804 van de 858
« Eerste  < Vorige 802 803 804 805 806 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juni 2019 09:43 PM
  [ # 12046 ]

De Pallas was er toch als eerste.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 07 juni 2019 09:54 PM
  [ # 12047 ]

Zal eens kijken in mijn vader z’n archief kaft, met brochures en prijslijsten.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2019 10:57 AM
  [ # 12048 ]

Ik heb toch diverse keren begrepen dat TRE erg op de Pallas lijkt, maar net iets anders is uitgevoerd.

Zover ik weet is de naam Pallas niet gevoerd op Serie 2, of BE moet daar een uitzondering in zijn.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 juni 2019 11:01 AM
  [ # 12049 ]

Kapitein Rob zijn versie is de juiste.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2019 11:08 AM
  [ # 12050 ]

Daar ben ik het ook mee eens, met als toevoeging dat de TRE op kleine details net iets minder luxe is.

En een 2500 in andere landen is ook een Pallas, ik heb nog nooit een 2500 TRE gezien. Dat kan ook niet gezien het dan een TRi moet zijn zoals later op de breaks geleverd.

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 09 juni 2019 12:42 AM
  [ # 12051 ]

Toch heeft break23m ook gelijk. Bij de eerste CX-versies waren drie uitvoeringen: Confort, Super en Pallas (en GTi en Prestige). Vanaf 1979/1980 -met de nieuwe 2-liter motor- zijn die drie uitvoeringen vervangen door de Reflex en Athéna, waarbij de Reflex de uitrusting van de Confort had en de Athéna die van de Super met enkele Pallas-details. Vanaf modeljaar 1983 werd de typeaanduiding 20 en 20TRE waarbij in o.a. Nederland de Pallas-naam werd gebruikt ipv TRE. Ik heb deze ‘wijsheid’ overigens uit het boek van Michael Buurma, die heeft veel meer onderzoek gedaan dan ik.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 09 juni 2019 08:02 AM
  [ # 12052 ]

Vond mijn 20 TRE idd bijzonder veel weg hebben van een pallas, zo niet geheel ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2019 11:00 AM
  [ # 12053 ]

Lekker consequent allemaal hè. Inderdaad maar goed dat de CX bijbel bestaat om het na te zoeken. nice day

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2019 11:25 AM
  [ # 12054 ]

In serie 1 is er toch echt ook een 2.0 Douvrin Pallas geweest, net zoals gewoon een CX 20 was wat de opvolger van de Refex was.
Serie 2 heeft nooit een Pallas gehad, dit was RE RD RI TRE TRD TRS GTI PRESTIGE LIMOUSINE, voor de berline’s
en RE RD RS TRD TRI voor de breaks in serie 2 dan.
Wij hebben een ‘85 er Douvrin break nieuw gekocht en daar stond gewoon CX20 op, dit was nog een serie 1,
later hebben wij er zo nog een tweedehands gekocht, dit waren erg kale uitvoeringen.
De 5 bak was een optie maar ze hadden het beide wel.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 09 juni 2019 06:53 PM
  [ # 12055 ]

Dat was per land verschillend of de 2.0 pallas of TRE aanduiding had.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2019 08:57 AM
  [ # 12056 ]

Ik kan er geen bronnen meer van vinden, maar naar mijn idee is een TRE net iets minder luxe uitgevoerd dan de Pallas.

De TRE was voornamelijk voor de Franse markt. Citroën leverde vooral in eigen land de mindere auto’s, ik heb zelfs begrepen de slechtse.

Neem bijvoorbeeld een vroege kale serie 2 CX 25 GTi. Deze werden toen nog standaard zonder VIP optie pakket geleverd. In FR had je dan zelfs geen rechter buitenspiegel. In de meeste andere landen werd de kale GTi met 2 spiegels geleverd. Als je VIP optie pakket nam dat zaten er 2 spiegels op. Door de jaren heen zal de rechter spiegel er vaak op geplaatst zijn, maar soms zie je ze nog.

Mijn eigen vermoeden is dat ze daarom de TRE verzonnen hebben, zodat ze de 20 Pallas net iets minder luxe konden leveren. De CX 25 Pallas bleef namelijk in FR de naam behouden, oftewel deze al volledige Pallas specs hebben.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 10 juni 2019 09:31 AM
  [ # 12057 ]

Dat is niet zoals het in het boek van buurma staat, die verandering van naam is puur omdat dat toen “ moderner “ klonk ... dat er een piefje of palletje net ff anders was zal verder best hoor Wink , en dat ze juist de 2.0 gebruiken en niet de 25 voor die verandering snap ik wel , qua verkoop moesten ze het daar van hebben.
In NL ( importeur ) heeft men kennelijk gekozen om het bij type 1 bij het oude te houden en pas bij type 2 over te gaan op andere type aanduidingen.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2019 10:02 AM
  [ # 12058 ]

Het is voor mij alweer jaren geleden dat ik het boek heb gelezen.
Fantastisch boek, die moet je gewoon hebben als CX liefhebber. Daar is veel onderzoek en tijd in gaan zitten.

Echter niet foutloos en compleet.
Met name bij de laatste jaren mis ik details, zo heb ik aanpassingen op mijn auto zitten die niet in het boek staan echter wel origineel bij het bouwjaar.

Maar goed, ik kan ook niet uitsluiten dat de bronnen die ik toen gelezen heb juist waren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juni 2019 10:50 AM
  [ # 12059 ]

Misschien moet jij de schrijver dan eens een hoofdstuk aanbieden met alle details die je hebt en weet voor de tweede druk van zijn boek. Kennelijk weet jij meer dan hij zelf weet, daar moet je wat mee doen man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2019 10:53 AM
  [ # 12060 ]

Daar heb je een punt, de 2de en 3de druk heb ik nooit ingezien, wellicht dat daar andere info in staat.

Profiel  
 
 
804 van de 858
« Eerste  < Vorige 802 803 804 805 806 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook