ik heb nog wel een voorscherm liggen van een serie 1 (tevens nog veel meer onderdelen van serie 1)
vrgr,joost
La Léo schreef:Harry, hoeveel mensen ken jij die daaraan gaan/willen beginnen, laat staan er de faciliteiten voor hebben?
Ik merk dat die mensen zeer zeldzaam beginnen te worden. Of ze zijn wel handig, hebben tijd en ruimte, maar hebben al een project (zoals Frank).
Euh, weinig denk ik Leontien, helaas heb ik niet meer de beschikking over een garage en materiaal anders was ik wel even gaan kijken.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Als je echt alleen het scherm hoeft te vervangen + spuiten (zonder uitspuiten) dan zijn de kosten misschien nog wel te overzien..
Pssst, arjan… lees de advertentie nog eens
-schade linker voorscherm plus binnenscherm en accubak
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja… Dat wordt dan een iets groter uitdaging…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Precies en als Citroën er destijds al ca. 32 uur voor inschaalde (gebaseerd op een nieuwe, onbeschadigde auto), dan lijkt het me sterk dat iemand dat thuis in de schuur in minder van die tijd voor elkaar krijgt met een auto die zo in de kreukels ligt. Want geloof maar dat die factureertijden scherp waren afgemeten hoor.
Vergeet niet dat daar een dikke kabelboom loopt die je eerst geheel moet wegpulken, het LHM-vat moet afgetapt en eruit, de octopus moet weg (en die scheurt geheid bij deze actie) allerlei relais moet je daar loshakken (verroeste boutjes op die plaats) etc. etc.
Dan het plaatwerk ergens scoren en alles lassen en weer exact afhangen. Het is zeker niet ondoenlijk, en als je jezelf geen uren in rekening hoeft te brengen, schat ik dat de materiaalkosten rond de € 600,00 zullen liggen, plus het spuiten. Maar wie heeft er zoveel handigheid en geduld? Ik hoop dat iemand opstaat!!
Want het zou zonde zijn als deze wagen hierom gesloopt gaat worden, maar ja….
Vandaar dus maar weer eens opnieuw dit advies: laten taxeren die wagens en goed verzekeren!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Shalom74 schreef:ik heb nog wel een voorscherm liggen van een serie 1
Smalspoor of breedspoor Joost? Links of rechts?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
kzal morgen eens kijken ik meen smal






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Huh? Zijn dit nou coverbanden of niet?
Er staat zo’n vreemde tekst op de wang…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
nog effe over die schade auto,
stel dat er geen schade was,wat kan zo’n cx gti dan nog opbrengen?
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
La Léo schreef:Of ze zijn wel handig, hebben tijd en ruimte, maar hebben al een project (zoals Frank).
Nu we toch even off-topic zijn: wie kan me vertellen (PM) wat nieuwe cq fijne gebruikte deuren moeten kosten?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
La Léo schreef:
Want het zou zonde zijn als deze wagen hierom gesloopt gaat worden, maar ja….
Ik vraag me echt af wat deze cx nou specialer maakt dan andere. Het is een oude schade bak die economisch total loss is. Ik vind het ook zonde als er weer een cx gesloopt wordt maar dat is puur emotioneel. Het aantal liefhebbers dat zo’n klusje aan kan heeft al genoeg projecten onder handen en voor de handel hoef je het niet te doen dus… de markt is schijnbaar verzadigd.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Technic banden!!! levens gevaarlijk! wel eens gehad onder mijn cx gti. Maar dat profiel vloog eraf.
Kosten nieuw toen nog geen 100 gulden en TRX was toen 400 piek.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
samuel schreef:La Léo schreef:
Want het zou zonde zijn als deze wagen hierom gesloopt gaat worden, maar ja….
Ik vraag me echt af wat deze cx nou specialer maakt dan andere. Het is een oude schade bak die economisch total loss is. Ik vind het ook zonde als er weer een cx gesloopt wordt maar dat is puur emotioneel. Het aantal liefhebbers dat zo’n klusje aan kan heeft al genoeg projecten onder handen en voor de handel hoef je het niet te doen dus… de markt is schijnbaar verzadigd.
misschien een aantrekkelijke schade auto,maar dan niet meer dan 1000 betalen voor de cx.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
samuel schreef:La Léo schreef:
Want het zou zonde zijn als deze wagen hierom gesloopt gaat worden, maar ja….
Ik vraag me echt af wat deze cx nou specialer maakt dan andere. Het is een oude schade bak die economisch total loss is.
................
dus… de markt is schijnbaar verzadigd.
Klopt Sam, daarom staat het bij ons ook mudvol met auto’s. Ik verzuip er bijna in!!!
Ik moet er nog zo’n 18 uit elkaar trekken, waarvan een aantal zeker wel te redden was geweest als ik maar iemand had kunnen opsporen die het wilde aanpakken. Maar helaas.
En die 25 GTi van MP? Wat daar zo bijzonder aan is? Feitelijk niets bijzonders, maar als de rest van zo’n wagen technisch goed is, is het toch jammer dat het stukloopt op louter een gedeukte voorpartij.
De meesten zullen echter los daarvan al afknappen op het franse spuitwerk, dus die auto maakt alleen al daarom weinig kans.
@Frank: over waarde doe ik geen enkele uitspraak meer, want ik kijk blijkbaar op een heel andere manier dan de gemiddelde koper. Eigenlijk geldt altijd: ‘wat de gek ervoor geeft’. De meeste mensen kijken eerst naar het uiterlijk en de opties. Maar ik weet hoeveel tijd (en dus geld) er kan gaan zitten in het goed krijgen van de techniek, dus daar baseer ik een waarde eerder op dan op het uiterlijk. In dit geval kijken we dan ook nog naar een aanzienlijke schade, die alleen door een hobbybob op budgetniveau te herstellen is. Dus zeg het maar….
Ik heb auto’s staan waar niemand méér voor wil geven dan € 500,00 (en die als auto vast ook niet meer waard zijn), maar ik doe ze zelfs voor € 1000 niet weg omdat de losse onderdelen voor mij veel waardevoller zijn. Niet alleen in geld, maar ook omdat ik ze straks nergens meer kan vinden!
Maar ja… nu nog tijd en plaats vinden/maken om alles te gaan demonteren en op te slaan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D