326 van de 862
« Eerste  < Vorige 324 325 326 327 328 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 april 2011 05:17 PM
  [ # 4876 ]

Ik hoop dat dit zo blijft na de eerste paar gepeperde rekeningen.. cheese
edit; dit gaat dus over het niet scheidende paar..

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 23-08-2005

- C3 1.4
Gepost: 04 april 2011 05:21 PM
  [ # 4877 ]

Ik weet niet meer of deze al langs is geweest maar dat lijkt me weer een gevalletje omkatten. Carroserie en kleur passen niet bij het bouwjaar. En een ‘76-er moet wel Iroise of Papyrus zijn geweest….

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 april 2011 05:39 PM
  [ # 4878 ]
bonetone schreef:
jaco schreef:

Okee, hier mijn berekening.

Deze afgezet tegen deze. Voor de benzineprijs ben ik uitgegaan van mijn vaste pomp: €1,61 voor Euro95 en €1,35 voor Diesel.


Bij 10.000 KM per jaar ben ik met de Diesel 230,- duurder uit, bij 12.000 ben ik ook nog altijd 101,- duurder uit. Het omslagpunt ligt op 13.566 KM.

Maar goed, als een diesel makkelijker te vinden is dan een benzine (wat bij Breaks volgens mij wel opgaat), dan €100,- à €200,- per jaar aan meerkosten misschien acceptabel.

Zoals gezegd, ik ben nu niet op zoek. Maar mocht ik toch de aanschaf van een break overwegen dan kan ik deze info prima gebruiken. Wink

De vraag is dan nog wat je bij het verbruik ingevoerd hebt, ik heb 1 op 10 voor benzine en 1 op 14 voor diesel aangehouden. Dan is diesel inderdaad iets duurder, omslagpunt ligt bij 11584 km.
Het is bij deze vergelijking denk ik vooral een kwestie van wat je fijner vindt rijden want de verschillen zijn erg klein. Als je nu bv. 20k per jaar rijdt is diesel 500 euro goedkoper.

Ik heb inderdaad ook 1:10 tegen 1:14 aangehouden.

Maar je hebt gelijk, het verschil op jaarbasis is in de totale berekening redelijk klein dat dat zeker niet doorslaggevend hoeft te zijn, afhankelijk van wat voor auto je treft (opties, onderhoudshistorie, om maar enkele voorbeelden te noemen).

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 april 2011 05:39 PM
  [ # 4879 ]
beerpeet schreef:
yke schreef:

ken je die van dat stel dat ging scheiden omdat hij een CX had gekocht? (pag 321) ze gingen niet!! (scheiden) Laughing

haha


Ik vind het een tof verhaal. Cool

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 05 april 2011 12:22 AM
  [ # 4880 ]

Vrij zeldzame combi als je het mij vraagt…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 06 april 2011 05:09 PM
  [ # 4881 ]
Sputnik schreef:

Had het ook al gezien. Toch leuk dat ie dat zo kenbaar maakt Smile

Idd, wat een prachtverhaal. Mede door dit soort verhalen (en de lente) gaat het zo langzaamerhand weer kriebelen om de CX weer de weg op te krijgen….

Profiel  
 
Sputnik
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 08-03-2010

- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Gepost: 06 april 2011 05:48 PM
  [ # 4882 ]

Te koop bij DORO de tweelingbroer (-zus?) van onze toekomstige CX. Een GTI in de kleur bleu regate met het bijzondere Greque interieur!

http://link.marktplaats.nl/431029434

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 06 april 2011 11:01 PM
  [ # 4883 ]

Mooie rooie!

Kweenie of het ontbreken van de sleutels nou het ergste probleem van deze auto is Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 07 april 2011 08:29 AM
  [ # 4884 ]

Als nieuw denk…..

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 23-08-2005

- C3 1.4
Gepost: 07 april 2011 08:00 PM
  [ # 4885 ]

Een vers geimporteerde Turbodiesel Break met airco!
Die van Mulder is goedkoper cheese (maar niet belastingvrij….)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 april 2011 08:11 PM
  [ # 4886 ]

Maar een serie 2 break is veel gaver… Nee serieus, dat is wel een erg mooie. Maar vast niet zo goed als de mijne. Wink

jaco schreef:
bonetone schreef:
jaco schreef:

Okee, hier mijn berekening.

Deze afgezet tegen deze. Voor de benzineprijs ben ik uitgegaan van mijn vaste pomp: €1,61 voor Euro95 en €1,35 voor Diesel.


Bij 10.000 KM per jaar ben ik met de Diesel 230,- duurder uit, bij 12.000 ben ik ook nog altijd 101,- duurder uit. Het omslagpunt ligt op 13.566 KM.

Maar goed, als een diesel makkelijker te vinden is dan een benzine (wat bij Breaks volgens mij wel opgaat), dan €100,- à €200,- per jaar aan meerkosten misschien acceptabel.

Zoals gezegd, ik ben nu niet op zoek. Maar mocht ik toch de aanschaf van een break overwegen dan kan ik deze info prima gebruiken. Wink

De vraag is dan nog wat je bij het verbruik ingevoerd hebt, ik heb 1 op 10 voor benzine en 1 op 14 voor diesel aangehouden. Dan is diesel inderdaad iets duurder, omslagpunt ligt bij 11584 km.
Het is bij deze vergelijking denk ik vooral een kwestie van wat je fijner vindt rijden want de verschillen zijn erg klein. Als je nu bv. 20k per jaar rijdt is diesel 500 euro goedkoper.

Ik heb inderdaad ook 1:10 tegen 1:14 aangehouden.

Maar je hebt gelijk, het verschil op jaarbasis is in de totale berekening redelijk klein dat dat zeker niet doorslaggevend hoeft te zijn, afhankelijk van wat voor auto je treft (opties, onderhoudshistorie, om maar enkele voorbeelden te noemen).

Sorry maar 1 op 14 ga je niet redden. Tenzij je echt alleen maar snelwegkilometers rijdt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 april 2011 08:49 PM
  [ # 4887 ]

Ik kwam deze tegen…....van buiten wel mooi!

Door ons ingeruild van een voormalig schoenfabrikant uit Waalwijk die deze deze CX tot zijn 80e levensjaar in zijn bezit heeft gehad en het nu tijd vond dat een ander ervan kan gaan genieten, met vind ik, een fout interieur

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 april 2011 09:11 PM
  [ # 4888 ]

ook leuk: http://www.leboncoin.fr/voitures/173542690.htm?ca=7_s

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 april 2011 09:29 PM
  [ # 4889 ]

Die is in het knalkleur-CX-draadje ook al eens voorbij gekomen geloof ik.
Mooi trouwens, dat houten interieur in die TRS.  Laughing

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 07 april 2011 09:48 PM
  [ # 4890 ]
Mulder schreef:

Sorry maar 1 op 14 ga je niet redden. Tenzij je echt alleen maar snelwegkilometers rijdt.

Verbruikt een break zoveel meer dan een berline?

Profiel  
 
 
326 van de 862
« Eerste  < Vorige 324 325 326 327 328 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook