2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aandachtspunten bij aankoop BX
FVdV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 30-09-2009

Gepost: 20 oktober 2009 09:56 PM
  [ # 16 ]

Ondertussen heb ik een bericht terug gehad en hij zegt dat hij hem zelf gekocht heeft voor 1350 euro van een kennis. Ik ga er van uit dat dat klopt dus heb ik gezegd dat ik er 1500 euro voor wil geven. Dan is hij zelf uit de kosten want hij gaat hem zeker niet met verlies verkopen en dat is misschien wat te veel maar dat heb ik er nog wel voor over.

Ook heb ik nog een voorbeeldcontract gevonden op de site van Testaankoop (België). Dit is een contract wat beide partijen beschermt bij aankoop van een tweedehandsauto. De koop wordt sowieso afgesloten met dit contract getekend, anders gaat het voor mij niet door.
Als ik dan de auto heb ga ik naar een onafhankelijk keuringsstation voor een volledige controle (dat is geen apk keuring zoals in Nederland maar daar wordt echt alles nagekeken).

Profiel  
 
Eindelijk weer een BX?
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-10-2009

Gepost: 20 oktober 2009 11:59 PM
  [ # 17 ]
Mechuccio schreef:

hahaha dat zal wel meevallen hoor Wink

Ik denk dat de mensen die eventueel met je mee willen gaan zelf al voorzien zijn van een fijne BX en bovendien goed op de hoogte zijn van wat er momenteel te koop staat.

Ben je trouwens op zoek naar een specifiek type/uitvoering? Of gewoon een beetje aan het rondkijken voor een leuk en goed exemplaar?

Ik ben op zoek naar een TZI, vanwege de compleetheid. En dat mag dan een 1.6 en een 1.9 zijn; snel zijn ze allebei wel en sprinten hoeft met een bijna klassieker van mij niet. En dat zou ook best een automaat kunnen zijn, zoals deze http://link.marktplaats.nl/283981898 . Aan de andere kant is NAP niet blij met de opgave van 126.000 km. Hmm.

Hoe zijn de automatsche bakken van de BX eigenlijk? Want eenmaal kapot schijnt reparatie aardig in de papieren kunnen lopen… Aan de andere kant zijn dat wel de normaal verkrijgbaar meer interessante exemplaren.

Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 oktober 2009 01:22 PM
  [ # 18 ]
FVdV schreef:

Ondertussen heb ik een bericht terug gehad en hij zegt dat hij hem zelf gekocht heeft voor 1350 euro van een kennis. Ik ga er van uit dat dat klopt dus heb ik gezegd dat ik er 1500 euro voor wil geven. Dan is hij zelf uit de kosten want hij gaat hem zeker niet met verlies verkopen en dat is misschien wat te veel maar dat heb ik er nog wel voor over.

Ook heb ik nog een voorbeeldcontract gevonden op de site van Testaankoop (België). Dit is een contract wat beide partijen beschermt bij aankoop van een tweedehandsauto. De koop wordt sowieso afgesloten met dit contract getekend, anders gaat het voor mij niet door.
Als ik dan de auto heb ga ik naar een onafhankelijk keuringsstation voor een volledige controle (dat is geen apk keuring zoals in Nederland maar daar wordt echt alles nagekeken).

Eigenlijk moet de verkoper die keuring doen. Dus je kan ook voorstellen: ik neem de auto INCLUSIEF 2de hands keuring, als hij door de keuring gaat neem ik de auto (en betaal eventueel voor de keuring) en anders niet.

Die 2de hands keuring moet sowieso gebeuren en is 2 maanden geldig. Als hij vertrouwen heeft in de auto dan moet hij daar geen schrik voor hebben.

@Eindelijk weer een BX: ik heb een 1600 TZi Automaat met 250.000km en mijn bak schakelt na (3 keer verversen van de ATF) weer goed. En een revisie zou iets van een 1600euro kosten.

Profiel  
 
FVdV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 30-09-2009

Gepost: 21 oktober 2009 01:50 PM
  [ # 19 ]

Hij gaat de keuring ook laten doen, anders kan ik er trouwens niet mee naar huis rijden maar dat is gewoon een keuring of de auto veilig genoeg is voor op de weg. Die keuring waar ik het over heb is echt een volledige check-up van de wagen. Dat kost dan een goeie €100 maar dan weet je ook veel beter hoe het met je wagen gesteld is.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 21 oktober 2009 01:55 PM
  [ # 20 ]

Ah in dat opzicht. Is inderdaad wel handig om te weten wat er staat aan te komen en wat niet. Alhoewel ik niet zeker ben of ik dat allemaal ook zou willen weten Wink .

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 21 oktober 2009 08:32 PM
  [ # 21 ]

@Eindelijk weer een BX
TZI ziet er zo op de plaatjes erg goed uit en eentje met airco vind je niet zo gauw. Die 126.000 km is erg mooi, maar ik weet niet wat je daarover bij NAP hebt gevonden. Mijn vorige BX was een 1.6 automaat en daarvan ging de bak bij zo’n 160.000 km aan gort. Ik dacht eerst dat een van de kruiskoppelingen van mijn aandrijfassen aan vervanging toe was, maar het bleek juist de andere kant te zijn: het differentieel van de automaat. Tweedehands bak vinden was moeilijk en reparatie zou ook stevig in de papieren gaan lopen, waarbij kwam dat het een nog al basic type was met erg weinig luxe en wat butsen en een versleten bestuurdersstoel, dus heb ik toen mijn huidige GTi gekocht. Automaat rijdt wel erg lekker en is ook behoorlijk pittig, maar wat de betrouwbaarheid betreft, heb ik dus niet zo’n beste ervaring. Maar misschien ben ik wat dit betreft de enige.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
FVdV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 30-09-2009

Gepost: 22 oktober 2009 11:11 AM
  [ # 22 ]

Is het eigenlijk realistisch dat de adals vervangen zijn bij een bx van 15/16 jaar op een 100.000 km of staat die gast gewoon te liegen in mijn gezicht? Er zijn nergens facturen van, wat ik op zich wel begrijp want hij was van een Citroen monteur maar ik vind het alles bij elkaar wel een beetje raar.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 oktober 2009 11:28 AM
  [ # 23 ]

ja is realistisch! Adals kunnen ook kapot gaan door leeftijd. De mijne waren bij 90 000 km vervangen. En toen was me Bx 16 jaar oud.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Eindelijk weer een BX?
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-10-2009

Gepost: 22 oktober 2009 07:33 PM
  [ # 24 ]
bearwil schreef:

@Eindelijk weer een BX
TZI ziet er zo op de plaatjes erg goed uit en eentje met airco vind je niet zo gauw. Die 126.000 km is erg mooi, maar ik weet niet wat je daarover bij NAP hebt gevonden. Mijn vorige BX was een 1.6 automaat en daarvan ging de bak bij zo’n 160.000 km aan gort. Ik dacht eerst dat een van de kruiskoppelingen van mijn aandrijfassen aan vervanging toe was, maar het bleek juist de andere kant te zijn: het differentieel van de automaat. Tweedehands bak vinden was moeilijk en reparatie zou ook stevig in de papieren gaan lopen, waarbij kwam dat het een nog al basic type was met erg weinig luxe en wat butsen en een versleten bestuurdersstoel, dus heb ik toen mijn huidige GTi gekocht. Automaat rijdt wel erg lekker en is ook behoorlijk pittig, maar wat de betrouwbaarheid betreft, heb ik dus niet zo’n beste ervaring. Maar misschien ben ik wat dit betreft de enige.

NAP roept via de site: ROOD. En verder niets. Ik heb een andere auto waar ik nog mee ga leuren voor de BX zou komen, en ik zal hem dan nog `ns aan de garagist vragen, die ziet waarschijnlijk meer.
Lullig voor je van die automaat, maar `t bevestigt wel een beetje mijn angsten. Ik ken zo`n verhaal van een Saab 900 die opeens 5x het aanschafbedrag in reparatie moest gaan kosten. En dat zijn geen grappen!
Maar hoe zijn die kosten in verhouding met een handbak? Hoewel ik twee BX`en over de 200K en 1 zelfs over de 300K heb gestuurd zonder enig probleem met de bak.
Als nog iemand iets weet over de automaat (3 of 4 versnellingen trouwens? Ik dacht vier.), dan houd ik mij aanbevolen.

Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 oktober 2009 07:57 PM
  [ # 25 ]

Het is een 4 bak.

Je verliest wel een pak vermogen (of dat gevoel heb ik toch) maar het rijdt zo soepel en relax. In combinatie met een CC is het volgens mij helemaal zalig.

En de automaat heeft echt wel baat bij verse olie. Is iets dat je perfect zelf kan. Ik zou meteen wéér voor een automaat gaan hoor. Maar het is inderdaad wel een risico.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 23 oktober 2009 12:40 AM
  [ # 26 ]

Vroege automaat is nog een 3-bak, die moet je zien te vermijden, want daarmee zuipt hij als een ketter. Later is de 4-bak gekomen en die lust nog steeds een aardig slokje als je maar twee standen van je gaspedaal kent. Wat dat vermogensverlies betreft, valt het erg mee. Mijn 1.6 (carburateur 94 pk) bezorgde bij het stoplicht toch menig petje in Golfje een héél slechte dag. FU

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Eindelijk weer een BX?
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-10-2009

Gepost: 28 april 2015 06:36 PM
  [ # 27 ]

tsja, het was even stil aan mijn kant. een jaar of 5.
Afgelopen zaterdag in een 19GTI gereden, had een tijdje stilgestaan, dus ouwe benzine, had nog niet de goeie accu, dus startte wat vervelend, maar reed verder zoals het hoorde.
Maar het zat en paste niet meer zoals ik het in mijn hoofd had. geen ruimte tussen boven been en stuur voor mijn handen, niet meer zo lenig als vroeger om uit te stappen, stoel verder naar achteren kan, maar dan kan ik net meer bij het stuur.

Ik ben bang dat het `m niet gaat worden Sad .
ik hou het bijeen droomauto, die me vroeger heel veel lol heeft bezorgd en ver heeft gebracht. Onder andere waar ik nu ben.

Overigens: wel een verder erg gave zilveren GTI, wat oppervlakteroest op de dorpel linksvoor van instappen en een strookje roest aan het scherm rechtsachter, eenvoudig weg te werken. Wordt geleverd met nieuwe koppeling, d.riem en gasveren voor de klep.
In Heteren bij Chaigneau. 44.000km, aardige vent, € 4.250. En net wat verse benzine, loopt een stuk lekkerder dan ouwe!

Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 29 april 2015 10:25 AM
  [ # 28 ]

Jammer. Soms blijven dromen dromen. Kom gerust eens naar een BX-meeting, dan kun je ten minste met wat mensen meerijden en je droom toch een beetje beleven.

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 29 april 2015 06:43 PM
  [ # 29 ]

Jammer dat een BX niet meer zo goed bevalt. Niet verder op zoek naar een CX of DS nu?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Eindelijk weer een BX?
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-10-2009

Gepost: 29 april 2015 10:50 PM
  [ # 30 ]
Michelangelo schreef:

Jammer dat een BX niet meer zo goed bevalt. Niet verder op zoek naar een CX of DS nu?

Haha, dat zou ik niet door de ballotage krijgen hier 😝. En dan eerder nog een XM.

Nee, we gaan voor een ander soort grijns, eentje van gewoon lol en gaan dus op zoek naar een Pluriel. Samen met de (sorry) 307SW best doelmatig en lollig!

Visa 11RE
BX Leader 1986
BX 14 Deauville
BX 14 TGE
ZX 2.0 Aura
Berlingo 1.9D
Xsara Picasso 2.0hdi en 1.6hdi
C3 Pluriel en C4 Cactus

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook