Goedenavond allemaal,
Even voorstellen ik ben nieuw op het forum, de naam is Cees. Kan iemand van jullie mij bij staan met een probleem. Mijn DS21 op gas/benzine start wel zowel op benzine als gas maar valt na 5 seconden stil. Heb er een nieuwe accu ingedaan. Ik kan niets bespeuren van zijn er nou draadjes los of iets anders. Heb hem dus op gas gezet, resultaat is na 5 seconden stil vallen. Op benzine geprobeerd en na 5 seconden en ze valt weer stil. Weten jullie in welke richting ik moet zoeken? Ik moet er wel bijvertellen dat het contactslot niet meer 100% is. Het relais dat aan de accu hangt is ook niet meer 100%. Heb wel de vonk gecontorleerd en die is goed.
Het gaat hier om een half automaat.
Als jullie mij kunnen helpen ben ik zeer dankbaar.
Vriendelijke groet,
Cees.

Totaal aantal Berichten: 15759
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je contactslot niet goed is, zou het kunnen dat de spanning van de afsluiters van de gasinstallatie wegvalt en er dus geen gas meer komt. In verband met de gasinstallatie zit er ook een elektrische afsluiter in de benzineleiding, vandaar dat het zich ook op benzine voordoet. Probeer eens een rechtstreekse draad van de accu naar de afsluiters te leggen, dan weet je in elk geval of mijn kleine theorietje klopt.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Cees,
Welkom op dit mooie forum.
Het kan zijn dat je puntjes kunnen helemaal op/ingebrand zijn. Wanneer zijn deze voor het laatst gesteld?
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
graddus schreef:Als je contactslot niet goed is, zou het kunnen dat de spanning van de afsluiters van de gasinstallatie wegvalt en er dus geen gas meer komt. In verband met de gasinstallatie zit er ook een elektrische afsluiter in de benzineleiding, vandaar dat het zich ook op benzine voordoet. Probeer eens een rechtstreekse draad van de accu naar de afsluiters te leggen, dan weet je in elk geval of mijn kleine theorietje klopt.
Ja zo super technisch ben ik ook niet, anders had ik het niet op het forum moeten zetten. Vraagje, hoe zien die afsluiters eruit? Wel alvast bedankt voor je snelle reactie.
Ree schreef:Hoi Cees,
Welkom op dit mooie forum.
Het kan zijn dat je puntjes kunnen helemaal op/ingebrand zijn. Wanneer zijn deze voor het laatst gesteld?
Grtn,
Ree
Het gaat hier over een DS21 met een 1 2 3 ignition. Ik weet niet zou hier iets mis mee zijn?

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Even terug naar af, waarom ga je er van uit dat er iets mis is met je contactslot, heb je hier eerdere problemen mee gehad?

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Cees1900 schreef:Het gaat hier over een DS21 met een 1 2 3 ignition. Ik weet niet zou hier iets mis mee zijn?
Dan hoef je je hier geen zorgen om te maken
123 zijn soms gevoelig voor de massa, deze zou je voor de zekerheid kunnen controleren.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als ik het goed begrijp start de auto goed op benzine, en valt ook op benzine na 5 seconden stil?
Of valt die alleen stil als die 5 seconden op gas draait (hiervoor is namelijk een beveiliging op de ontsteking ingebouwd, als er geen ontsteking geregistreerd wordt valt de gastoevoer weg!)

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Het is op beide brandstoffen. Mijn eerste idee was de condensator, maar er zit een 123-ontsteking op. De TS begint zelf over zijn brakke contactslot, duw wilde ik van daaruit even voortborduren
graddus schreef:Als je contactslot niet goed is, zou het kunnen dat de spanning van de afsluiters van de gasinstallatie wegvalt en er dus geen gas meer komt. In verband met de gasinstallatie zit er ook een elektrische afsluiter in de benzineleiding, vandaar dat het zich ook op benzine voordoet. Probeer eens een rechtstreekse draad van de accu naar de afsluiters te leggen, dan weet je in elk geval of mijn kleine theorietje klopt.
Het gaat wel erg hard op dit forum daar ik eigenlijk een leek ben zou ik eerst eens willen gaan proberen wat u voorsteld om een draadje te trekken van beide afsluiters naar de accu. Ik ga proberen dit te realiseren. Als het morgen niet te koud is, want de auto staat momenteel buiten laat ik het morgenavond weten.
Voor schakel weerstand op de bobine stuk ?

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Let je er wel op dat je niet zowel de benzine als de gasafsluiters tegelijk openzet!
Hallo allemaal,
Het was vandaag echt te koud, ik wacht even tot de buitentemperatuur wat beter is en dan ga ik aan de slag. Als er resultaten zijn laat ik het jullie weten.
Groeten,
Cees
Misschien een totaal overbodige vraag omdat je het zelf allemaal al geprobeerd hebt:
gebruik je wel de choke en houd je je gaspedaal wel ingetrapt de eerste minuten?
Door het koude weer heeft de motor het uiteraard moeilijker om op gang te komen en blijven.
Ik zelf merkte ook dat het moeilijker werd de boel aan de praat te houden namate het kouder werd.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Wat de afsluiters betreft: op mijn oude DS (die ook LPG had) kon ik de benzine-afsluiter ook handmatig bedienen d.m.v. een mini-hendeltje onder aan de afsluiter. Misschien heeft de jouwe dit ook? Dan kan je vrij makkelijk e.e.a. uitsluiten.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Goedenavond,
Ik heb het hier dus over een DS Pallas 21 halfautomaat. Ben vandaag aan de slag gegaan ondanks de kou. Ik weet dat bij koude motor de zaak wat moeilijker op gang komt vandaar dat ik er ook een starter bij heb gezet, om eea wat makkelijker rond te krijgen. Heb een draadje getrokken van de benzineklep en geprobeerd hierop te starten. Dit is me echter niet gelukt. Na wat nadenken dacht ik bij mezelf ga even nieuwe benzine halen want ik weet niet zeker hoe oud de benzine is die in de tank zit. Zo gezegd zo gedaan. Dus geprobeerd de motor alleen te starten op nieuwe benzine. Dus zonder het klepje. Gewoon even wat slangetjes verwisseld. Na lang proberen schoot deze in gang maar helaas weer na ongeveer 5 seconden handmatig gas geven hielp niet, sloeg weer gewoon af. Uiteraard stond de shoock open.
Ik had nog een apparaat liggen dat zogezegd de bobiene vervangt. Kun je op de accu aansluiten en de kabel op de stroomverdeler. Vonk gecontroleerd deze was super goed. Wat is hier aan de hand?
Denk even met me mee en ik hoor wel van jullie.
Bij voorbaat dank,
Cees.