



























Totaal aantal Berichten: 9515
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Diesels zijn stayers, geen sprinters!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27972
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met een 2500 benzine gaat lange afstanden afleggen ook zonder problemen.
Ja je zal eerder moeten tanken, maar na 500/600 km is dat ook niet echt een drama om eens uit te stappen.
Overigens zijn dat ook geen sprinters, die moeten het meer hebben van de tussen acceleratie.


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eigenlijk zijn ‘t allemaal oude slome auto’s naar huidige maatstaven.












































Totaal aantal Berichten: 27972
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja eigenlijk wel, het schakelen gaat te langzaam…




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
De 25RD Turbo vind eigenlijk ik best goed mee komen in het huidige verkeer. Maar toen tijdens de tour de la femme fatale -op de snelweg op een lange helling- de GTi’s even gas gaven zag ik hun achterlichten snel kleiner worden.
JW














































Totaal aantal Berichten: 43402
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Twan238 schreef:
de fabrieksopgaven 0-100 is 16,8 seconden, een mercedes 200D doet daar ruim het dubbele over..
De w123 200d weegt iets van 100 kg meer en heeft maar 55 of 60 pk (hangt van het bouwjaar af) uit een armetierige 2 liter. Geen vergelijking dus met een 2500cc CX met 75 pk die iets lichter is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






























Totaal aantal Berichten: 11878
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman schreef:Twan238 schreef:
de fabrieksopgaven 0-100 is 16,8 seconden, een mercedes 200D doet daar ruim het dubbele over..
De w123 200d weegt iets van 100 kg meer en heeft maar 55 of 60 pk (hangt van het bouwjaar af) uit een armetierige 2 liter. Geen vergelijking dus met een 2500cc CX met 75 pk die iets lichter is.
Ja, dat hoop je dan Meestal zijn daarvan wel een stuk of 10, 15 inmiddels de wei in… Maar daar wordt de vergelijking (appels/peren, je ken hooguit zegge “het is allebei fruit”) niet anders van natuurlijk
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat doen we eigelijk allemaal met die trage stinkende roestende veel te dure wrakken?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Genieten ‘t Niet voor niets dat we het zo leuk vinden om hier bij te houden wat er nog allemaal voor moois op de markt komt.




























Totaal aantal Berichten: 9364
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://www.leboncoin.fr/voitures/584622833.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/584578147.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/584352374.htm?ca=12_s
Nog genoeg te koop.
Ben alleen bang dat er in Nederland een hoop de pers in zullen gaan
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6513
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Apart, dat klapdakje achterop die break.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Levert bij hoge temperaturen vast een heel prettige luchtstroom op. Maar boven de achterbank was misschien toch logischer geweest.
Die opgewaardeerde diesel is wel een mooi ding.




























Totaal aantal Berichten: 9364
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgens mij kan zijn deur niet meer dicht
http://www.leboncoin.fr/voitures/586950361.htm?ca=12_s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Sieraad voor iedere oprit
En dat voor een weggeefprijs…