85 van de 126
« Eerste  < Vorige 83 84 85 86 87 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2017 03:49 PM
  [ # 1261 ]

Tsja. Ik rommel weleens wat aan dat ding maar dit laat ik graag over aan iemand die (wel) weet wat ie doet. Ieder z’n specialisme…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2017 03:51 PM
  [ # 1262 ]

Mijn vraag was ook eigenlijk anders van aard.

Komt er een andere draagarm onder of wordt de huidige opgekalefaterd?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2017 04:55 PM
  [ # 1263 ]

Ah. Wink
Is denk ik afhankelijk van de staat van deze en de mogelijkheid om hier een andere draad in te tappen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 mei 2017 03:04 PM
  [ # 1264 ]

Het is een andere draagarm geworden. Draagarm was nog prima en een andere draad was wel mogelijk maar bij inspectie bleken de lagers weliswaar intact maar te klein, waardoor ze nogal wat vrijheid hadden op hun plekje in de draagarm. Vreemd, ze zagen er exact hetzelfde uit maar dan een fractie kleiner. En aangezien de draagarm er toch onderuit lag was het monteren van een andere (met wel de juiste lagers) wel zo makkelijk. Geluid is weg, hoera. Keerzijde is wel dat je nu opeens allerlei andere bijgeluiden beter hoort… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2017 04:22 PM
  [ # 1265 ]

Radio wat harder?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 mei 2017 04:28 PM
  [ # 1266 ]

Gewoon in je groene gaan rijden, dan is het ook over.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2017 04:34 PM
  [ # 1267 ]

Laughing

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 mei 2017 10:36 PM
  [ # 1268 ]

120 in z’n vier. Fluisterstil… Wink
Maar het wordt inderdaad hoog tijd dat die ook weer eens tot leven wordt gewekt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 juni 2017 12:22 PM
  [ # 1269 ]

Met de Pallas voor de deur en het onderhoud op orde dreigt het saai te worden. Gelukkig is daar de fluisterstille break die plots andere geluiden prijsgeeft.
Bij bochten naar rechts voel en hoor ik (“knok”) iets bij het linkervoorwiel. Met de hand voel ik wat speling op de middelste stang op de foto (die ik aanwijs). Tips anyone?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 05 juni 2017 02:25 PM
  [ # 1270 ]

je wijst naar de aandrijf as, zou kunnen dat het daar vandaan komt, in welke richting voel je speling?
Er zit namelijk altijd wel een klein beetje speling op

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 juni 2017 10:30 PM
  [ # 1271 ]

Met de hand van boven naar onder.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 juni 2017 10:45 PM
  [ # 1272 ]

Dan is het zeer waarschijnlijk de spoorstang en niet de aandrijfas, die kan speling in de rotatierichting hebben.
Op de foto eentje hoger dus. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 juni 2017 08:57 PM
  [ # 1273 ]

Nou. Voorwielophanging is vandaag volledig nagelopen. Nergens speling waar dat niet hoort. Homokineet rechts was slecht door een kapotte hoes, beiden vervangen maar bleek niet de oorzaak. Uiteindelijk nog met geopende motorkap en Dibert bovenop de motor een stuk over het bedrijventerrein gereden om te achterhalen waar het geluid nou vandaan kwam… Was wel een mooi gezicht. Geluid komt ergens van middenonder de auto, constateerde Dibert. Maar waar vandaan precies…?

Stuurhuis? Dan zou het geluid toch ook moeten optreden bij onbelaste voorwielen én ook bij sturen naar links, lijkt me… We hebben de auto op de brug gehad met de voorwielen vrij en toen bleef het stil. Geluid treedt echt alleen op bij sturen naar rechts als de auto rijdt (en er dus enige zijwaartse rol van de koets plaatsvind en het linker voorwiel dus zwaarder belast wordt. Maar wel/ook al bij een heel kleine stuuruitslag en in alle gevallen maar 1x per bocht, bij de eerste beweging aan het stuur.

Toch de lagers? Bij het achterwiel bleken er tenslotte ook net niet passende lagers in de draagarm te zitten. Maar ja, geen speling die daar eigenlijk op zou kunnen wijzen.

Om nou lukraak dingen te gaan vervangen… Onverrichterzake weer naar huis dus. Hm.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 juni 2017 10:13 PM
  [ # 1274 ]

Klinkt als een leuk dagje, maar toch frustrerend als je toch weer zonder oplossing naar huis zweeft.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 juni 2017 08:56 PM
  [ # 1275 ]

Ik neig toch naar de ophanging linksvoor. Alleen als het wiel zwaar(der) belast wordt (bocht naar rechts, dus krachten omlaag en naar buiten) treedt het geluid op. Als het in het sturen zou zitten zou dit neem ik aan altijd optreden (links en rechts, en ook onbelast). Of is er een logische verklaring die we hebben gemist? Wat kan een eenmalige ‘knok’ veroorzaken zonder dat er voelbare speling is…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
85 van de 126
« Eerste  < Vorige 83 84 85 86 87 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook