3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Keetje…....
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 07 maart 2010 05:41 PM
  [ # 31 ]

Zo lang ik haar niet ga vergelijken met de BX (of zelfs de CX) ben ik dik tevreden.
Ze is inderdaad hartstikke zuinig t.o.v. de grote madammen. (eigenlijk heb ik de BX nooit als een “mademoiselle” beschouwd, ik vind het toch meer een “monsieur”, ik weet niet waarom).

Soms, als ik wat abrupt rem en koppeling intrap, wil ze wel eens afslaan. Kennelijk is de stationairregeling dan even de draad kwijt. Misschien wat zuinigjes afgesteld?

Ik moet me nu dwingen om het AX-je sec als vervoersmiddel te beschouwen. Ik heb toch weer de neiging om dingen zoals een wat gammel klepje van het dashboardkastje te vernieuwen. Ik wil er eigenlijk zo min mogelijk in investeren maar het jeukt toch wel weer. Rolling Eyes

Voor de rest vind ik haar gewoon een “lekker” ding. (ja ja, ze heet niet voor niets Keetje) love6 )

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 maart 2010 06:56 PM
  [ # 32 ]

Een AX is natuurlijk niet vergelijkbaar met haar grotere (met HP uitgevoerde) zusters.
Toch veert het ding helemaal niet slecht en helt ze net zover over in bochtenwerk, dus misschien geen ‘boot’ zoals Citroën-haters plegen te zeggen, maar toch wel een plezierjachtje dan…

Laughing

De stationairregeling wil nog wel eens nukken geven, het injectiehuis zal wel een keertje schoongemaakt moeten worden (stelt niet veel voor) -> http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19710

Je zult snel genoeg merken dat onderdelen vervangen of piepjes/kraakjes aanpakken een leuke bezigheid is met een AX: het spul kost namelijk werkelijk geen drol, zowel nieuw als op de sloop niet…
Veel plezier met het hok..!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 13 maart 2010 05:45 PM
  [ # 33 ]

Toen ik de sproeier van de achterruit wou gebruiken spoot er een dikke straal vanonder het rechter spatbord in de lucht. De kunststof slang van het watertankje naar achter is daar met een stuk rubberslang aan elkaar gemaakt. De verbinding was losgeschoten. Met wat tie-rips heb ik het probleem verholpen, althans dat dacht ik. Hoewel de boel nu lekdicht is komt er geen water uit het sproeiertje op de achterruit. Kennelijk zit er ergens een verstopping.
Weet iemand hoe de slang vanaf het tankje naar achter loopt?

Vandaag is ze ook uitgebreid in bad geweest. Ik heb de vorige eigenaresse er zoveel mogelijk “uitgepoetst”.
Ze staat er weer piekfijn bij:



Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 maart 2010 08:35 PM
  [ # 34 ]

Ziet er keurig uit hoor.
Zet even perslucht of een fietspomp op het slangetje, ik dacht dat deze via de A-stijl boven het hemeltje doorliep.
Helemaal zeker weet ik dat ook niet.
Zoals ik zei: perslucht.
Die pompjes zijn notoire spelbrekers, als ik op de sloop kom neem ik er altijd een paar mee.
Wat doet ze in verbruik?
Ik haal met ‘Pino’ makkelijk 1 op 15-16..
De CX zuipt bekans een keer zo hard…vandaag met 140-150 naar Düsseldorf -> 1 op 10

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 13 maart 2010 09:18 PM
  [ # 35 ]

Ik heb pas een paar keer getankt maar ik zit maximaal op 1:15 km. Misschien nog zuiniger.
Mijn CX (met carb) drinkt ook ca. 1:10 op langere afstanden. Op korte stukken wil ik geloof ik niet eens weten. Afgelopen jaar heeft ze overigens maar zo’n 1000 km gereden. De BX 20 000.  Rolling Eyes

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 maart 2010 09:49 PM
  [ # 36 ]

Het is een goeie maand voor gave AX’jes zeker, want ik heb van de week deze op de kop getikt voor een vergelijkbaar bedrag. En ook ik heb ‘m met veel plezier plus minus 170 km naar huis gestuurd. Zo’n 1,1 is een heel verschil met de 1 liter versie die we hiermee gaan vervangen.
120000 km, maar verder puntgaaf.
Alleen een beetje getril in het stuur bij 110 km/u, maar ik kwam er gister achter dat voorbanden op ongeveer 3 bar stonden en achterbanden een beetje te weinig druk hadden.

(sorry om je draadje hiermee te vervuilen, misschien start ik er zelf ooit nog wel een….)

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 13 maart 2010 10:42 PM
  [ # 37 ]

Hoezo vervuilen? Mooi dat zwart! (of donkergroen?)
Overigens waren de bumpers van mijn AX-je oorspronkelijk rood. Die zijn zwart overgespoten. Vermoedelijk omdat de kleur was verschoten.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 maart 2010 12:16 AM
  [ # 38 ]

Vermoedelijk wel, de hele auto was toch overgespoten ? Als je daar geen andere reden voor kan bedenken was het misschien omdat ‘ie roze was geworden. Rood blijft zelden mooi rood…..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 maart 2010 12:20 AM
  [ # 39 ]

Zijn jouw achter-ramen trouwens wel naar beneden te draaien ?
De mijne niet, allebei muurvast. Auto is van een bejaard stel geweest, die vermoedelijk nooit maar dan ook nooit iemand achterin gehad hebben. Ik moet nog eens bedenken hoe ik dat ga oplossen, als ik teveel kracht ga zetten gaan de zwengeltjes vast en zeker afbreken…..

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 14 maart 2010 01:56 AM
  [ # 40 ]
Pascal schreef:

Zet even perslucht of een fietspomp op het slangetje, ik dacht dat deze via de A-stijl boven het hemeltje doorliep.
Helemaal zeker weet ik dat ook niet.

ik weet dat wel zeker Smile a-stijl, dak en dan naar achter

2CV 1985

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 14 maart 2010 05:18 AM
  [ # 41 ]
JaapJ schreef:

Zijn jouw achter-ramen trouwens wel naar beneden te draaien ?
De mijne niet, allebei muurvast. Auto is van een bejaard stel geweest, die vermoedelijk nooit maar dan ook nooit iemand achterin gehad hebben. Ik moet nog eens bedenken hoe ik dat ga oplossen, als ik teveel kracht ga zetten gaan de zwengeltjes vast en zeker afbreken…..

Links achter zakt de ruim soms tot hij op een spleetje openstaat. Geheel open en dichtdraaien gaat heel moeizaam. Rechtsachter ook. Het is me inmiddels duidelijk dat dit een bekend kwaaltje is voor 5 deurs AXjes. (heb in oude draadjes zitten neuzen)
Bekleding verwijderen en kijken of er nog wat te redden valt (rottigheid?). In ieder geval smeren met veel vet.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 maart 2010 12:05 PM
  [ # 42 ]
JaapJ schreef:

Zo’n 1,1 is een heel verschil met de 1 liter versie die we hiermee gaan vervangen.

Werkelijk?
Ik vind het verschil nog wel meevallen, merk wel dat de 1.1 verder doortrekt.
En in normaal gebruik schijnt ze iets zuiniger te zijn…iets, niet veel.
Stevig doorrijden doe ik toch niet in de AX, daar leent de CX zich beter voor (dezelfde motor als de Athena van Sable).
In ieder geval gefeliciteerd Jaap met je aanwinst, ziet er goed uit!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 20 maart 2010 01:36 AM
  [ # 43 ]
JaapJ schreef:

Zijn jouw achter-ramen trouwens wel naar beneden te draaien ?
De mijne niet, allebei muurvast. Auto is van een bejaard stel geweest, die vermoedelijk nooit maar dan ook nooit iemand achterin gehad hebben. Ik moet nog eens bedenken hoe ik dat ga oplossen, als ik teveel kracht ga zetten gaan de zwengeltjes vast en zeker afbreken…..

Trek even de deur bekleding eraf dan kun je bij het mechanisme. Even inspuiten met WD40, laten inwerken en als het goed is moet hij weer beweegbaar zijn.

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 03 april 2010 07:01 AM
  [ # 44 ]

Er is een trekhaakje voor Keetje onderweg.
Zit er ergens een voorbereiding voor de bedrading?
Bij de BX heb ik destijds ijverig zitten solderen. Rolling Eyes

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 03 april 2010 10:56 AM
  [ # 45 ]

De verlichting wordt vanuit linksachter met een aparte streng doorgekoppeld naar rechtsachter.
Dus als je op de sloop een streng kunt ritselen en er één kant vanaf knipt en die op je stekkerdoos aansluit, dan hoeft je niets te solderen.
Doe de achterklep even open en verwijder de beide achterlichtjes eventjes (twee vlinderwartels/ unit) en kijk even rustig hoe het zit en wat ik dus bedoel.
Stelt weinig voor als je een beetje handig bent…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook