






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
met het risico teveel off topic te gaan, mijn Limo (turbo 2 diesel) rijdt strak 1 op 15….. in verhouding veel snelweg, maar toch. Misschien vangt een break meer wind?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik kreeg mijn echt niet meer zo frisse berline destijds ook never nooit onder de 1 op 15, hoe hard ik het ding ook afbeulde…














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Mulder schreef:
Sorry maar 1 op 14 ga je niet redden. Tenzij je echt alleen maar snelwegkilometers rijdt.
Verbruikt een break zoveel meer dan een berline?
Kort: ja. Vooral op snelheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Aerodynamica werkt, zoveel is zeker.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Volgens de folders scheelt het bij 120 km/h 0,7 liter per 100 kilometer.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De praktijk is wat weerbarstiger. Maar ik mag dan ook graag 160 rijden met de break. Dan rijdt ie stiekem het lekkerst…
Zo’n ding vangt nu eenmaal een flinke bak wind met dat hoge dak. Je hebt bovendien ook iets meer gewicht mee te zeulen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Bijzonder…. beetje werk!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
daan schreef:Als nieuw denk…..
Mooi, als je de klepjes bekijkt echt zorgvuldig mee omgegaan.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
TRSarno schreef:Ik kwam deze tegen…....van buiten wel mooi!
Door ons ingeruild van een voormalig schoenfabrikant uit Waalwijk die deze deze CX tot zijn 80e levensjaar in zijn bezit heeft gehad en het nu tijd vond dat een ander ervan kan gaan genieten, met vind ik, een fout interieur
Oeps…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Een Leader voor ruim EUR 7.000… Weinig km’s ook! Volgens mij waren ze nieuw nog goedkoper! (geintje) Ziet er mooi uit hoor! Kan alleen niet wennen aan dat ‘Schotse’ interieur…
Serie 2 diesel, met maar 130k aan kilometers… Misschien iets voor pa?
En een heel interessant stukje Break voor de liefhebber! Serie 1, dus belastingvrij, met airco! Nice!
Way out in the water, see it swimming.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooie break, kijk eens 1 pagina terug.
Jammer dat de striping op die Leader ontbreekt, dat hoort er toch wel bij.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mea culpa maxima
Hou je dit draadje zó goed bij, moet je één keer hard overwerken en dan krijg je dit!
Way out in the water, see it swimming.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Nelis Infra schreef:Serie 2 diesel, met maar 130k aan kilometers… Misschien iets voor pa?
Vraagprijs was 750 euro, toen kreeg je de roest er nog bij. Ik heb het nog overwogen met als risico dat je hem in een jaar afschrijft, maar als je dan ook nog 100 piek mrb per maand betaalt, wordt het wel een relatief hoge kostenpost in 12 maanden
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Daar is die mooie Prestige automaat weer, staat al erg lang te koop. Ergens anders ook een keer te koop gezien met bouwjaar ‘86 erbij. Wellicht iets om uit te zoeken voor een geinteresseerde.
waterman schreef:graddus schreef:Mulder schreef:Sorry maar 1 op 14 ga je niet redden. Tenzij je echt alleen maar snelwegkilometers rijdt.
Verbruikt een break zoveel meer dan een berline?
Kort: ja. Vooral op snelheid.
Sorry, ben het hier niet mee eens.
Ons gezin heeft een aantal jaren CX RD Break (turboloos dus) gereden met gemiddeld rond de 30dkm per jaar, gemengd snelweg en stadsverkeer (ja zelfs veel file) en ons verbruik was daarbij nooit meer dan 1:15. Gemiddeld zelfs eerder richting 1:16-17
Veel hangt af van rijgedrag (en ook wij reden vaak genoeg 150 continue, ja dat haalt zo’n ding…) en dan vooral hoe je schakelt en remt/optrekt. Misschien speelt staat van onderhoud ook een rol, en bijvoorbeeld de bandenspanning. Wij verbruikten niet of nauwelijks olie en keurig elke 8-9dkm een beurt volgens het boekje.
Onderhoud (preventief liefst) was wat CX RD Break rijden duurder maakte, zeker niet het verbruik.
Op zoek naar een hokje voor erbij, met double chevron op de motorkap!