Ho ho;... voor 300 euro heb je nog geen bosch pomp !! die kost ruim 600 euro
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
oke top! bel morgen Autobedrijf Van der Laan wel even of hun er nog 1 hebben! Waren er voor de CX eigenlijk verschillende soorten pompen? En deze doen het ook op een ie?
Nogmaals bedankt!
600 is de prijs nu al, dan word het 100% een CX haha
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD














































Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat is er dan mis met je eigen pomp?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
doet niets meer, maar krijgt wel spanning .. Op zich niet een heel groot probleem gezien ik op GAS rond rij maar moet toch opgelost worden.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD



Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Op deze italiaanse site (http://www.lesds.it) vind je alternatieve Bosch pompen (met serienummers) en foto’s.
Deze pompen zijn wellicht meer voorradig en goedkoper.
Nummers orginele Bosch pompen: 0 580 960 007, 0 580 463 005 of :0 580 463 085
vervangende pomp nummer Bosch: 0 580 464 070
Helaas kan ik de pagina als link niet kopieren hzie: http://www.lesds.it
Kijk vervolgens onder “Tecnica & pratica” bij “Sostituzione pompa benzina iniezione” (vervanging brandstofpomp injectie) voor foto’s en uitleg. Mocht je problemen hebben met de taal laat het dan maar even weten. Er is best uit te komen lijkt me.
Groet en succes
Peter
Peter2006 schreef:
Helaas kan ik de pagina als link niet kopieren zie: http://www.lesds.it
Groet en succes
Als je maar weet hoe…... (ergens op de pagina gaan staan > rechtermuisknop > eigenschappen/properties > adress kopiëren > plakken > klaar )
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.



Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Dank voor de tip!
Peter
Peter2006 schreef:Op deze italiaanse site (http://www.lesds.it) vind je alternatieve Bosch pompen (met serienummers) en foto’s.
Deze pompen zijn wellicht meer voorradig en goedkoper.Nummers orginele Bosch pompen: 0 580 960 007, 0 580 463 005 of :0 580 463 085
vervangende pomp nummer Bosch: 0 580 464 070Helaas kan ik de pagina als link niet kopieren hzie: http://www.lesds.it
Kijk vervolgens onder “Tecnica & pratica” bij “Sostituzione pompa benzina iniezione” (vervanging brandstofpomp injectie) voor foto’s en uitleg. Mocht je problemen hebben met de taal laat het dan maar even weten. Er is best uit te komen lijkt me.Groet en succes
Met deze valt het goed te vertalen.
http://translate.google.nl/#it|nl|http://www.lesds.it/
Ik heb er een snelle blik op geslagen. Lijkt mij niet slecht vertaald, wel gebrekkig.
Dit is erg mooi! Ga mij hierin verdiepen!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:doet niets meer, maar krijgt wel spanning .. Op zich niet een heel groot probleem gezien ik op GAS rond rij maar moet toch opgelost worden.
Hoi,
Waarschijnlijk zijn de schotten vast gaanzitten, de Bosch pompen die volvo gebruikt kun je heel gemakelijk uit elkaar halen. 4 boutjes los even schoonmaken van binnen en weer in elkaar. Heb ik zelf enige malen zo gedaan. Een iedergeval goedkoper dan andere kopen.
Groet,
Mathieu.
Toch nog maar fff opgezocht waarvoor die 3e aansluiting is: Het is een overdruk beveiliging. Mocht de leiding (tussen pomp en injecteurs) verstopt raken of de drukregelaar niet werken dan zou de druk veel te hoog oplopen met als gevolg dat ergens een leiding springt en de motor onder spuit. Om dit te voorkomen is dus die 3e aansluiting. Wordt de druk meer dan ~ 4 bar dan zal de brandstof via deze leiding terug “vloeien” naar de tank.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












































Totaal aantal Berichten: 25733
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt! en geen enkele nieuwe pomp heeft dat. Is niet nodig. Gewoon afdoppen en een nieuwe pomp monteren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Weer wat geleerd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Dus toepasbaar?
Bosch “0 580 464 070” 3Bar, twee aansluitingen
- Link pdf http://www.lucasinjection.com/_borders/fuelpumps.pdf
Pierburg “7.21287.53.0” 3Bar, twee aansluitingen
Bosch “0 580 464 008” 3Bar
- Dacht dat dit de CX pomp is
Iemand bovenstaande kunnen bevestigen?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Iemand nog ervaring met een van de bovenstaande pompen? Of weet welke zou gaan werken ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD