450 van de 862
« Eerste  < Vorige 448 449 450 451 452 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 22 april 2012 05:24 PM
  [ # 6736 ]

Het is inderdaad een Croisette, de strips kloppen en ook het velours interieur en de zilveren randjes in het interieur is standaard op die uitvoering. Alleen geleverd in gris perle. Op een croisette staat op de kofferbak origineel niet de motorvariant vermeld, alleen (gestickerd) het woord Citroën rechts en links “croisette”. De typeplaatjes zijn er naderhand waarschijnlijk opgeplakt. De turbodiesels zijn in nederland nooit geleverd, alleen de 2200 benzinevariant. Dus import, deze auto.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 22 april 2012 06:39 PM
  [ # 6737 ]

Alleen een paar vreemde dingen als je de voertuiggegevens opvraagd apk verlopen op 26-03-1990 dat is wel lang geleden en datum eerste afgifte in Nederland op 02-12-2011 dit klopt in principe niet met het kenteken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 april 2012 08:06 PM
  [ # 6738 ]
cx25gtit2 schreef:

klopt, stuur om, contact uit, sleutel er uit, en stuur blijft staan. weet niet of je dat wil alleen….

Ik doe het ook niet graag, maar pas toch even gedaan omdat ik even iets bij het wiel wou bekijken zonder het wiel er helemaal af te hoeven halen.
Het gaat op zich prima, alleen ik doe het wel even voorzichtig en laat het stuur niet plots los want het stuurt nog wel een stukje terug voordat het in het slot schiet.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 23 april 2012 10:52 PM
  [ # 6739 ]

Ik zie af en toe GTi’s staan van oorspronkelijk Duitse of Zwitserse origine.
Soms best mooie, maar met kathalysator. Ik begreep dat de katalysator
vermogens- en koppel verlies met zich mee brengt. 138>123pk.
Hoe erg is dat? Doen of niet doen.

JW

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 april 2012 11:32 PM
  [ # 6740 ]

Een aantoonbaar goed onderhouden CX in goede staat zou ik niet laten lopen vanwege een katalysator. Hoe vaak benut je het top-toerental en het topvermogen? Deze auto’s rijdt je veel meer op het flinke koppel over het toerenbereik. Los daarvan: in Duitsland kom je met een auto zonder sommige steden al niet meer in. In Nederland speelde die discussie een tijdje terug ook. Met een katalysator onder de auto loop je wat dat betreft voor de toekomst minder risico.

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 24 april 2012 09:23 AM
  [ # 6741 ]

http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/citron-cx-2-0-pallas-goede-conditie-belastingvrij-107808395.html?fh_start_index=60&q=citroen+cx

Mooie bak mijn favorite combinatie. Helaas niet voor mij moet eerst wat auto’s kwijt(pallas 1976 met apk en een break met apk uit 89 25 tri met orgineel export leer). Mijn eerste cx was exact dezelfde . Na drie maanden bezit totall loss gereden door een ei in een leasebak. Gelukkig heeft mijn gezin het zonder kleer scheuren overleeft. Toen der tijd (16 jaar geleden) 2000,00 guldens voor betaald. Wasie ook nog net gespoten. sniff.

Mtjf

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 april 2012 01:48 PM
  [ # 6742 ]

marktplaats advertentie
witte knipperlichten voor in een serie 2 ??
komt uit Italie, daarom misschien ??
je kan een normale serie 2 unit niet uit elkaar halen, om te converteren naar wit denk ik ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 april 2012 02:01 PM
  [ # 6743 ]

Linkje verwijst naar de openingspagina op het forum?
Maar neem aan dat dit hem is.
Er zijn serie 1 units die helemaal wit zijn (zitten ook in mijn auto en was standaard zo op de oudere bouwjaren).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 april 2012 02:15 PM
  [ # 6744 ]

Maar op de serie 2 is het wel bijzonder. Die van mij (‘85) heeft de knipperlichten in het oranje.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 april 2012 02:21 PM
  [ # 6745 ]

De auto lijkt sowieso van iemand geweest die wel van wat extraatjes hield, gelet op de spatlappen en het extra Citroen-badge op de achterklep. Goeie kans dat er ook witte serie 1 knipperlichtunits ingezet zijn.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 april 2012 02:41 PM
  [ # 6746 ]

mijn link is ergens fout gegaan… apart.
maar klopt Mulder, dat is em.

vroege serie 1 unit was in helemaal wit, er zijn zelfs serie 1 in volledig oranje geweest.
maar serie 2 in volledig wit ken ik niet (ik vind het wel aardig overigens).
en serie 1 past niet in een serie 2 zou ik zeggen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 april 2012 07:49 PM
  [ # 6747 ]
JWH schreef:

Ik zie af en toe GTi’s staan van oorspronkelijk Duitse of Zwitserse origine.
Soms best mooie, maar met kathalysator. Ik begreep dat de katalysator
vermogens- en koppel verlies met zich mee brengt. 138>123pk.
Hoe erg is dat? Doen of niet doen.

JW

Ik heb zelf ook een CX met kat… Ik kwam er pas achter nadat ik hem gekocht heb.
Het kost je wat vermogen, maar is verder vlot zat (Turbo uitvoering).

Het voordeel is mogelijk wel dat een Duitse of Zwitserse auto wel beter onderhouden is… Maar dat kan per auto natuurlijk verschillen Wink

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 april 2012 10:44 PM
  [ # 6748 ]

Hier een exemplaar met bijzondere opties, alleen laat de toestand zo te lezen te wensen over en lijkt mij de prijs dan ook wat aan de hoge kant.

Prestige

en hier moeten toch wel ff andere banden op, en of ie met airco aan nog vooruit wil is ook maar de vraag, wist niet eens dat het ooit geleverd is airco op een 2200 diesel

Pallas

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 april 2012 01:01 AM
  [ # 6749 ]

Poef, die Prestige is idd wat prijzig….. Leuke opties en zeker zeldzaam, maar 2.5 mille voor een restauratieobject?

Dit is ook zeldzaam (en lelijk)

Deze heeft iig wel clima en abs…...

Alleen de cruise-control op deze is al waardevol!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 april 2012 01:28 AM
  [ # 6750 ]
Mark Gielen schreef:

Hier een exemplaar met bijzondere opties, alleen laat de toestand zo te lezen te wensen over en lijkt mij de prijs dan ook wat aan de hoge kant.

25trd schreef:

Poef, die Prestige is idd wat prijzig….. Leuke opties en zeker zeldzaam, maar 2.5 mille voor een restauratieobject?

Weet ik niet hoor. Zulk leer in een goede staat is ook al gauw duizend piek waard… dan schiet het al mooi op!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
 
450 van de 862
« Eerste  < Vorige 448 449 450 451 452 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook