214 van de 465
« Eerste  < Vorige 212 213 214 215 216 Volgende >  Laatste »
   
BX’en te koop
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 september 2011 11:07 AM
  [ # 3196 ]

Foutje in de advertentie dan.

De 14 (zowel de TU als de liggende ‘150’-motor) heeft nooit stuurbekrachtiging gehad af fabriek, niet standaard en niet als optie.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 16 september 2011 11:30 AM
  [ # 3197 ]

Toch heeft ie zeker stuurbekrachtiging

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 16 september 2011 05:02 PM
  [ # 3198 ]

Stuurbekrachtiging is toch achteraf ook in te bouwen?

Kwestie van de regelaar, leidingen en stuurhuis overzetten…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7346
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 september 2011 10:23 AM
  [ # 3199 ]

16V MK2 Wink

http://www.autotrader.nl/klassieker/citroen/damwald/3vpr7/citroen-bx-19-gti-16v/detail/?zoekopdracht=citroen

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 september 2011 10:27 AM
  [ # 3200 ]

88KW / 120 Pk in een 16 klepper ?

(Volgens de RDW heeft deze auto 108 Kw)

Dus of er zit een foutje in de advertentie, of er zit een 8v blok in…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 september 2011 11:39 AM
  [ # 3201 ]

Een 8-klepper blok is ook niet verkeerd toch? Geen gezeik met een distributieriem die een hele vroege interval heeft, omdat hij anders klapt.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 september 2011 11:40 AM
  [ # 3202 ]

In een 16v wil je gewoon een 16v 148/160 PK en geen ‘‘lullige’’ 8v..

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2011 11:49 AM
  [ # 3203 ]

Als ik het blok zo bekijk is het ook gewoon een 16v?

Waarschijnlijk dus verkeerde waardes ingevuld bij de ad.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 september 2011 11:52 AM
  [ # 3204 ]

Ja dat is gewoon een 16v blok. Razz

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 september 2011 11:10 PM
  [ # 3205 ]
Autofan schreef:

Een 8-klepper blok is ook niet verkeerd toch? Geen gezeik met een distributieriem die een hele vroege interval heeft, omdat hij anders klapt.

Een 8-klepper is zeker niet verkeerd!
Ik heb er een stuk of 6-7 “versleten”!

Mijn laatste; de SH-74-HH heb ik in 2008 verkocht en is nog bij degene die hem toen kocht;
misschien toevallig een bekende van iemand hier?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 19 september 2011 03:49 AM
  [ # 3206 ]

Idem idem . Ik ben begonnen met een (vuile) GTi, het was mijn eerste BX. Niet de betrouwbaarste, wel de leukste van het hele roedeltje die ik heb (gehad). Heb er hele fijne herinneringen aan over gehouden.  love6

Maar het spreekt vanzelf dat als je in de markt bent voor een 16V een 8V maar een beetje behelpen is. Alles is relatief…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 september 2011 07:36 PM
  [ # 3207 ]

Prachtige BX Image:

http://link.marktplaats.nl/485597155

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2011 07:44 PM
  [ # 3208 ]

Wel een pittige prijs!

Als je er jaren lang mee wil doen opzich niet zo’n probleem. Wil je hem na een jaar weer verkopen dan lijkt me het niet de beste keuze..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 september 2011 07:53 PM
  [ # 3209 ]
Autofan schreef:

Een 8-klepper blok is ook niet verkeerd toch? Geen gezeik met een distributieriem die een hele vroege interval heeft, omdat hij anders klapt.

Nou, ik vervang 100x liever een riem op een 16v dan op een 8v!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2011 07:55 PM
  [ # 3210 ]

Waarom?

Als ik het goed begrijp is het bij een 8 klepper ook maar paar uurtjes werk.

Profiel  
 
 
214 van de 465
« Eerste  < Vorige 212 213 214 215 216 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook