Foutje in de advertentie dan.
De 14 (zowel de TU als de liggende ‘150’-motor) heeft nooit stuurbekrachtiging gehad af fabriek, niet standaard en niet als optie.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Toch heeft ie zeker stuurbekrachtiging
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
16V MK2
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Een 8-klepper blok is ook niet verkeerd toch? Geen gezeik met een distributieriem die een hele vroege interval heeft, omdat hij anders klapt.
In een 16v wil je gewoon een 16v 148/160 PK en geen ‘‘lullige’’ 8v..












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het blok zo bekijk is het ook gewoon een 16v?
Waarschijnlijk dus verkeerde waardes ingevuld bij de ad.
Ja dat is gewoon een 16v blok.











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Autofan schreef:Een 8-klepper blok is ook niet verkeerd toch? Geen gezeik met een distributieriem die een hele vroege interval heeft, omdat hij anders klapt.
Een 8-klepper is zeker niet verkeerd!
Ik heb er een stuk of 6-7 “versleten”!
Mijn laatste; de SH-74-HH heb ik in 2008 verkocht en is nog bij degene die hem toen kocht;
misschien toevallig een bekende van iemand hier?





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Idem . Ik ben begonnen met een (vuile) GTi, het was mijn eerste BX. Niet de betrouwbaarste, wel de leukste van het hele roedeltje die ik heb (gehad). Heb er hele fijne herinneringen aan over gehouden.
Maar het spreekt vanzelf dat als je in de markt bent voor een 16V een 8V maar een beetje behelpen is. Alles is relatief…




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Prachtige BX Image:
http://link.marktplaats.nl/485597155
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel een pittige prijs!
Als je er jaren lang mee wil doen opzich niet zo’n probleem. Wil je hem na een jaar weer verkopen dan lijkt me het niet de beste keuze..














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Autofan schreef:Een 8-klepper blok is ook niet verkeerd toch? Geen gezeik met een distributieriem die een hele vroege interval heeft, omdat hij anders klapt.
Nou, ik vervang 100x liever een riem op een 16v dan op een 8v!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom?
Als ik het goed begrijp is het bij een 8 klepper ook maar paar uurtjes werk.