











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
T2 heeft een intercooler, dat maakt hem een stukje zuiniger.
Verder heb ik begrepen dat de Turbo iets mooier en eerder inkomt bij een T2, maar ja wat zegt dat nog na ruim 25 jaar
Maar deze wordt belastingvrij, ik denk dat je een hoop kms moet rijden eer dat je er ruim 700 euro aan extra benzine doorheen heb gereden

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Was die tiptoets-schakelaar voor het linker voorraam (zie de interieurfoto in de advertentie) trouwens standaard op de GTIT, of is die geleend uit een XM?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Nee hoor, geen XM-onderdelen in mijn CX.
Wie geïnteresseerd is in eventuele aankoop en een proefrit (en/of bekijken bij Doro op de brug): je bent welkom in Utrecht. Ik heb de advertentie gisteren op het forum ververst en vanavond nieuw op Marktplaats gezet.
Groeten, Niek
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Of die standaard was weet ik niet, maar ik heb onlangs een Prestige automaat uit ‘86 gereden die dezelfde bediening heeft.
Nelis Infra schreef:Zoals ik al zei, 1986 + diesel = nice! Behalve als je dus Duitse steden gaat bezoeken
Maar jongens jongens… Als hier je de bek niet van openvalt. Gotverpillekes wat een fijn stukje GTi...
Zo’n serie 2 GTI valt m’n bek niet van open dan eerder deze serie 1 GTI…....
Zit in dezelfde prijsklass en nagenoeg dezelfde km-stand .
http://www.youtube.com/watch?v=BA5NABsVC5E
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaco schreef:Of die standaard was weet ik niet, maar ik heb onlangs een Prestige automaat uit ‘86 gereden die dezelfde bediening heeft.
Serie 2 GTi Turbo heeft zo’n schakelaar standaard. Het lijkt dezelfde schakelaar als een XM heeft, maar de verlichting heeft een andere kleur dan de XM heeft.
Een Prestige volgens mij niet standaard, maar daar zitten ze soms wel in. Ik ben er nog niet achter wat de logica daarachter is.
Overigens zit zo’n schakelaar vanaf begin jaren 90 ook standaard op een BX GTi
Alleen is deze dan weer niet verlicht.
Ik vind zo’n tiptoets ook wel een leuk details van luxe en prettig werken
Mooie 20RE Break uit 1986, km stand met een korreltje zout nemen maar ziet er verder goed uit.
bonetone schreef:En over deze 2000 Super die opnieuw gespoten gaat worden!! In Vert Dryades!! Sputnik, kom er maar in….
Ik heb strips ! Afgelopen weekend gekocht en denkt dat ik tzt toch voor nieuw ga.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
bonetone schreef:Mooie 20RE Break uit 1986, km stand met een korreltje zout nemen maar ziet er verder goed uit.
Het jaartal ook, tenzij het een overblijvertje was.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Kan heel goed een overblijvertje zijn, net als deze GTI in Noord Frankrijk. Of het zijn ‘85-ers dus modeljaar ‘86.
Die GTI is niet duur trouwens, beetje saaie kleur alleen sorry Robin, kon het niet laten….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mulder schreef:bonetone schreef:Mooie 20RE Break uit 1986, km stand met een korreltje zout nemen maar ziet er verder goed uit.
Het jaartal ook, tenzij het een overblijvertje was.
Wel de mooiste kleur voor een Break
Wie weet komt er in de toekomst ook nog een cx break bij
Groetjes Harry























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Origineel NL dieseltje! Bouwjaar en kenteken doen een 2200 diesel vermoeden, maar misschien ooit blokwissel gehad?
Ik verwacht dat het niet heel veel soeps is, alhoewel als de eigenaar een Mercedes koopt, kan je je ook afvragen wat deze weet van de waarde van zo’n auto…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk eens aan, daar is die weer! Een omgekatte 85’er 2500 diesel, met een kenteken van een 2200 diesel. Er klopt geen hol van die kar. Ik heb em jaren geleden eens getaxeerd. Dat was lachen…. chassisnummer stond ook nog eens op z’n kop in de goot geramt Ver van wegblijven…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste