130 van de 130
« Eerste  < Vorige 128 129 130
   
ID/DS te koop
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3586
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 april 2024 02:18 PM
  [ # 1936 ]

Voordat er een DS was met manuele bak werd de ID noodgedwongen ingezet als “sport” model, want de coureurs wilden niet deelnemen met een “Hydraulique”, heel begrijpelijk overigens.
Die “fabrieks” ID’s hadden dan toch wel een DS motor met verbeteringen, maar natuurlijk binnen de reglementering.
De uitzondering: In 1957 deed er een DS19 mee aan de Mille Miglia.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43132
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 april 2024 04:41 PM
  [ # 1937 ]
Citroensmgz schreef:

Minimum niet gehaald, staat opnieuw hier:

https://www.classiccar-auctions.com/en/lot-details/23304/citroen-id-19-coupe-chapron-concorde-1962

Nou ben ik geen DS/ID kenner maar een paar opmerkingen/vragen.
62’er met groen systeem ? Omgebouwd dus. Waarom zou je dat doen bij een Chapron die alleen wat waard zijn als origineel.
Er staat NERGENS dat het een originele Chapron is met ook maar iets van bewijs daarvoor,  vreemd.

Een ID als Chapron: Dat kon al vraag ik me af waarom je dat zou doen met de prijzen die Chapron toen al rekende.
Maar een ID met een BVH/Half-automaat, dus een ID “Hydraulique” dat is er duidelijk later ingezet, of er is een andere auto als basis gebruikt. In 1962 werden er nog lang niet altijd chassis nummers ingeslagen, alleen voor de landen waar dat moest. ( O.a. Nederland en Duitsland) .

Foto’s nog eens goed bekeken: het eerste wat opvalt is dat er géén typeplaatje meer in deze auto zit!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 23 april 2024 09:17 AM
  [ # 1938 ]

Smaken verschillen maar een ID/DS is niet gebaat bij allerlei poespas en opsmuk. Dat is bij die Chapron-modellen niet gelukt.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 23 april 2024 09:34 AM
  [ # 1939 ]

Inderdaad smaken verschillen. Hou meer van een kale originele DS berline of break.

Voor de foto’s hadden ze de deurbekleding nog wel even mogen vastzetten. Of zegt dat iets over de kwaliteit van de wagen en restauratie.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Incubus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 23-04-2019

- ID/DS DSuper
Gepost: 09 juli 2024 01:55 AM
  [ # 1940 ]

Hoe dan ?

Is er niet een cijfer te veel ingetypt bij de vraagprijs ?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7554
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juli 2024 09:21 AM
  [ # 1941 ]

En dan zit er voor dat geld niet eens de correcte airco-installatie en -console in maar iets uit de accessoirehandel. Mooie auto trouwens, dat dan weer wel.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7294
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 juli 2024 09:26 AM
  [ # 1942 ]

Motortechnisch heeft er een deelrestauratie plaats gevonden…..........idiot
Voor die prijs moet alles 200% wezen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
130 van de 130
« Eerste  < Vorige 128 129 130
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook