3 van de 126
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 januari 2010 09:42 AM
  [ # 31 ]

Hij oogt wat gammel en heeft geen airco, maar de kleurstelling geeft de burger moed… Wink

CX serie 2 Breaks zijn niet met zwart interieur geleverd, de berlines wel.
Ik had het er gisteren toevallig met medeforummer jmmj over hoeveel invloed de kleur van het interieur heeft op hoe het overkomt. Grappig dat jij min of meer dezelfde conclusie trekt. Een zwart interieur oogt i.m.o. steviger en hoogwaardiger dan het lichtgrijze, terwijl de materialen naar ik aanneem hetzelfde zijn.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2010 08:36 PM
  [ # 32 ]

Is er in de break ook zwart geleverd?

Grijs ziet het er idd wat goedkoop uit…
Maar zwart vind ik persoonlijk een heel ander verhaal

Ik vind het nog steeds vooruitstrevend. Erg mooi 1 geheel.

Dat lichte is idd ook beter als grijs.

Je kan altijd nog overwegen een zwart dash in een break te zetten?

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 05 januari 2010 08:43 PM
  [ # 33 ]

Eigenlijk vind ik dit ensemble mooier dan in een serie 1. Alleen de gewone snelheidsmeters kunnen qua bijzonderheid weer niet tippen aan de serie 1. Dus oude meters hierin is de perfectie, aldus deze bescheiden CX genieter.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2010 08:57 PM
  [ # 34 ]

Dat vind ik ook, een serie 2 is wat rommeliger denk ik.
Maar het hoort wel weer bij een serie 1 CX vind ik.

Tja die roltellers zijn natuurlijk erg leuk en appart, maar passen ook weer niet echt bij een Turbo Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 januari 2010 10:46 PM
  [ # 35 ]

Toch ook maar eens een mail gestuurd naar de verkoper van die grijze Evasion op de vorige pagina. Zo strak als ie er van buiten uitziet, zo “gebruikt” is ie van binnen. Maar goed, dat hoeft niet meer te betekenen dan investeren in een grote schoonmaakbeurt.





En wat is dat toch met Fransen en interpunctie in e-mails?

bonsoir elle a la cim mais ne fonctionne pas fuite je roule tous les jours avec corrosion neant juste coup de cric sur le faut chassis au niveau de la porte sans incidence le dernier ct effectue a 232000kms ok

Ik maak uit deze reactie op mijn mail op dat (zoals al eerder aangegeven) de airco lek is en dat er sprake is van roest aan het chassis, maar hoe en wat is me niet duidelijk.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 06 januari 2010 12:04 AM
  [ # 36 ]

Da’s beste moeilijk ontcijferen zo inderdaad bij de kriksteun en bij het chassis ter hoogte v.d. deur of zoiets wendela help laatste APK zonder problemen bij 230.000km
cheese

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 januari 2010 12:23 AM
  [ # 37 ]

haha

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 januari 2010 12:47 AM
  [ # 38 ]

Bedankt, dat helpt enorm.
Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 januari 2010 12:51 AM
  [ # 39 ]

Je kan altijd nog overwegen een zwart dash in een break te zetten?

Ik zal je mijn linkerhanden wel eens laten zien. Wink

Ik heb weleens van dat soort verbouwingkjes gezien. Ziet er niet uit tenzij je alles aanpast: tapijt, stoelen, achterbank, deurpanelen, hemeltje, etc. En dat betekent knutselen want dat is er allemaal niet voor een break.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 januari 2010 01:09 AM
  [ # 40 ]

Mocht je ooit nog onderdelen van precies zo’n interieur zoeken, daar heb ik (weliswaar voor berline) er nog een van over…

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 januari 2010 11:25 AM
  [ # 41 ]

bonsoir elle a la cim mais ne fonctionne pas fuite je roule tous les jours avec corrosion neant juste coup de cric sur le faut chassis au niveau de la porte sans incidence le dernier ct effectue a 232000kms ok

Goede avond. Ze heeft airco, maar die doet het niet. Lek. Ik rijd er elke dag mee. Geen roest. Alleen een slag door de krik in de dorpel ter hoogte van de deur. Geen ongelukken. De laatste APK is bij 232.000 km gedaan.

Wat een paar puntjes al niet kunnen doen. Wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 januari 2010 01:24 PM
  [ # 42 ]
Mulder schreef:

PS: Ah, ik zie dat jij de eigenaar bent van de 62-GP-RS, hebben wij elkaar dan onlangs tijdens het Technisch Evenement bij Tres Beau niet gesproken?

Even een reactie tussen de discussie door: Yep, dat was ik - samen met een oude bekende van jou.

Benieuwd waar je mee thuis komt. En wat de lichte en donkere interieurs aan gaat - ik heb een folder modeljaar 1986 waarin de 25 TRI toch behoorlijk donker lijkt. Zie het (wat gruizig) plaatje van een op internet gevonden pdf kopie van die folder. Die komt voor wat betreft opties ook heel eind - tot en met de electrisch bediende spiegels.

Ik zelf ervaar het kwaliteitsgevoel bij een licht interieur niet zo, overigens. Het oogt in elk geval lekker ruim. Zeker de zwart leren CX-en (en XM’s trouwens) vind ik van binnen niet prettig. Maar wat ik vind is natuurlijk helemaal niet relevant hier Smile

Afbeelding Bijlagen
break.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 06 januari 2010 08:18 PM
  [ # 43 ]

Als je uit Nijmegen komt: voor onderhoud is Wil Wijnhoven natuurlijk een uitstekende keus. Ik rij sinds 1992 CX break, eerst TRI, nu TGI. Ik laat alles doen, en ben geen 1000 euro per jaar kwijt, incl. airco!Ik kom er twee a drie keer per jaar, beide auto’s hadden een goede basis. Wil kent de CX door en door. Voordat ik überhaupt bedacht heb wat er aan de hand kan zijn heeft hij al een snelle en goedkope oplossing. Hij heeft me ook het onderhoud van de TRI (nieuwe koppeling) op een gegeven moment afgeraden: koop liever een goede nieuwe. Dat geldt natuurlijk ook voor jouw Zwitserse dame: hoe staat het met de koppeling, accu startmotor en dynamo? Bij een scheckheft gepflegte auto, zoals ze dat in Dld zeggen heb je een indicatie wanneer je dat mag verwachten.

En wat dat plastic betreft: als je met een volle bak op vakantie bent geweest, krijg je er vanzelf een goed gevoel bij, dan rijdt ze zooo lekker, dat moet je hebben meegemaakt oh oh ...

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 07 januari 2010 12:27 AM
  [ # 44 ]
cejixman schreef:

Ik rij sinds 1992 CX break, eerst TRI, nu TGI. Ik laat alles doen, en ben geen 1000 euro per jaar kwijt, incl. airco!Ik kom er twee a drie keer per jaar, beide auto’s hadden een goede basis.

En wat dat plastic betreft: als je met een volle bak op vakantie bent geweest, krijg je er vanzelf een goed gevoel bij, dan rijdt ze zooo lekker, dat moet je hebben meegemaakt oh oh ...

De onderhoudsprijs hangt natuurlijk ook af van het aantal kilometers per jaar. Overigens kan ik het vakantieverhaal met volle bak volledig onderschrijven. Er kan zo waanzinnig veel in ondanks de lpg tank die er altijd in staat. Een rekje achter de bank en je pakt hem vol tot aan het plafond! De hele zwik hieronder gaat zonder probleem mee.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 07 januari 2010 01:57 AM
  [ # 45 ]

Heb je op de CX site die 25 TRI Break met airco en 1560000km al eens bekeken? Is een gris perlè met gti velgen. Volgens verkoper roestvrij maar er staat geen vraagprijs bij. Misschien eens even mailen? Succes iig met de speurtocht! Mike

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
 
3 van de 126
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook