81 van de 86
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 maart 2021 11:44 AM
  [ # 1201 ]

Dat dus. Het WPH geeft keurig een maximum slingering, aan de buitenkant van de schijf en aan de auto, op. Die mag 0 - 0,025mm bedragen. Ik zit, in totaal, rechts op 0,09 en links op 0,06. Dat is dus behoorlijk voorbij de toleranties. Tel daar verrotte motorsteunen en mottige tripoïdes bij op en je kunt je voorstellen dat de boel als een malloot begint te daveren als je streng naar je paddo kijkt.

Dus de hele zooi kan er wéér uit gebeund worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 maart 2021 12:15 PM
  [ # 1202 ]

Setje slijp blokken kan wonderen doen.
Let wel op dat je nat slijpt itt van wat velen doen.
Slijpblokken er in, 1 wiel van de grond, tuinslang er op en voorzichtig remmend rond laten draaien in zijn 1 en dan de andere kant.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 maart 2021 12:51 PM
  [ # 1203 ]

Wist je dat de originele slijpblokken van een wateraansluiting voorzien waren die je op een vaatje water kon aansluiten met een sproeierpompje er tussen? Er waren ook blokken waar je een luchtslang op kon aansluiten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 maart 2021 03:24 PM
  [ # 1204 ]

Ja nou ja, ik zal er wat op moeten verzinnen. Zoals het nu zit kan ‘t echt niet meer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 17 maart 2021 04:24 PM
  [ # 1205 ]

Slijpblokken waren bij mij dé uitkomst. Schokkend tot stilstand komen behoort na het gebruik ervan voorgoed tot het verleden. Ik heb alweer zo’n 5000 km gereden met zuiver rechte schrijven. Een waar genot! Alleen die tip van nat slijpen had ik eerder moeten weten. Het was na de slijpactie nogal een zooitje onder de motorkap. Overal lag grijs slijpsel. Het verwijderen ervan was nog een heel gedoe.

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 maart 2021 09:29 PM
  [ # 1206 ]

Ik zal er eens naar kijken. ‘t Is even een procedure om dat op de goede manier te doen en deze schijven zijn al eens afgedraaid en nu toch weer krom, maar goed, als het ermee kan zou het een enorme hoop gedonder schelen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 maart 2021 11:31 PM
  [ # 1207 ]

Maar als ze dunner zijn gaan ze ook makkelijker krom!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 maart 2021 07:06 AM
  [ # 1208 ]

Schijven: Nieuw 12 mm dik, volgens WPH minimum maat 11 mm, maar op de schijven voor een US versie staat minimum 0.36 inch is 9.144 mm. Ik denk dat dat laatste wel echt het minimum is.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 18 maart 2021 11:55 AM
  [ # 1209 ]
Penny Lane schreef:

Dat dus. Het WPH geeft keurig een maximum slingering, aan de buitenkant van de schijf en aan de auto, op. Die mag 0 - 0,025mm bedragen. Ik zit, in totaal, rechts op 0,09 en links op 0,06. Dat is dus behoorlijk voorbij de toleranties. Tel daar verrotte motorsteunen en mottige tripoïdes bij op en je kunt je voorstellen dat de boel als een malloot begint te daveren als je streng naar je paddo kijkt.

Dus de hele zooi kan er wéér uit gebeund worden.

Derk

Als ik mij niet vergis, zegt WPHB max slingering van 0.15mm op de schijven.
Ik zit op 0.10mm en heb geen trillende voortrein.

0.09 en 0.06mm is dus goed.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 maart 2021 12:54 PM
  [ # 1210 ]

Even nagekeken: Revue technique zegt max. slingering 0,15 en maximale variatie in dikte 0,02.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 maart 2021 09:13 PM
  [ # 1211 ]

“Maximum variation of thickness at outer edge: 0,015mm maxi
Maximum out of flat at outer edge: 0 - 0,025mm approximately”

staat er bij mij. Ik geef toe, run-out staat aangegeven op 0,15mm maar hoe lees ik ‘out of flat at outer edge’ dan? Daarbij is de diktevariatie op z’n minst gevaarlijk dicht in de buurt van maximum, kwam ik achter.

Hoe dan ook: dat gedender moet eruit en ik heb er, zacht gezegd, niet zoveel zin meer in om dat konijnenhok nog maar een keer van voor af aan opnieuw uit elkaar te trekken, noch om met onderdelen naar het probleem te gooien tot het weg is. Maar ik bedoel, als ik zeg dat het plaatwerk van de neus duidelijk zichtbaar tot leven komt overdrijf ik niet. Je ziet serieus de hele santekraam schudden. Je durft er op een gegeven moment gewoon niet meer normaal mee te remmen. Alleen als je héél zachtjes remt is het soms niet erg lastig (maar ook niet weg). En als het goed koud is buiten wordt het een beetje minder erg (totdat je vaak genoeg achter elkaar geremd hebt, zoals bijvoorbeeld in stadsverkeer, dan gaat het weer fout). De puls komt overeen met één keer per wielomwenteling. Je hoort ‘m rechtsvoor kraken als je de remmen laat slepen. Nou. Dat moet dus op de een of andere manier verdwijnen, want op deze manier is er godsonmogelijkst mee te rijden.

Het enige wat dus *niet* gebeurt is dat ik die kar voor de zoveelste keer strip. Dát gedeelte van het DS-gebeuren heb ik nou wel gezien en daar ga ik lekker niet meer aan beginnen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 maart 2021 09:49 PM
  [ # 1212 ]

Ik zou lekker de slijpblokken proberen.
Nauwelijks werk, alleen wel even de bladblazer erop erna.
Wat heb je te verliezen?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 maart 2021 10:08 PM
  [ # 1213 ]

Dat is het plan, maar ik sta open voor meer wetenschappelijke verklaringen van dit verschijnsel. Maar goed. Je moet ergens beginnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 maart 2021 10:10 AM
  [ # 1214 ]
Penny Lane schreef:

meer wetenschappelijke verklaringen van dit verschijnsel.

Simpel: Je hebt recentelijk veel aandacht aan een Beierse gegeven en nu is het kreng jaloers.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 maart 2021 10:21 AM
  [ # 1215 ]

Zou je denken? Dat zou best bijzonder zijn. Dat jaloerse gedrag was er ook zonder Beierse invloeden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
81 van de 86
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook