




















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Evan schreef:mkatgert schreef:
Ik heb de losse geleider, linksonderin (dus niet waar de motor zit) zodanig bij moeten stellen dat het raam weer recht omhoog en omlaag ging. Daarvoer heb ik het sleufgat wel een centimeter op moeten rekken naar beneden toe.
Grote kans dat je speling hebt op het centrale punt waar de 2 armen van de gelediers samenkomen. Dat kun je tijdelijk oplossen door inderdaag de 2nd geleider te stellen maar dat is vaak een lapmiddel tot er weer meer speling op het kruis komt…..
Dat leek me inderdaad de logische verklaring. Ik kan er altijd nog een nieuw raammechaniek in schroeven… Het deurpaneel is toch zo los, zit namelijk netjes met 3 schroeven door de deur geramd.
























Totaal aantal Berichten: 5521
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
garagestmarien schreef:
Vraag me niet wat voor kit dat is. Geen idee. Zwarte kit.
Ik kon ze er met een plamuurmes zo afsteken.
Ruitenkit?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Goed, poging nummer 2 om de achterklep te monteren strandde vandaag op het feit dat een CV-mechaniek een andere achterklep vereist. Dat wordt dus bakken en braaien.
Verder bleek het harmonicarubber vóór de gasklep inderdaad lek te zijn. Even tijdelijk opgelost met kit (ik mocht gelijk het stationair hard omhoogdraaien, dus ik denk dat de kit gewerkt heeft), maar ik kan eens kijken of dat nog nieuw te krijgen is.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat harmonicarubber heb ik laatst ook moeten vernieuwen. Had het ook tijdelijk met kit gerepareerd, maar zodra dat weer gaat scheuren is je inspuiting weer van slag, ze zuigt nu immers valse lucht na de LMM.





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Waar heb je dat rubber vandaan?













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
mkatgert schreef:Goed, poging nummer 2 om de achterklep te monteren strandde vandaag op het feit dat een CV-mechaniek een andere achterklep vereist. Dat wordt dus bakken en braaien.
Gris Espadon is redelijk veelvoorkomend. Wellicht kun je je klep zonder spoilernokjes en zonder CV-metaal bij een specialist ruilen voor een andere Gris Espadon klep mét deze voorzieningen?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij Hydraulique Michiel






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mkatgert schreef:Goed, poging nummer 2 om de achterklep te monteren strandde vandaag op het feit dat een CV-mechaniek een andere achterklep vereist. Dat wordt dus bakken en braaien.
Verder bleek het harmonicarubber vóór de gasklep inderdaad lek te zijn. Even tijdelijk opgelost met kit (ik mocht gelijk het stationair hard omhoogdraaien, dus ik denk dat de kit gewerkt heeft), maar ik kan eens kijken of dat nog nieuw te krijgen is.
In Brabant zegt men altijd: “Als ge ‘t niet meer wit (= weet)... gebruik dan peur of kit!”
Nou, dat blijkt hier maar weer eens!
Maar Michiel, écht niet die spoilert erop gaan kitten met van die hardnekkige ruitenkit hoor!!
Weet je wie erg netjes die pinnetjes er weer op kan zetten? Een goede schadehersteller/spuiter! Die gebruiken een soort popnageltjes en als je de originele klep erbij geeft en de spoiler, kunnen ze ‘t zo uitmikken dat alles weer zoals origineel past. Kost wel een paar muntjes, maar dan zit het tenminste vooor immer & altijd correct!
Voor wat betreft de Centrale Vergrendeling: met een kleine (lucht)slijptol of dremel kun je best een groter gat in de klep maken om de unit voor de CV erin te laten passen. Daarna netjes afwerken, eventueel met een anti-roestmiddel op de snijvlakken en dan gewoon afdekken met van die kofferklep bekleding (zoals ook in de Prestiges).
Want Gris Espadon is dan best gangbaar als lakkleur…. harde kofferkleppen zijn dat geheel niet! Ik zou deze dus gewoon aanpassen. Wees erg blij dat je een goede in de juiste kleur hebt kunnen bemachtigen!
Die 2400 harmonicarubbers zijn trouwens serieus zeldzaam aan het worden! Om van Luchtmassameters van dat type nog maar te zwijgen! Met vooral dank aan al die fijne ‘voordelige’, onkundig gebeunde, dan wel slecht afgeregelde (damp)gasinstallaties!
Zelfs in ons magazijn liggen nog exemplaren die al eens met kit geplakt zijn (en tóch bewaar ik ze dan maar).
Maar LPG of niet: check vóór je eventueel een andere harmonica monteert dus heel goed je ontstekingstijdstip, bougies, kabels, bobinestekkertjes etc. en stel de kleppen correct, dat scheelt stukken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Wbt spoiler: ik ga eerst wel een tijdje zonder rijden. Ik vind de achterkant van de CX ook wel een stukje mooier zonder, alhoewel zo’n ding toch eigenlijk echt wel op een GTi hoort. Maar goed, mezelf kennende zal ie er dan ook wel nooit meer opkomen.
En het gat voor de CV groter maken met een slijptol zal waarschijnlijk niet lukken. Ik moet het hele stuk afgebakend door de rode lijnen vervangen, want anders blijft er geen versteviging meer over in het midden.
Momenteel loopt de auto trouwens redelijk netjes (op de lekke uitlaat na). Een nieuw harmonicarubber zou voornamelijk voor de volledigheid gaan, omdat ik die kit toch niet helemaal vertrouw.
Verder is de ontsteking goed in orde, bougiekabels zijn netjes, bougies zijn nieuw, aansluiting op de bobines ook netjes. Alleen kleppen stellen moet ik nog steeds een keer doen, alleen spelen daar, net als met de uitlaat, logistieke problemen een grote rol. Iets met naar m’n klusplek rijden en dan met een warme motor zitten.
Is het trouwens verstandig kleppendekselpakking te vervangen bij het kleppen stellen (zeer waarschijnlijk wel), en zo ja, waar zijn die te krijgen?






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mkatgert schreef:
En het gat voor de CV groter maken met een slijptol zal waarschijnlijk niet lukken. Ik moet het hele stuk afgebakend door de rode lijnen vervangen, want anders blijft er geen versteviging meer over in het midden.
Is het trouwens verstandig kleppendekselpakking te vervangen bij het kleppen stellen (zeer waarschijnlijk wel), en zo ja, waar zijn die te krijgen?
moet je echt zoveel wegzagen om een CV unit er in te plaatsen ?! kan dat wel ??
ik begrijp dat je nu een kofferklep hebt die daar niet op is voorbereidt ??
die pakking droogt uit, en dan krijg je wat olie lekkage, bv op de uitlaat. ruikt dus niet zo lekker.
of deze scoren.
volgens mij heb ik er ook nog ergens een nieuwe liggen, kwam wat tegen bij rommelen door wat doosjes.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Bij een klep zonder CV is die hele versteviging in het midden zodanig smal dat ik het gat niet echt groter kan maken zonder meteen de hele versteviging kwijt te zijn. Ik wilde dus het stuk tussen de rode lijnen zowel uit de oude als de nieuwe klep slijpen en het gedeelte uit de oude in de nieuwe zetten.
Of dus op zoek naar een slotmechaniek zonder CV.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat laatste lijkt me wel zo makkelijk…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mkatgert schreef:
Of dus op zoek naar een slotmechaniek zonder CV.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zou La Léo dat niet tegen een iets leukere prijs hebben liggen?






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zeker wel !
anders ik misschien ook nog wel.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje