2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Matthijs nieuwe XM: Poekoeks XM Turbo CT VSX Exclusive: gekocht
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 25 februari 2010 09:58 AM
  [ # 16 ]

Gister nog even de map-sensor-slang naar de ecu vervangen (Was knetterhard) en de plusklem vervangen. Die kabel kon je gewoon ronddraaien rondom te plusppool.

Echter heeft dit nog niet geholpen.. Vanavond misschien ff de gasklep positiesensor omschroeven Smile Zou kunnen dat deze een slechte plek heeft

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 februari 2010 11:31 AM
  [ # 17 ]
Matthijs309 schreef:

Wanneer?

Rond de 190d km

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 maart 2010 10:59 AM
  [ # 18 ]

Gister de NGK’s die erin zaten eruit gehaald en een setje oude Eyquem die ik had liggen erin gezet, het leek als iets beter te gaan. Echter zag ik dat de kabels naar de injectoren ook niet helemaal lekker meer zijn. Deze ga ik vanavond of morgen “even” vervangen.

De draden zijn open vlak voordat ze de stekkers ingaan. Echte breuk kan ik met het oog niet zien maar het zal me niet verbazen als er af en toe een injector niet meewerkt.

Als de tank leeg is gaat er ff tankje 98 in Smile Probleem wordt wel oplost, heb 1 reserve motor en nog 1 doos met reserve onderdelen Wink

Verder heb ik nog de pingelsensor in mn achterhoofd. De je voelt ook een hikje als e HD pomp aanslaat (of het verdeel blok). Misschien dat de pingelsensor het geluid van de pomp of het verdeelblok oppakt en dan de timing meteen aanpast en zo voelt als mopperen.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 maart 2010 12:56 PM
  [ # 19 ]

Ach, als er euro95 inzit, is het hikken wel te verklaren. Ik tankte ALTIJD Superplus98

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 maart 2010 01:15 PM
  [ # 20 ]

Daar loopt ie ook het lekkerste op volgens mij, kreeg hem mee met een tank 95 gok ik Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 maart 2010 06:03 PM
  [ # 21 ]

95 of 98 maakt idd uit. Je zou even naar de oosterburen kunnen rijden en daar een tankje met 100 vullen. Het kan tussen de oren zitten, maar als ik in Duitsland rij en er 100 in heb gestopt dan gaat het echt als de bliksem. Mijn 16v hangt dan echt aan het gas.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 maart 2010 08:47 PM
  [ # 22 ]

zolang t blok een pingelsensor aan boord heeft zou het idd uit kunnen maken. Maar het placebo helpt ook wel Wink
Maar ik zal morgen eens aftanken met 98 en flesje octaan 10+ erbij mikken voor t restje dat er nog inzit en ff proberen.
Zou mooi zijn als het dan weg is, dan kan ik me op de andere (optische) dingetjes gaan richten.


Toevallig kwam ik een V6 break automaat tegen van t weekend… mocht deze na de repratie van de diesel, relatief makkelijk door de apk komen, komt deze Poekoekzwever misschien weer op de markt.
Het was de bedoeling deze te houden (wat ik ook zal doen ls de V6 geen apk kan krijgen), maar 3 xm’s is ook mij te gek Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 02 maart 2010 09:08 PM
  [ # 23 ]

Laughing Ik lees met toenemende verbazing je topic! Jij “verslindt” XM’s!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 maart 2010 10:49 PM
  [ # 24 ]

t bloed kruipt waar het niet gaan kan Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 maart 2010 11:12 PM
  [ # 25 ]

Een TCT heeft een klopregeling, maar staat ook bekend om de gevoeligheid bij een ontsteling in slechte staat. Dus ik zou eerst de ontsteking nalopen wat het kan zijn. De bedrading van de injectoren nalopen kan ook geen kwaad als het her en der wat open ligt.

Klopregelingen van de XM zijn maximaal afgesteld tot 98RON, tegenwoordig bestaan er wel klopregelingen die 100RON kunnen “detecteren”. 100RON tanken met een XM kan geen kwaad, maar het voordeel van extra ontstekingsvervroeging heb je niet Wink.

Een XM V6 automaat Break cool smirk, straks zijn er 2 van die zeldzame XM Break typen in Deventer very good

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 maart 2010 11:17 PM
  [ # 26 ]

Ik hou het toch maar bij een handbak, maar ik ga hem binnenkort zeker even bekijken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 02 maart 2010 11:24 PM
  [ # 27 ]

De ontsteking is nu wel op orde, het zou nu alleen nog de onstekingsmodule kunnen zijn maar daar zijn de symptomen niet naar.

Ik hou het voorlopig op mn/jullie pingel theorie. Zal van de week ff tanken en testrijden. Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 maart 2010 12:01 AM
  [ # 28 ]
Brian schreef:

Ik hou het toch maar bij een handbak, maar ik ga hem binnenkort zeker even bekijken.

Excuses moi red face , maar in ieder geval een V6 Break tongue wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 05 maart 2010 01:50 PM
  [ # 29 ]

Nou,de tank ligt vol met ‘98 maar rijdt er geen spat beter om helaas.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 maart 2010 11:04 PM
  [ # 30 ]

Jammer dat het niet opschiet met dat bokken. Al vond ik het zelf altijd wel meevallen moet ik zeggen en ik tankte inderdaad altijd 95.

Wat heb je nu weer gekocht als ik vragen mag ?

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook