

























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, als je voor dit geld een CX Limousine op de kop tikt, rijd je per saldo toch nog veel voordeliger dan met een tweedhands C6 diesel, ook als je wegenbelasting moet betalen. Ik kan me niet voorstellen dat zulke fijn rijdende diesels opeens kansloos zijn door de wegenbelasting. De afweging wordt anders. Als hobby-auto erbij wordt het een ander verhaal.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als ik nu een andere cx moest kopen ,was dit een grote kanshebber.
Geweldig,en lekker blijven dieselen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Als hobby-auto erbij wordt het een ander verhaal.
Normaal zou ik deze groep ook als grootste kandidaat zien, maar niet meer volgens de huidige plannen.
De dagelijksrijder groep voor een Limo serie 1 schat ik toch wat kleiner in, maar ze zijn er vast nog wel!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Arjan Verkade schreef:Voor de echte gokker, die gokt dat ze MRB vrij blijven in 2014 en verder
Een jaar geleden betaalde je voor een goede serie 1 diesel zo 7000 euro. Nu kan je er een kopen voor 3000. Voor dat verschil kan je heel wat jaartjes MRB betalen. Als je nu “instapt” is dieselen volgens mij even duur als in de belasting-vrije tijd.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op korte termijn heb je gelijk…
Maar toen kon je dat ding ook nog voor een leuk bedrag verkopen, dat kan nu ook niet meer.
Als je langer wil rijden dan een paar jaar wordt het alsnog duurder, zeker als auto erbij…




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Arjan Verkade schreef:Voor de echte gokker, die gokt dat ze MRB vrij blijven in 2014 en verder
Ik ben optimistisch van aard. De regeling is nog niet definitief. Ik moet het nog door de Eerste Kamer zien komen. Procedureel is de regeling een rommeltje. Maar als de regeling wel door gaat ben ik het met je eens. De diesels mogen dan wel goedkoper geworden zijn, maar met een mrb van ruim eur 1400/jr betaal je dat in een paar jaar ‘terug’ aan de Belastingdienst.
Blijft dat een grote Franse auto met een dieselmotor heerlijk rijdt.
Over de auto: Mooie TD Limousine zo op het eerste gezicht. Ik was wat verward door de bekleding. Dacht dat de verlengde CX’en altijd leer of knoopjes hadden. Maar deze stof blijkt inderdaad zo op de Diesel Limo’s geleverd te zijn.
JW










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Als ik het goed heb is Limousine de aanduiding voor de verlengde versie op diesel en Prestige voor de verlengde versie op benzine. Prestiges werdn zowel met stof als leer geleverd. Of dat ook voor de Limo’s geldt weet ik niet. Maakt ook eigenlijk niet uit…












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
JWH schreef:Ik ben optimistisch van aard. De regeling is nog niet definitief. Ik moet het nog door de Eerste Kamer zien komen. Procedureel is de regeling een rommeltje. Maar als de regeling wel door gaat ben ik het met je eens. De diesels mogen dan wel goedkoper geworden zijn, maar met een mrb van ruim eur 1400/jr betaal je dat in een paar jaar ‘terug’ aan de Belastingdienst.
Blijft dat een grote Franse auto met een dieselmotor heerlijk rijdt.
Klopt, ik hoop ook nog steeds op een betere regeling. “Oldtimer verstelling” is daar gelukkig nog mee bezig.
Het laatste woord is er in elk geval nog niet over gezegd.
Maar op dit moment blijft het wel een gok, maar het jaar is nog niet om.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Kunstenvliegwerk schreef:Als ik het goed heb is Limousine de aanduiding voor de verlengde versie op diesel en Prestige voor de verlengde versie op benzine. Prestiges werdn zowel met stof als leer geleverd. Of dat ook voor de Limo’s geldt weet ik niet. Maakt ook eigenlijk niet uit…
De Prestiges werden bij serie 1 standaard luxueuzer uitgevoerd dan een Limousine. Deze Limo heeft zelfs geen hoofdsteunen achter, terwijl Prestige die altijd hadden, net zoals electrische ramen rondom en spiegels etc… Het is maar bij de Serie II modellen dat ze Limo en Prestige min of meer gelijk hebben gezet van uitvoering.
Ik vind het op zich een mooie auto, maar het interieur vind ik niet echt dat…was dat nu eens die mooie bruin-beige prestige stof geweest…. smullen!
Voor de Belgen trouwens wel een interessante koop, aangezien men hier nog steeds de ‘25 jaar regel’ voor een oldtimer hanteert.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
JWH schreef:
Blijft dat een grote Franse auto met een dieselmotor heerlijk rijdt.
Dat dus!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
ik ben nog altijd op zoek en zag deze ook staan , in belgie bedraagt de belasting slechts 35 euro per jaar voor deze auto en we moeten in afwachting van de nieuwe regels ivm met keuring zelfs niet naar de keuring,daar moet ik het dus niet voor laten , maar moet er 2,5 uur voor rijden , de moeite waard ?
In Belgie zijn er misschien 5 cx’en te koop of zo….
Zou ik toch gaan voor eentje met airco
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die ziet er inderdaad goed uit.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
idd , ni slecht ; en dichterbij antwerpen om te gaan bekijken




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Dat ziet er zo op de foto heel erg mooi uit.
en zoals in de tekst al staat, de turbodiesel is zeker geen tractordiesel.
JW