30 van de 32
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende > 
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 18 augustus 2012 11:34 PM
  [ # 436 ]

Heel irritant die citroen ramen, mijn kabel brak op de ICCCR. Het klapraampje van de 2cv is volgens mij het meest duurzame van alle citroen ramen Crying or Very sad

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 augustus 2012 12:47 AM
  [ # 437 ]
Brian schreef:

En ja hoor, weer kuren met de raambediening. De kabel zal wel scheef op de rol zijn gekomen, want opeens gaat het raam niet meer helemaal dicht. Ergens onderweg vindt mevrouw dat het te zwaar gaat ( met wat gekraak) en gooit het raampje weer lekker open. Komende week maar weer eens dat mechaniek er uit halen.

Ook nog een MM-lampje dat oplichtte, maar na uitzetten en starten van de motor uit bleef. Morgen met de Lexia maar even kijken wleke storing er in zit.

(En op weg naar huis nog even gegast: 213 km/h op de GPS)

Inderdaad: kabel lag niet meer mooi op de rol. De banen op de rol zijn niet heel netjes meer dus soms loopt de kabel eraf. Nu dus maar op zoek naar een oud raammechanisme, hoeft niet meer te werken, het gaat och alleen maar om de rol in het binnenwerk.

Lexia gaf geen storing, dus er is niks opgeslagen. Maar naar aanleiding hiervan en van een ander draadje: kan het zijn dat mijn lekkende uitlaatspruitstukpakking ervoor zorgt dat af en toe de motor eventjes inhoudt? De pakking is al een paar jaar bij koude motor niet gasdicht, maar bij warme motor wel. Dus tot nu toe kwam ik wel steeds door de APK.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 augustus 2012 08:57 AM
  [ # 438 ]

Dat zou best kunnen want je lambdasensor zit daar weer achter. Bij een lekkend spruitstuk meet die verkeerde waarden. Wat ‘ie meet ligt wel binnen de meetgrenzen, dus krijg je geen foutmelding.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 september 2012 04:46 PM
  [ # 439 ]

En ja hoor, nieuw onheil heeft zich aangediend. Weer een KVS-lekkage, net als 2 jaar geleden. En ik heb heel erg het idee dat weer een lekkage in een leiding onder het inlaatspruitstuk zit. Als ik namelijk tussen de inlaatkanalen door op het blok kijk is het daar nat. Kan ik weer het hele inlaatspruitstuk eraf meubelen en op zoek gaan naar een vervangende buis.  confused

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 september 2012 05:08 PM
  [ # 440 ]

siempre duplex ...sterkte gewenst, daar word je niet blij van..

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 september 2012 05:29 PM
  [ # 441 ]

Heb ik waarschijnlijk nog wel. Hoe komt zo’n ding lek? Waar lekte de vorige?
Ik heb het met al mijn ZPJ’s nog nooit gehad.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 september 2012 09:25 PM
  [ # 442 ]

Twee jaar geleden was de vorige doorgeroest in een bochtje. Er zal ooit wel een tijdje water in hebben gezeten i.p.v. KVS. Ja, als de ene door is, is de andere ook (bijna) door. Dat laatste beetje heeft nog twee jaar geduurd.

Maar zeker weten dat dat het is doe ik nog niet. Spruitstuk heb ik nu half los liggen, dus ik heb wel zicht op de buizen. Als ik in een slang knijp zie ik nog nergens iets er uit komen, maar el ligt wel een laagje nattigheid in de V van het blok. Ik heb geen spullen om er druk op te zetten. Misschien dat ik beide buisjes maar demonteer en ze dan ga onderzoeken op een gaatje.

Als je ze hebt liggen houd ik me uiteraard aanbevolen, want va de officiële kanalen zijn ze NFP.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 september 2012 10:47 PM
  [ # 443 ]

Ga dit setje maar bestellen denk ik: https://www.koopgoedkoop.nl/vrije-tijd/gereedschap/autogereedschap/koelsysteem-afpers-en-vul-set-6-delig.html Hopen dat het past.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 09 september 2012 11:29 PM
  [ # 444 ]

Ik zou in jouw geval juist graag een drukpomp hebben i.p.v. een vacuümpomp. Of begrijp ik iets niet?
Bummer voor je trouwens. Mijn deelneming.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 september 2012 09:33 AM
  [ # 445 ]

Hoe dat met het vullen gaat weet ik niet, maar ik begrijp eruit dat het systeem op druk gezet kan worden met dit setje.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 september 2012 10:26 AM
  [ # 446 ]

Zo te zien gebruiken ze de leidingdruk van het drinkwater voor de druktest.

Met een venturi kan je met een straal drinkwater ook zuigen. Kost wel nogal wat water om zo’n systeem mee vol te zuigen, maar je hebt inderdaad geen lucht. Je zet de zuigkant op de expansietank.
Een slangetje vanaf de aftapstop (waar je bij een XM bijna niet bij kan) in het KVS vaatje.

Graag je commentaar als je er mee gewerkt hebt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 september 2012 11:52 PM
  [ # 447 ]

Het setje besteld en er vorige week mee gewerkt, dus eerst hier het gevraagde commentaar. Je kan er een compressor op aan sluiten, maar de gecreëerde overdruk viel nogal tegen, 0,1 bar ongeveer. Vandaag kwam ik erachter dat er mogelijk druk weglekte via een gaatje aan de achterkant van de opening van het expansievat. Nadat ik de dop nu beter er in had gedaan kon ik meer druk opbouwen. Hoeveel? Geen idee, want volgens mij is intussen de bijgeleverde drukmeter overleden. Kortom, een matig setje, maar het is beter dan niets, en een stuk goedkoper dan alle andere setjes die ik op internet heb zien staan.

Nu de resultaten: Vorige week gezien dat de aansluiting van het buisje dat ik ooit al eens had vervangen lekte, en bij inspectie bleek ook hoe dat kwam. Het uiteinde van het buisje is net iets anders van vorm dan wat er origineel inzat. Blijkbaar is de pasvorm in de loop der jaren aangepast. Het origineel heeft een extra ronding, waar de vervanger (gebruikt, uit een oudere XM) recht eindigt. Zie de tweede foto. Wel vreemd dat dat pas na twee jaar gaat lekken. Het oude buisje, dat ik nooit had weggegooid, maar dicht laten lassen en vandaag gemonteerd. Weer druk erop gezet en het zeek weer onder de auto uit. Nieuwe inspectieronde wees uit dat het andere buisje ook een gaatje heeft! Dat was dus het echte lek en niet die paar druppeltjes bij het eerste buisje.

Het lek, precies zo’n gaatje als twee jaar geleden.

Het verschil in uiteinde, de bovenste is van het lekke buisje, de onderste is van de andere, vervangende, buis van twee jaar geleden.

En dit is de bewuste buis. Vervanger gezocht! het liefst met hetzelfde uiteinde.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 03 oktober 2012 11:45 AM
  [ # 448 ]

Heb je al vervangers gevonden?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 oktober 2012 06:46 PM
  [ # 449 ]

Matthijs309 gaat hem proberen dicht te lassen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2012 12:34 AM
  [ # 450 ]

Pijpje dichtgelast, maar beter nog: gisteren twee originele pijpjes uit een sloper gehaald. Vrijdag de boel maar inbouwen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
30 van de 32
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook