492 van de 862
« Eerste  < Vorige 490 491 492 493 494 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 09 september 2012 11:02 PM
  [ # 7366 ]

Ik snap wel dat belastingvrij inmiddels een must lijkt te zijn, maar als ik die CX van de advertentie zie, met losse getrokken hemel, achterkant in de plamuur en doffe motorkap dan kun je er gerust vanuit gaan dat je er nog ettelijke euro;s er in moet steken om er iets fatsoenlijks van te maken.

Tenzij je dat niet boeit natuurlijk   Wink

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 september 2012 11:03 PM
  [ # 7367 ]
demuywo schreef:

“Ik ben niet de beste, maar wel arrogant”

hahaha, komt me bekend voor maar niet in die volgorde Wink

Beter goed gejat dan….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 09 september 2012 11:10 PM
  [ # 7368 ]

Ik ben het wel met Dsuper1970 eens.
Beter Wegenbelasting betalen dan een barrel kopen.
Geen WB en een goede auto is natuurlijk nog beter, maar
ik vind zijn TRS er zo op het eerste oog (!) mooi uit zien, 
en de evt. koper zou misschien bij Hydraulique kunnen
informeren wat zij van de staat van de wagen vinden.

JW

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 09 september 2012 11:12 PM
  [ # 7369 ]

exact

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 09 september 2012 11:44 PM
  [ # 7370 ]

Wellicht is het de afstelling… maar bijaankoop van zowel mijn BX “Grommetje” en de CX “Griezel, hing het pendaal er zo bij.
De bediening hiervan was hard en greep van 1.5 cm boven de vloer al aan. Maar dat zie je hier niet op de foto natuurlijk.

Voor de gene die de M.P cx uit 1985 plaatste lijkt het me wel nuttige info hier eens kritisch naar te kijken…

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2012 12:01 AM
  [ # 7371 ]

Diegene moet vooral niet naar aanschafprijs en wel-of-geen wegenbelasting kijken, maar een CX-kenner inschakelen en meenemen die hem voorlichting kan geven wat er écht geld kost aan een CX en dat zijn doorgaans NIET de aanschaf of de wegenbelasting, maar altijd het weg te werken achterstallig onderhoud. 
En dan heb ik het niet over doffe lak of een hangend hemeltje. Wink

Wat absoluut niet wil zeggen dat die 1985 TRS uit de advertentie een achterstallig wrak is want die auto ken ik niet!!!!
Die van Mike wel (die witte dus) en dat is een heel goed bijgehouden, nette, eerlijke auto.

Maar als je even goed je verstand gebruikt kun je al bedenken: voor € 1600 doet niemand een perfecte, belastingvrije (hoezee!) CX weg, ook al vind de vrouw hem niet fraai.  tongue wink


Edit: denk even mee:
Man koopt CX in Buitenland voor X euro
Man brengt CX naar RDW voor kenteken
Kenteken wordt afgegeven d.d. 13/8 à € 95
Man gaat naar APK keuringsstation….oeps, helaas!

Plotseling komt hij er na 3 (!!!) dagen achter dat vrouwlief de auto niet pruimt en ‘ineens’ staat het ding op Marktplaats.

Hmmmm…...  huh

P.S. Ik ga er dan even vanuit dat de LPG-installatie er dan al in zat voordat de auto werd geïmporteerd, want alleen al zoiets inbouwen komt al op € 900,00 of bij zelfbouw op ca. € 450 aan materialen.


P.S.P.S. over die APK-datum op de RDW-website: dat is altijd de laatst bekende datum dat de auto een APK had, hetzij hier in NL (nee dus) hetzij in het buitenland in dit geval.
Reeds 24 jaar ongekeurd dus.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Maarten Bakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-09-2012

Gepost: 10 september 2012 04:41 AM
  [ # 7372 ]

Kijk, dat zijn kundige adviezen! Inderdaad had ik me al gerealiseerd dat er meer werk aan kon zitten, maar een hemeltje en doffe lak vind ik geen ramp. Sleutelwerk voor zover geen brug en lasapparatuur nodig: geen probleem alleen grotere klussen moet ik toch uitbesteden. Electrische storingen eet ik als ontbijt. Maar het moet geen schip van bijleg worden dat eerst nog gerestaureerd moet of dat vaker stilstaat dan rijdt, en het verhaal is inderdaad wat zwakjes. Opzich heeft mijn huisbaas wel de nodige Citroen-ervaring, maar ik ken hem niet goed genoeg om mee te vragen naar Breda met een aardige kans dat we met lege handen terugkomen.

Als die witte CX LPG zou hebben stond ik morgen nog op de stoep om minstens eens serieus te kijken, zelfs al is hij nog niet belastingvrij. Een goed onderhouden of opgeknapte auto is dat extra geld wel waard. De Xantia of C5 komen ook weer in beeld al moet ik zeggen dat de CX me qua uiterlijk wel erg aanspreekt. Ik blijf actief rondkijken en zal hier op het forum vaker terugkomen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 september 2012 01:45 PM
  [ # 7373 ]

Een Xantia of C5 is natuurlijk een heel andere auto. Ook qua onderhoudsinterval, kosten, roest en bouwkwaliteit etc.
Ga niet alleen op het (inderdaad veel fraaiere) uiterlijk af, maar realiseer je tijdig het totaalplaatje van waar je aan wilt beginnen (en waaraan niet). Voordat je vrouw na 3 dagen roet in het eten gooit… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Maarten Bakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-09-2012

Gepost: 10 september 2012 06:10 PM
  [ # 7374 ]

Wijze woorden. Gelukkig heb ik geen vrouw die na 3 dagen gaat koeren Wink Ik heb meer wat oudere auto’s gehad, en de hoeveelheid extra werk of de mankementen waar je tegenaanloopt daar heb ik tot nu toe geen peil op kunnen trekken. Met een redelijke aanschafprijs kan je op een gegeven moment ook je verlies nog nemen als er meer achterstallig onderhoud blijkt te zijn dan gedacht.

Een C5 uit de wat goedkopere categorie is vaak een model van 2001 waar nog wel eens wat op het onderhoud bezuinigd is, en een Xantia begint langzamerhand toch ook oud te worden (dan krijg je van die keuzes: goed onderhouden maar wel 450.000 op de teller of verwaarloosd en 200.000). Bij een CX kan je natuurlijk wel in onderhoud steken wat je bezuinigt op wegenbelasting en behalve mooier is hij natuurlijk ook een categorie luxer en groter. Voordeel is dat ik de afwijkende maar doordachte technologie waarschijnlijk snel onder de knie heb, nadeel is dat ik voor laswerk en grote klussen op anderen moet terugvallen. Ik ga me nog eens bezinnen.

Overigens ken ik de gebruiken op het forum nog niet zo, maar als ik met dit verhaal te ver off-topic ga alvast mijn excuses.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 10 september 2012 06:52 PM
  [ # 7375 ]

Natuurlijk hopen wij(als ik zo vrij mag zijn) dat je je bezint tot de aanschaf van een CX… zodat er weer 1 gered zal zijn.

over jouw B-keuze voor de C5 uit 2001 heb ik in het verleden wat kritische geluiden gehoord over de “kinderziektes” van deze lichting. Misschien handig om hier nog eens wat meer informatie over in te winnen. Dan weet je waar je kijken moet als je naast een dergelijk exemplaar staat.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 september 2012 09:53 PM
  [ # 7376 ]

Hier een nederlandse CX Familiale die net over de grens bij mij staat met een versnellingbak probleem of mischien een defecte koppeling

De handige knutselaar kan iig nu zijn slag slaan je hoeft hem iig niet meer te importenen en ver te halen, en belastingvrij

familiale

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 10 september 2012 10:28 PM
  [ # 7377 ]

Das te geef! Het blok is het al waard volgens mij.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 10 september 2012 10:48 PM
  [ # 7378 ]

Das idd te geef. Das zo erg met die cx’n als je het niet kan of geen mogelijkheid en of gereedschap hebt om een blok met bak eruit te trekken dan is zo’n reparatie best prijzig bij de garage. Er zal ook nog wel wat laswerk aan zitten. Dan is het ineens veel geld.
Shit man de ruimte is hier niet oneindig. Ik kijk nu echt de andere kant op.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 september 2012 12:20 AM
  [ # 7379 ]

Wie gaat deze schone wakker kussen!?

Erg jonge break voor peanuts!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 september 2012 12:24 AM
  [ # 7380 ]

Die “schone” zou weleens een leuke vondst kunnen zijn, maar die break is jarenlang mishandeld…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
492 van de 862
« Eerste  < Vorige 490 491 492 493 494 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook