


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
jan suburban schreef:Goof de wijze,
Ik heb hydroliekslang laten maken bij Stahlie en bij Dronk. Allebei in Rotterdam.
jan
En dat in plaats van de hogedrukleidingen voor de CX of is dat voor die andere auto van je?
Voor de suburban van ´72. Stuurbekrachtigingsslangen en aircoslangen.
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat bedoel ik. Wat voor druk hebben die slangen te verwerken, maximaal?
http://www.mennensbelgium.be/ProductTypeFiles/Enerpac_H700_E325eNL.pdf
Lijkt me wel genoeg toch?
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Conventioneel remsysteem komt niet boven de 60 bar uit, meestal 30-40 bar. Stuurbekrachtiging zal hooguit ook zoiets zijn. Airco haalt zelfs dat bij lange na niet.
Citroen hydraulisch systeem druk (145-170bar) kom je verder tegen in vliegtuigen en graafmachines enzo. Niet in autos. Even voor de duidelijkheid. 145 bar is 147.9kg per vierkante centimeter. Neem een slang die gegarandeerd is om minimaal het dubbele aan te kunnen, want de puntlast kan dramatisch hoger zijn dan 170 bar. Zeker op die leiding tussen de pomp en de HD regelaar. De pomp kan nog veel meer druk maken dan 170 bar. Als je hem verkeerd aansluit pompt ie een veerbol gewoon kapot, bijvoorbeeld.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die slangen kunnen dat dus wel aan, maar ik zie nog steeds niet hoe je die in een bol gemonteerd krijgt. Daar moet je dus al iets gaan verzinnen wat de zwakke schakel zou kunnen zijn. Nee, doe mij maar gewoon de originele oplossing.
Ik heb een HD slang op maat laten maken door v/d Laan in Abbenes. Deze kan een druk hebben van 423 BAR.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De nippels die we maken zijn nog nooit een ‘point of failure’ geweest. En slangen is een originele oplossing, vanaf de XM. De slangen werken dus echt wel prima, en 700bar slangen lijken me inderdaad prima. Dan alleen nog de vraag of ze een scherpe bocht kunnen maken, en wat dat doet voor de levensduur. Maar de conversie nippels zijn nou niet de zwakke schakel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De oplossing met de slang zoals Sans P. hier beschrijft is prima, en werd door Maserati zelf in de jaren 70 al bedacht omdat de originele hoge druk leidingen van de Merak en de SM allemaal sneuvelden. De nippels zijn van dik staal gemaakt en kunnen niet falen. De hogedruk slang in plaats van de originele stalen leiding is absoluut een verbetering ten opzichte van het origineel: de stalen leiding rammelt vaak stuk in z’n eigen beugels, of breek door trillingen tijdens het in- en uitslaan van de HD-regelaar gewoon af boven de leidingwartels.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ok!





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
alexander schreef:Ik heb een HD slang op maat laten maken door v/d Laan in Abbenes. Deze kan een druk hebben van 423 BAR.
Mooi… dit beantwoord gedeeltelijk mijn vraag in mijn eigen draadje. Was het erg duur om die hd slang te laten maken?












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe zit het met de uitdroging van het rubber?
Nog een voordeel is dat de boel niet gaat roesten…
ik heb nou nog nooit iemand gehoord die na het vervangen van zn leidingen binnen 5-10 jaar weer aan de beurt was dus waarom gekker/duurder maken dan nodig?
Arjan Verkade schreef:Hoe zit het met de uitdroging van het rubber?
Nog een voordeel is dat de boel niet gaat roesten…
vervangleidingen worden van een koperlegering gemaakt, dat eigenlijk niet kan doorroesten. Teminste niet zoals staal dat doet..


































Totaal aantal Berichten: 15729
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan Robbie