Gister nog even de map-sensor-slang naar de ecu vervangen (Was knetterhard) en de plusklem vervangen. Die kabel kon je gewoon ronddraaien rondom te plusppool.
Echter heeft dit nog niet geholpen.. Vanavond misschien ff de gasklep positiesensor omschroeven Zou kunnen dat deze een slechte plek heeft
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs309 schreef:Wanneer?
Rond de 190d km
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Gister de NGK’s die erin zaten eruit gehaald en een setje oude Eyquem die ik had liggen erin gezet, het leek als iets beter te gaan. Echter zag ik dat de kabels naar de injectoren ook niet helemaal lekker meer zijn. Deze ga ik vanavond of morgen “even” vervangen.
De draden zijn open vlak voordat ze de stekkers ingaan. Echte breuk kan ik met het oog niet zien maar het zal me niet verbazen als er af en toe een injector niet meewerkt.
Als de tank leeg is gaat er ff tankje 98 in Probleem wordt wel oplost, heb 1 reserve motor en nog 1 doos met reserve onderdelen
Verder heb ik nog de pingelsensor in mn achterhoofd. De je voelt ook een hikje als e HD pomp aanslaat (of het verdeel blok). Misschien dat de pingelsensor het geluid van de pomp of het verdeelblok oppakt en dan de timing meteen aanpast en zo voelt als mopperen.
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ach, als er euro95 inzit, is het hikken wel te verklaren. Ik tankte ALTIJD Superplus98
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Daar loopt ie ook het lekkerste op volgens mij, kreeg hem mee met een tank 95 gok ik
Ouwe mopperkont
95 of 98 maakt idd uit. Je zou even naar de oosterburen kunnen rijden en daar een tankje met 100 vullen. Het kan tussen de oren zitten, maar als ik in Duitsland rij en er 100 in heb gestopt dan gaat het echt als de bliksem. Mijn 16v hangt dan echt aan het gas.
zolang t blok een pingelsensor aan boord heeft zou het idd uit kunnen maken. Maar het placebo helpt ook wel
Maar ik zal morgen eens aftanken met 98 en flesje octaan 10+ erbij mikken voor t restje dat er nog inzit en ff proberen.
Zou mooi zijn als het dan weg is, dan kan ik me op de andere (optische) dingetjes gaan richten.
Toevallig kwam ik een V6 break automaat tegen van t weekend… mocht deze na de repratie van de diesel, relatief makkelijk door de apk komen, komt deze Poekoekzwever misschien weer op de markt.
Het was de bedoeling deze te houden (wat ik ook zal doen ls de V6 geen apk kan krijgen), maar 3 xm’s is ook mij te gek
Ouwe mopperkont
Ik lees met toenemende verbazing je topic! Jij “verslindt” XM’s!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
t bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Een TCT heeft een klopregeling, maar staat ook bekend om de gevoeligheid bij een ontsteling in slechte staat. Dus ik zou eerst de ontsteking nalopen wat het kan zijn. De bedrading van de injectoren nalopen kan ook geen kwaad als het her en der wat open ligt.
Klopregelingen van de XM zijn maximaal afgesteld tot 98RON, tegenwoordig bestaan er wel klopregelingen die 100RON kunnen “detecteren”. 100RON tanken met een XM kan geen kwaad, maar het voordeel van extra ontstekingsvervroeging heb je niet .
Een XM V6 automaat Break , straks zijn er 2 van die zeldzame XM Break typen in Deventer
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik hou het toch maar bij een handbak, maar ik ga hem binnenkort zeker even bekijken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
De ontsteking is nu wel op orde, het zou nu alleen nog de onstekingsmodule kunnen zijn maar daar zijn de symptomen niet naar.
Ik hou het voorlopig op mn/jullie pingel theorie. Zal van de week ff tanken en testrijden.
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Brian schreef:Ik hou het toch maar bij een handbak, maar ik ga hem binnenkort zeker even bekijken.
Excuses moi , maar in ieder geval een V6 Break
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Nou,de tank ligt vol met ‘98 maar rijdt er geen spat beter om helaas.
Ouwe mopperkont

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Jammer dat het niet opschiet met dat bokken. Al vond ik het zelf altijd wel meevallen moet ik zeggen en ik tankte inderdaad altijd 95.
Wat heb je nu weer gekocht als ik vragen mag ?