81 van de 84
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Kloink?
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 16 februari 2017 02:48 PM
  [ # 1201 ]

Alles ziet er weer spic and span uit. En eindelijk een nieuwe cv met afstandsbediening ontvangen en geplaatst. Accu zal morgen dus wel weer leeg zijn haha..

Ben nog wat aan het prutsen met het sproeierpompje dat achter het linker achterlicht zit. Of, in mijn geval, bungelt. Heeft iemand een fotootje van hoe dit hoort te zitten? Kan me niet voorstellen dat het zo hoort.

Ding doet overigens niks. En het vervangende universele pompje ook niet. Kan natuurlijk nog in het relais zitten dat daar ook op het scherm geschroefd zit. Of moet het pompje juist ergens vastzitten en contact maken met de koets om te kunnen werken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22603
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 februari 2017 03:26 PM
  [ # 1202 ]

Bij mij (break diesel 1985) zat er zo’n staafpomp in het vaatje en een knipperlichtrelais dat dus een puls op dat staafpompje gaf. DRAMA!
Ik heb toen een universeel pompje geplaatst en het relais weggehaald.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 17 februari 2017 09:34 AM
  [ # 1203 ]

Foto’s ter verduidelijking. Pompje zit bij serie 2 niet in het vat maar dus achter het achter het achterlicht. Relais zit ook hier.
Hoe heurt het eigenlijk? Helemaal bovenin zit het oude pompje nog, zag ik. Dus het nieuwe pompje daar ook maar eens naartoe verplaatsen. Als het werkt, want nu doet het dus niks. 

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5855
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 februari 2017 09:50 AM
  [ # 1204 ]

Volgens mij had ik zo’n rood pompje als vervanging van het origineel in m’n DS zitten. Als je die niet hoort zoemen, is er geen stroom of het ding is kapot. De plaats in relatie tot het vat is volgens mij niet zo kritisch.

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 17 februari 2017 09:58 AM
  [ # 1205 ]

Nee maar nu kloinkt ie bij elke bocht tegen het scherm…
In de auto hoor ik em in ieder geval niet zoemen. Het aangeschafte reservepompje ook niet. Zal dit weekend eens iemand op het knopje laten drukken terwijl ik bij het pompje zit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
maartens
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 737
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 februari 2017 10:44 AM
  [ # 1206 ]

Wat is de functie van een relais bij het pompje?
Voorin zit toch ook gen relais?

Ik heb mijn pompje vervangen door een universeel ding met duidelijk meer ‘kracht’. Aangesloten zonder relais.

NB: er is al lekker geknoeid met jouw bedrading ;-(

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 17 februari 2017 11:08 AM
  [ # 1207 ]

Tsja…

Ik heb het oorspronkelijke motortje ook maar eens aangesloten, ding maakt een klereherrie maar doet verder niks. Maar stroom krijgt ie dus wel. Het oranje/witte motortje op de foto blijft echter stil. Zal dan dus toch wel in het motortje zelf zitten.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 21 februari 2017 09:44 AM
  [ # 1208 ]

Note to self: het verklikkerlampje voor laag brandstofniveau is stuk. whistle

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8016
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 21 februari 2017 10:01 AM
  [ # 1209 ]

Wel bij de pomp kunnen komen of gelopen…....

VgF

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4692
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 21 februari 2017 10:35 AM
  [ # 1210 ]

Hoop het eerste anders heb je je tank echt leeg getrokken en dat wil je liever niet met een ‘oude’ diesel….

LR Freelander daily driver, C15 GV ‘95 weekend car, MB V-klasse 110CDI daily driver
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15, CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 21 februari 2017 11:08 AM
  [ # 1211 ]

Er bleek nog 2 liter in te zitten, maar dan kan de oprit naar een viaduct toch nog best een uitdaging zijn… Hij redde het nét tot bovenop, daarna ging het weer en ik heb dus gewoon rijdend de pomp gehaald. red face

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Gepost: 21 februari 2017 01:06 PM
  [ # 1212 ]

Ik zou even een schoon brandstoffilter monteren.

Profiel  
 
break23m
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5855
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 februari 2017 01:19 PM
  [ # 1213 ]

Vervelend hè, zo’n hellinkje. Heb ook ooit mogen ervaren dat bij een bijna lege tank een helling eigenlijk net te veel is. Toen ik daarna ging tanken ging er ook merkwaardig veel benzine in - iets meer zelfs dan de tank volgens de specificaties groot is. In mijn C35 zit de tank zodanig dat het probleem al optreedt als de tank nog voor een kwart gevuld is. Dan valt het in een CX nog mee.
Maar goed: hoe ontdek je anders ooit dat het waarschuwingslampje stuk is? Toch?

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 21 februari 2017 03:15 PM
  [ # 1214 ]

very good

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5916
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 01 maart 2017 04:04 PM
  [ # 1215 ]

Het starten van zo’n ouwe diesel is al geen traktatie voor de buurt, maar de afgelopen dagen is het wel erg bar en boos. Nou viel me op dat het voorgloeilampje niet brandde. Eerste verdachte was het lampje zelf (ik had het blok eruit gehad om een aantal zwakke broeders te vervangen en wie weet was het lampje daarbij losgekomen o.i.d.) maar na vervangen van ook dit lampje is er nog steeds geen licht. En het zou het moeizame starten ook niet verklaren. Het relais klikt braaf bij aanzetten van het contact, dus ik ga er vanuit dat dat het probleem ook niet is. De vier gloeibougies krijgen allemaal 9,6 volt en het relais klikt na een tijdje ook weer uit. Zit het dan misschien in één of enkele bougies die niet meer werken? En hoe meet ik dat? En gaat daardoor ook het lampje meteen niet meer aan?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
81 van de 84
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook