zal de roest een grote boosdoener zijn,zal waarschijnlijk achter je voorscherm wel een paar gaten zitten die er orgineel niet inhoren.
Als ik zo verder lees heb je persoonlijk contact met Evan,ik denk dat hij je aardig kan helpen om dit probleem verder op te lossen.
vanochtend alvast voorgloeien, auto sneeuwvrij maken, instappen, voorgloeilampje al uit, dus nog maar een keer gloeien. starten, motor gaat rond, maar behoorlijk traag, en trager en trager…... nog maar een keer gloeien, motor nauwelijks nog rond.
toen maar de ACA gepakt, (heeft 2 wkn stil gestaan) die doet t wel!
accu is nog geen 2 jr oud! grrrr de verkopende partij maar s aanspreken: EVAN!!!!! HELP
greetzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Evan,..... stapt in zijn auto, draait de sleutel om en nee, de snelheid van ronddraaien is niet om naar huis te schrijven.. mmm ligt het aan de accu?
misschien toch eens de accuboer contacteren?
of gaan we eerst op zoek naar andere oorzaken, zoals kou…, lekstroom…..
of…..serie 1 stroomvretende dieselstartmotoren. (met S2 startmotor doet ie het wel goed…. al bij 3 auto’s na startmotorwissel naar S2 startmotor geen problems meer gehad…...)
CX GTi Turbo 2 - All Black