Ik hoop dat dit zo blijft na de eerste paar gepeperde rekeningen..
edit; dit gaat dus over het niet scheidende paar..
Ik weet niet meer of deze al langs is geweest maar dat lijkt me weer een gevalletje omkatten. Carroserie en kleur passen niet bij het bouwjaar. En een ‘76-er moet wel Iroise of Papyrus zijn geweest….
bonetone schreef:jaco schreef:Okee, hier mijn berekening.
Deze afgezet tegen deze. Voor de benzineprijs ben ik uitgegaan van mijn vaste pomp: €1,61 voor Euro95 en €1,35 voor Diesel.
Bij 10.000 KM per jaar ben ik met de Diesel 230,- duurder uit, bij 12.000 ben ik ook nog altijd 101,- duurder uit. Het omslagpunt ligt op 13.566 KM.Maar goed, als een diesel makkelijker te vinden is dan een benzine (wat bij Breaks volgens mij wel opgaat), dan €100,- à €200,- per jaar aan meerkosten misschien acceptabel.
Zoals gezegd, ik ben nu niet op zoek. Maar mocht ik toch de aanschaf van een break overwegen dan kan ik deze info prima gebruiken.
De vraag is dan nog wat je bij het verbruik ingevoerd hebt, ik heb 1 op 10 voor benzine en 1 op 14 voor diesel aangehouden. Dan is diesel inderdaad iets duurder, omslagpunt ligt bij 11584 km.
Het is bij deze vergelijking denk ik vooral een kwestie van wat je fijner vindt rijden want de verschillen zijn erg klein. Als je nu bv. 20k per jaar rijdt is diesel 500 euro goedkoper.
Ik heb inderdaad ook 1:10 tegen 1:14 aangehouden.
Maar je hebt gelijk, het verschil op jaarbasis is in de totale berekening redelijk klein dat dat zeker niet doorslaggevend hoeft te zijn, afhankelijk van wat voor auto je treft (opties, onderhoudshistorie, om maar enkele voorbeelden te noemen).
beerpeet schreef:yke schreef:ken je die van dat stel dat ging scheiden omdat hij een CX had gekocht? (pag 321) ze gingen niet!! (scheiden)
Ik vind het een tof verhaal.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Vrij zeldzame combi als je het mij vraagt…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Sputnik schreef:Had het ook al gezien. Toch leuk dat ie dat zo kenbaar maakt
Idd, wat een prachtverhaal. Mede door dit soort verhalen (en de lente) gaat het zo langzaamerhand weer kriebelen om de CX weer de weg op te krijgen….




Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 08-03-2010
- Ami ami 6 berline
- CX 2400 GTi
Te koop bij DORO de tweelingbroer (-zus?) van onze toekomstige CX. Een GTI in de kleur bleu regate met het bijzondere Greque interieur!























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Kweenie of het ontbreken van de sleutels nou het ergste probleem van deze auto is
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Een vers geimporteerde Turbodiesel Break met airco!
Die van Mulder is goedkoper (maar niet belastingvrij….)

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar een serie 2 break is veel gaver… Nee serieus, dat is wel een erg mooie. Maar vast niet zo goed als de mijne.
jaco schreef:bonetone schreef:jaco schreef:Okee, hier mijn berekening.
Deze afgezet tegen deze. Voor de benzineprijs ben ik uitgegaan van mijn vaste pomp: €1,61 voor Euro95 en €1,35 voor Diesel.
Bij 10.000 KM per jaar ben ik met de Diesel 230,- duurder uit, bij 12.000 ben ik ook nog altijd 101,- duurder uit. Het omslagpunt ligt op 13.566 KM.Maar goed, als een diesel makkelijker te vinden is dan een benzine (wat bij Breaks volgens mij wel opgaat), dan €100,- à €200,- per jaar aan meerkosten misschien acceptabel.
Zoals gezegd, ik ben nu niet op zoek. Maar mocht ik toch de aanschaf van een break overwegen dan kan ik deze info prima gebruiken.
De vraag is dan nog wat je bij het verbruik ingevoerd hebt, ik heb 1 op 10 voor benzine en 1 op 14 voor diesel aangehouden. Dan is diesel inderdaad iets duurder, omslagpunt ligt bij 11584 km.
Het is bij deze vergelijking denk ik vooral een kwestie van wat je fijner vindt rijden want de verschillen zijn erg klein. Als je nu bv. 20k per jaar rijdt is diesel 500 euro goedkoper.Ik heb inderdaad ook 1:10 tegen 1:14 aangehouden.
Maar je hebt gelijk, het verschil op jaarbasis is in de totale berekening redelijk klein dat dat zeker niet doorslaggevend hoeft te zijn, afhankelijk van wat voor auto je treft (opties, onderhoudshistorie, om maar enkele voorbeelden te noemen).
Sorry maar 1 op 14 ga je niet redden. Tenzij je echt alleen maar snelwegkilometers rijdt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik kwam deze tegen…....van buiten wel mooi!
Door ons ingeruild van een voormalig schoenfabrikant uit Waalwijk die deze deze CX tot zijn 80e levensjaar in zijn bezit heeft gehad en het nu tijd vond dat een ander ervan kan gaan genieten, met vind ik, een fout interieur
ook leuk: http://www.leboncoin.fr/voitures/173542690.htm?ca=7_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die is in het knalkleur-CX-draadje ook al eens voorbij gekomen geloof ik.
Mooi trouwens, dat houten interieur in die TRS.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mulder schreef:
Sorry maar 1 op 14 ga je niet redden. Tenzij je echt alleen maar snelwegkilometers rijdt.
Verbruikt een break zoveel meer dan een berline?