104 van de 106
« Eerste  < Vorige 102 103 104 105 106 Volgende > 
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Garage Tweelinkers BV
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 25 augustus 2018 06:07 PM
  [ # 1546 ]

Andere transistorplaat erin en hij doet het weer inderdaad. Fijn.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6374
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 25 augustus 2018 07:27 PM
  [ # 1547 ]

Fijn dat je sommige dingen gewoon kunt vervangen. very good

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 29 augustus 2018 02:37 PM
  [ # 1548 ]

Goed, het volgende.

De paragraaf “niet werkend voorgloeiverklikkerlichtje” uit het (omvangrijke) hoofdstuk “kleine irritaties” spookt al een tijdje door mijn hoofd. Enige tijd geleden heeft Dibert alles doorgemeten en daardoor weet ik dat relais, stekker op het relais, de stekker in de lunule en het lampje zelf allemaal in orde zijn. Het zou dus de draad moeten zijn.

Uit het schema in het werkplaatshandboek bleek (althans, zo werd mij vertelt door iemand die daadwerkelijk begrijpt wat ie ziet als ie naar zoiets kijkt) dat er in deze draad nog ergens een stekkerverbinding moet zitten, en wel achter de zekeringkast. Daar trof ik de gebruikelijke (en voor mij volkomen ondoorgrondelijke) kluwen van draden, waarin mij opviel dat er een mannetje en een vrouwtje los zaten én een witte stekker helemaal achteraan loos lag te zijn. Nou hoeft dat niet per definitie wat te zeggen (en verenigen van men en vrouw leverde geen resultaat op) maar ik zou zo graag weten welke stekker het einde vormt van het draadje vanaf het gloeirelais. Dát vertelt zo’n schema niet, in ieder geval niet aan mij. Welke ervaringsdeskundige heeft het antwoord…?

Op de foto zijn mannetje en vrouwtje goed zichtbaar (boven de dikke zwarte bundel), en ook de witte loze stekker (helemaal achteraan).

Verder blijkt er geen moer te kloppen van de 7-polige aansluiting bij de trekhaak. De verlichting van mijn fietsdrager doet het prima, totdat je én richting aangeeft, én remt. Of én richting aangeeft én de verlichting aan doet. Dan wordt het kermis. Drager op andere auto, geen problemen en bovendien veel helderder licht. Natuurlijk zit de laatste van de drie bouten van de contrastekker vastgerot, dus eerst de kruipolie maar eens laten inwerken en dan verder kijken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Shalom74
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1677
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 29 augustus 2018 03:28 PM
  [ # 1549 ]

stap voor stap gaan meten

take it easy

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23597
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2018 03:35 PM
  [ # 1550 ]

trekhaak ding is is zeer waarschijnlijk slechte massa..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2018 04:01 PM
  [ # 1551 ]

Boog, jij hebt toch zo’n handig doormeet-device…..

Welke is dat ook al weer?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 29 augustus 2018 06:03 PM
  [ # 1552 ]
bogaard77 schreef:

trekhaak ding is is zeer waarschijnlijk slechte massa..

Die conclusie had ik ook getrokken. Kwestie van de bundel van de trekhaak volgen en de massadraad opsporen neem ik aan?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3081
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 20 RE break-familiale
- AX 1.1 first
- Ami 8 club
Gepost: 29 augustus 2018 10:24 PM
  [ # 1553 ]

Massa zit op pen 3 van je stekkerdoos. Met een beetje mazzel staan de nummer 1 tm 7 op de binnenkant van het klepje.
Draadkleur is meestal wit of bruin.

-Citroen AMI8(hobby vehikel)
-Citroen cx 20re break-familiale(hobby auto +gezins taxi)
-Citroen AX 1.1I First (dagelijkse auto)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 01 september 2018 05:50 PM
  [ # 1554 ]

De onderste helft van de stekkerdoos bleek te bestaan uit een grote klont roest. Nieuwe stekkerdoos et tout va bien.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX 25 TGI Break
- CX Pallas 2.0
Gepost: 28 oktober 2018 06:01 PM
  [ # 1555 ]

Hallo Freek,

ik heb de laatste tijd ook regelmatig wat dingetjes maar met ANWB en Wil Wijnhoven blijven we rijden! Mijn Break heeft al wat meer blaasjes dan de jouwe.. waar wil je die van het dak bij de achterklep en hoe laten doen? Al enig idee wat dat kost? Ik begin er over te denken.. Grtz!

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 28 oktober 2018 06:05 PM
  [ # 1556 ]

Ha Rien, ben er nog niet uit. Heb er bij twee adressen naar gevraagd, beiden komen uit op zo’n 1.000 euro. Als de rest van je lak/plaatwerk nog mooi is dan is het daarmee klaar en nog enigszins te overzien, maar als dat niet zo is: waar hou je op als je geen vlag-op-modderschuit-effect wilt…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX 25 TGI Break
- CX Pallas 2.0
Gepost: 28 oktober 2018 06:13 PM
  [ # 1557 ]

poe, dasnienix…dan maar eens advies bij Wil W vragen wat wijs is en zo.. motorkap en achterklep zijn van binnenuit actief. De vorige break hebben we ook zo’n beetje opgereden, maar die had minder blazen. En die zat op 374.000 deze pas 251.000. Enfin, vrolijk verder maar weer.

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 29 oktober 2018 07:13 AM
  [ # 1558 ]

Het zal schelen als je alles zelf demonteert en weer opbouwt. Klep moet eruit, hemeltje… Is wel te doen. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Mocht het gunstiger kunnen dan ben ik uiteraard geinteresseerd…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6126
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 13 december 2018 03:44 PM
  [ # 1559 ]

29 oktober alweer, anderhalve maand sinds de laatste post… Probleemloze kilometers trekken onder de wielen door. Het zou zomaar saai worden.

Onlangs via leboncoin voor een fijne prijs een nieuwe radiateur op de kop getikt. Ondanks de blokkades was het ding toch in een mum van tijd thuisbezorgd. Die gaat er binnenkort in, eens kijken hoe we dan komende zomer in de bloedhitte de hellingen op komen… Al zal de blower het dan ook beter moeten gaan doen, willen we met droge oksels aankomen, want de blaas"kracht” is zelfs voor CX-begrippen bedroevend. Ik weet dat de aanwezigheid van een airco niet helpt in dat verband, maar het kan vast beter. Misschien is de motor wel aan het eind van zijn latijn onderhand. Bovendien doet ie het dan weer wel en dan weer niet, dus ik zal hem sowieso weer eens openmaken om te kijken of ik daar iets aan kan ontdekken. Gelukkig ben ik enorm handig met elektra en spoelen en dergelijke, haha. Maar stekkertjes controleren lukt me nog wel.

Komende week even in Borculo langs voor wat advies over de roest aan het dak en de beginnende bobbels onderop het toch al niet zo fraaie rechter achterscherm. Ik ben benieuwd. Rationeel gezien moet je zo’n diesel natuurlijk gewoon oprijden en weggooien. Maar ja.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2018 03:53 PM
  [ # 1560 ]
Mulder schreef:

Onlangs via leboncoin voor een fijne prijs een nieuwe radiateur op de kop getikt.

Welke fabrikaat, Valeo, Blackstone, Ipra of Nissens?

Profiel  
 
 
104 van de 106
« Eerste  < Vorige 102 103 104 105 106 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook