94 van de 126
« Eerste  < Vorige 92 93 94 95 96 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 januari 2018 08:40 PM
  [ # 1396 ]

Nou is dat all-risk verzekeren wel een kostbare zaak aan het worden. Ik tikte net even 700 euro af voor een jaartje oldtimer verzekering van de klassieker….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 januari 2018 08:44 PM
  [ # 1397 ]

Ja zodra je taxatie waarde een serieus bedrag gaat worden ga je dat zeker merken in de premie.

Echter met een doorsnee CX van onder de 10k valt dat redelijk te overzien.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 januari 2018 08:55 PM
  [ # 1398 ]

Voor de break ,all risk, betaalde ik ook rond de 700 euro per jaar met onbeperkte kilometers .
Verzekert bedrag eerst boven de 10000 en de laatste anderhalf jaar eronder. .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 januari 2018 09:04 PM
  [ # 1399 ]

Klopt bij onbeperkt aantal kms heb je minder keuze in verzekeringen en gaat de premie omhoog.
Volgens mij betaal je normaal gesproken rond de 2% over de taxatiewaarde, dat zou op 200 Euro per jaar komen op het basis bedrag van de premie.

Voor de niet dagelijks rijder is er tot 7500 km per jaar meer keuze.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 januari 2018 09:35 PM
  [ # 1400 ]
Arjan Verkade schreef:

Ja zodra je taxatie waarde een serieus bedrag gaat worden ga je dat zeker merken in de premie

35k, max 7500 km per jaar. Tja, het is gewoon geld. Ik heb van de week serieus overwogen om m’n oude DS Cabriolet Usine terug te kopen. Maar die zou dan alleen al 1600 euro all risk per jaar gaan kosten. Daarbij eist de verzekering dat ie verplicht binnen staat, dus een nachtje op de oprit is daar dan niet meer bij. Dat was de druppel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 januari 2018 08:52 AM
  [ # 1401 ]

Ik betaal voor de break 425 euro voor all risk. Wel met een kilometerbeperking, waarvan ik even moet aanzien of die toereikend is.

Hoe is dit verzekeringstechnisch afgelopen? Ik heb begrepen dat je als autobestuurder altijd de l*l bent als je een fietser raakt, ook als je niets fout hebt gedaan (zoals in dit geval)

Ik heb de schade in eerste instantie gemeld maar de schade kon worden hersteld voor een bedrag dat aanzienlijk lager lag dan wat het me aan eigen risico en terugval in BM zou kosten. Dus ik heb het zelf betaald.

De auto stond overigens gewoon geparkeerd, het was kwart voor zes ‘s ochtends. Ik werd wakker van het lawaai van een groepje brallende fietsers en was dus vanuit bed getuige van de klap. Uiteraard was de dronken vogel direct gevlogen dus ik had ook niet veel keus. Gelukkig hoorde ik direct daarna een tweede klap, dus ik hoop dat de fietser er zelf ook nog een blijvend aandenken aan over heeft gehouden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 11 januari 2018 09:39 AM
  [ # 1402 ]

Ah, gevalletje schade en doorrijden… er is een fonds voor dit soort schadegevallen: https://waarborgfonds.vereende.nl/over-het-waarborgfonds.
Helaas alleen schade aangericht door motorvoertuigen is gedekt (maar ja, hoe weet je bij onbekende oorzaak of het al dan niet motorisch was…)

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 januari 2018 10:00 AM
  [ # 1403 ]

Dus hoe toon je aan dat het wél een auto was…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 11 januari 2018 10:33 AM
  [ # 1404 ]

Ik vraag me af of je dat wel MOET aantonen.
Je geeft aan dat je ‘s ochtends een knal hoorde, maar wie zegt dat DAT ook de oorzaak was van de schade aan jouw auto? Het is aannemelijk, maar evengoed niet zeker als dat er wellicht een auto eerder die nacht tegen jouw break aan heeft gezeten, en dat de knal die je hoorde verderop in de straat was…

Ik weet ook niet of je naderhand nog een claim kunt neerleggen, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 januari 2018 11:15 AM
  [ # 1405 ]

Ik zal het ten minste aannemelijk moeten maken. Dat wordt lastig aangezien de schade inmiddels is gerepareerd (zonder bon). Claimen bij het Waarborgfonds kan tot 3 jaar na schadedatum, maar ook het Waarborgfonds heeft een eigen risico, van 250 euro zelfs. Voor de resterende 100 euro ga ik mijn verzekeraar niet oplichten…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2018 11:33 AM
  [ # 1406 ]

En je moet twee onafhankelijke getuigen hebben die willen bevestigen dat de auto er de vorige dag nog mooi bij stond.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 januari 2018 11:41 AM
  [ # 1407 ]

Terecht, er wordt veel te veel “onzin” geclaimd ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 februari 2018 08:30 PM
  [ # 1408 ]

Een verse APK, hoezee. Zowaar enkel overzienbaar onderhoud. Een beurt en wat hoesjes. Jammer dat alleen de ‘knok’ rechtsvoor maar niet weg wil. Nieuwe stabilisatorstangen bieden vooralsnog geen oplossing. ‘Gelukkig’ bleken de oude inderdaad aan vervanging toe, maar desondanks is het hinderlijke geluid bij overhellen bij bochten naar links niet verdwenen. En dan voelt de investering toch wat zuur. Verder zoeken…

En spuiten is een vak. Voordat ik het door de spuiter vergeten grilletje een beetje netjes glad geschuurd én toonbaar gespoten had was ik wel even verder. Het resultaat is aanvaardbaar en in overeenstemming met de rest van de auto. Zonder meer toonbaar maar bij nadere beschouwing hier en daar wat slordig. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 februari 2018 08:39 PM
  [ # 1409 ]

Gefeliciteerd met de APK. En verder: goed bezig hoor.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 07 februari 2018 12:12 PM
  [ # 1410 ]

Dat is best eng, rijden zonder stuurbekrachtiging maar mét automatische terugloop. De terugloop is nu bovendien net zo zwaar (en dus lastiger tegen te houden) als het is om een bocht om te sturen. Het zou de kou kunnen zijn? Maar waar kan ik verder aan denken en wat kan ik (“ik”, dus niet “men”...) checken…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
94 van de 126
« Eerste  < Vorige 92 93 94 95 96 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook