Het is inderdaad een Croisette, de strips kloppen en ook het velours interieur en de zilveren randjes in het interieur is standaard op die uitvoering. Alleen geleverd in gris perle. Op een croisette staat op de kofferbak origineel niet de motorvariant vermeld, alleen (gestickerd) het woord Citroën rechts en links “croisette”. De typeplaatjes zijn er naderhand waarschijnlijk opgeplakt. De turbodiesels zijn in nederland nooit geleverd, alleen de 2200 benzinevariant. Dus import, deze auto.
Alleen een paar vreemde dingen als je de voertuiggegevens opvraagd apk verlopen op 26-03-1990 dat is wel lang geleden en datum eerste afgifte in Nederland op 02-12-2011 dit klopt in principe niet met het kenteken












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:klopt, stuur om, contact uit, sleutel er uit, en stuur blijft staan. weet niet of je dat wil alleen….
Ik doe het ook niet graag, maar pas toch even gedaan omdat ik even iets bij het wiel wou bekijken zonder het wiel er helemaal af te hoeven halen.
Het gaat op zich prima, alleen ik doe het wel even voorzichtig en laat het stuur niet plots los want het stuurt nog wel een stukje terug voordat het in het slot schiet.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik zie af en toe GTi’s staan van oorspronkelijk Duitse of Zwitserse origine.
Soms best mooie, maar met kathalysator. Ik begreep dat de katalysator
vermogens- en koppel verlies met zich mee brengt. 138>123pk.
Hoe erg is dat? Doen of niet doen.
JW


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een aantoonbaar goed onderhouden CX in goede staat zou ik niet laten lopen vanwege een katalysator. Hoe vaak benut je het top-toerental en het topvermogen? Deze auto’s rijdt je veel meer op het flinke koppel over het toerenbereik. Los daarvan: in Duitsland kom je met een auto zonder sommige steden al niet meer in. In Nederland speelde die discussie een tijdje terug ook. Met een katalysator onder de auto loop je wat dat betreft voor de toekomst minder risico.


Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 26-09-2009
- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Mooie bak mijn favorite combinatie. Helaas niet voor mij moet eerst wat auto’s kwijt(pallas 1976 met apk en een break met apk uit 89 25 tri met orgineel export leer). Mijn eerste cx was exact dezelfde . Na drie maanden bezit totall loss gereden door een ei in een leasebak. Gelukkig heeft mijn gezin het zonder kleer scheuren overleeft. Toen der tijd (16 jaar geleden) 2000,00 guldens voor betaald. Wasie ook nog net gespoten. sniff.
Mtjf






















Totaal aantal Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
marktplaats advertentie
witte knipperlichten voor in een serie 2 ??
komt uit Italie, daarom misschien ??
je kan een normale serie 2 unit niet uit elkaar halen, om te converteren naar wit denk ik ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Linkje verwijst naar de openingspagina op het forum?
Maar neem aan dat dit hem is.
Er zijn serie 1 units die helemaal wit zijn (zitten ook in mijn auto en was standaard zo op de oudere bouwjaren).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maar op de serie 2 is het wel bijzonder. Die van mij (‘85) heeft de knipperlichten in het oranje.

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De auto lijkt sowieso van iemand geweest die wel van wat extraatjes hield, gelet op de spatlappen en het extra Citroen-badge op de achterklep. Goeie kans dat er ook witte serie 1 knipperlichtunits ingezet zijn.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mijn link is ergens fout gegaan… apart.
maar klopt Mulder, dat is em.
vroege serie 1 unit was in helemaal wit, er zijn zelfs serie 1 in volledig oranje geweest.
maar serie 2 in volledig wit ken ik niet (ik vind het wel aardig overigens).
en serie 1 past niet in een serie 2 zou ik zeggen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
JWH schreef:Ik zie af en toe GTi’s staan van oorspronkelijk Duitse of Zwitserse origine.
Soms best mooie, maar met kathalysator. Ik begreep dat de katalysator
vermogens- en koppel verlies met zich mee brengt. 138>123pk.
Hoe erg is dat? Doen of niet doen.JW
Ik heb zelf ook een CX met kat… Ik kwam er pas achter nadat ik hem gekocht heb.
Het kost je wat vermogen, maar is verder vlot zat (Turbo uitvoering).
Het voordeel is mogelijk wel dat een Duitse of Zwitserse auto wel beter onderhouden is… Maar dat kan per auto natuurlijk verschillen





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier een exemplaar met bijzondere opties, alleen laat de toestand zo te lezen te wensen over en lijkt mij de prijs dan ook wat aan de hoge kant.
en hier moeten toch wel ff andere banden op, en of ie met airco aan nog vooruit wil is ook maar de vraag, wist niet eens dat het ooit geleverd is airco op een 2200 diesel
Mark
CX 2000 pallas ‘78























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Poef, die Prestige is idd wat prijzig….. Leuke opties en zeker zeldzaam, maar 2.5 mille voor een restauratieobject?
Dit is ook zeldzaam (en lelijk)
Deze heeft iig wel clima en abs…...
Alleen de cruise-control op deze is al waardevol!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Mark Gielen schreef:Hier een exemplaar met bijzondere opties, alleen laat de toestand zo te lezen te wensen over en lijkt mij de prijs dan ook wat aan de hoge kant.
25trd schreef:Poef, die Prestige is idd wat prijzig….. Leuke opties en zeker zeldzaam, maar 2.5 mille voor een restauratieobject?
Weet ik niet hoor. Zulk leer in een goede staat is ook al gauw duizend piek waard… dan schiet het al mooi op!
Way out in the water, see it swimming.