
























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
waterman schreef:Klassieker ja, waardevolle klassieker: nee. De CX heeft een reputatieprobleem: roest, slechte bouwkwaliteit, duur onderhoud, onbetrouwbaar. Daarbij zijn eend, DS en SM iconen, een CX niet.
In Duitsland mag men dan de hoofdprijs willen vangen voor een CX, in La France, Italia, Begië en Nederland koop je ze nog steeds voor een relatieve appel en ei en dat is altijd al zo geweest. Ik geloof nog steeds niet dat de cx de ds achterna gaat qua prijzen. Met de GS is dat ook nooit gebeurd.
Denk ik ook. Al roest een DS natuurlijk net zo hard, zo niet harder.
Ook heel herkenbaar:
Daarnaast staat de CX natuurlijk altijd een beetje in de schaduw van zijn voorganger. Als ik vertel dat ik een oude Citroën heb vragen mensen altijd eerst of ik een DS heb. Niet dus. De DS is natuurlijk een monument in de autogeschiedenis maar voor mij is de CX de mooiste auto uit de twintigste eeuw.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Niet dat ik op zoek ben naar een CX, maar etalage kijken mag natuurlijk altijd. Wat zeggen jullie van deze CX 2500 uit 1982.
Het vreemde hier vind ik dat hij volgens de advertentie voor € 12.000,- gerestaureerd is (bij Cyril in Terborg) er sindsdien 1000km mee gereden is en hij nu te koop staat voor € 3750,-
Is de vorige eigenaar dan gewoon gek dat ie ‘m zo snel weer weg doet of zit hier een luchtje aan. Hij zit er op het oog prima uit, dat wel?
http://www.autotrader.nl/auto/citroen-cx/1982/scherpenzeel/72vjq/citroen-cx-2500/
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ziet er inderdaad wel mooi uit, schuifdak is natuurlijk een dubbeltje op zijn kant en je opmerking over die 12.000€ kosten en dan verkopen voor 3750€ is wel terecht, maar wie weet? Heel goed inspecteren en misschien is ie wel echt goed en moet hij snel weg (want voor 12.000€ gaat ie niet ‘zo’ snel weg zijn denk ik) ofwel is eraan geklooid…














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die auto is hier al uitgebreid besproken: het chassisnummer en kenteken horen niet bij de auto, ding is omgekat. Lekker laten staan dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar als die ombouw gewoon netjes gebeurd is en het is volgens de regeltjes is er weinig aan de hand lijkt me?
Uiteraard liever gewoon een originele, maar ik zie het probleem niet zo…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Omkatten is illegaal.
Anders zou iedereen een 74er chassisnr in zijn auto zetten en geen MRB betalen.
Ah, dat wist ik niet….
Wat is het risico dat je loopt, stel dat je zo’n auto koopt? APK afkeur? Belastingdienst op de stoep? Fraude?
Ach, zoek voor de gein eens op ‘cx omgekat’, dan kom je diezelfde auto tegen in dit topic, die al sinds 2009 ofzo te koop staat, voor verschillende prijzen, bij verschillende handelaren.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Och, het risico?
Inbeslagname en vernietiging voertuig… Naheffing wegenbelasting, boete in de vorm van een verdubbeling van de naheffing. Laten we daar eens mee beginnen Heb er gelukkig een persoonlijke ervaring mee, dus wie weet komt er nog wel wat bij
Kortom, ik zou er niet aan beginnen
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Je bedoelt “geen”, neem ik aan…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
You are right! de G was van mijn toetsenbord gevallen
Om weer on-topic te gaan, een zeer mooie en laag gekilometerde cassis-nacré!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
mooie kleur indd
Arjan Verkade schreef:Ja deze CX ken ik wel…...
Dank voor de info!
das een mooie! Een trs in cassis kleur is wel schaars. Net balen dat ie jaar te nieuw is.
Kan alleen niet zien of ie ook cassis kleur dash heeft.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo te zien een “gewoon” zwart dash, al was dat natuurlijk ook niet altijd standaard in een TRS.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Niet mis nee, waarom weer zo ver… :s