




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
bonetone schreef:
En een platte diesel met die bijzondere wieldoppen. Volgens het bouwjaar zou het Rouge Masséna moeten zijn.
Rouge Masséna? Kijk eens naar de spatbordkleur onder de motorkap: De vetklep die erbij staat heeft hem hoogstpersoonlijk rood gerold!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En die wieldoppen horen op een oudere CX….
Citroen!

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
rood gerold
Dat heeft ie dan best aardig gedaan. Maar een Vert Dryades rood verven, tsss…
Sputnik schreef:Bijna scheiding gehad door die aankoop?!
Tsjongejonge….
Jaha, weet waar je aan begint…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
DriverD schreef:En die wieldoppen horen op een oudere CX….
Ja, ik heb pas ergens gelezen dat die eigenlijk op een 2200 horen. 1975 ofzo. Vert Dryades is wel een kleur uit ‘79 dus het bouwjaar kan nog kloppen.
Mulder schreef:
Sputnik schreef:Bijna scheiding gehad door die aankoop?!
Tsjongejonge….Jaha, weet waar je aan begint…
Gelukkig heeft mijn vrouw haar eigen CX dus dat zal hier niet zo snel gebeuren. Toch voel ik wel wat voor een derde CX maar ik vraag me af of ik dat erdoor ga krijgen…. (weet iemand nog een leuke prestige turbo2 uit ‘86?)













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Sputnik schreef:Bijna scheiding gehad door die aankoop?!
Tsjongejonge….
Ach ik scoor hier ook meer punten met een GS/GSA dan met een CX, laat staan een prestige!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Raar verhaal dit. Datum eerste toelating: 24-07-1981
Ik zie een hele mooie serie 2 maar ergens klopt er dus iets niet….
Het kán een kloppend verhaal zijn. Met de intentie te waarschuwen, verwijs ik naar Hoofdstuk 3 van de Regeling samengestelde voertuigen. Er lijkt mij voldoende aanleiding de auto goed te bekijken of het een met de wet kloppend verhaal is, lijkt me zo….
Hoofdstuk 3 Restauratie van historische
voertuigen
Bij de restauratie van historische voertuigen staat de
originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk
worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke
voertuigen afkomstig zijn. In de meeste gevallen behoudt het voertuig
zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat
het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende
bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
• een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd
vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of
carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieksspecificaties
door derden vervaardigd exemplaar en;
• een aandrijflijn, bestaande de uit motor, versnellingsbak en
assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke
voertuig en;
• een carrosserie van hetzelfde model en type als het
oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend
chassis of semi-dragende bodemplaat.
De herkomst van de hoofdonderdelen moet bij de keuring
aantoonbaar zijn aan de hand van documenten (zie hoofdstuk 6).
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
bonetone schreef:Raar verhaal dit. Datum eerste toelating: 24-07-1981
Ik zie een hele mooie serie 2 maar ergens klopt er dus iets niet….
Dat kenteken kan nooit uit 1981 komen, toch? Naar mijn weten is de PX-serie van rond 1986…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Omgekat.
Citroen!
jaco schreef:Dat kenteken kan nooit uit 1981 komen, toch? Naar mijn weten is de PX-serie van rond 1986…
Stel je voor dat de auto met oorspronkelijke eerste toelating op een vroeger tijdstip in 86 is geïmporteerd, dan kan het wat dat betreft kloppen. Maar aanleiding voor grondig onderzoek…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
De datum 1e afgifte NL is ook gewoon 24-7-1981, dus hij is niet later geimporteerd. Kenteken is dus “kwijt” geweest en opnieuw aangevraagd. Misschien zijn er ook van 2 schade-auto’s 1 gemaakt (mogelijk legaal via de RDW), maar het blijft raar, want dan heeft ‘ie het kenteken van de ‘86’er gehouden, terwijl de datum 1e toelating van de ‘81’er is blijven staan.
.
Gepost: 28 maart 2011 11:02 PM
Weer één met zo’n half gare mengstuk-lpg installatie…
Wat is er mis met zo’n installatie dan?
Maar heeft een TRD T2 ook als handelsbenaming 2500 Diesel?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Bij mijn weten kreeg je vroeger een “nieuw” kenteken bij verlies van het oude. De eerste toelating gaat nooit verloren.
Het zelfde geldt bij ombouw van grijs naar geel en vise versa.
Maar waarom maakt iederéén toch altijd zo’n drukte over een S2 met een S1 kenteken?? Het kan… en zelfs met goed bevinden van de RDW!
En zeker roepen “omgekat” is erg kort door de bocht!!