82 van de 86
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Gepost: 19 maart 2021 10:45 AM
  [ # 1216 ]

Ja hallo, het is een Française…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 maart 2021 11:05 AM
  [ # 1217 ]

Zijn de lasverbindingen van de halve voortreinen goed?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 maart 2021 11:41 AM
  [ # 1218 ]

Als die lasverbindingen nu alwéér stuk zijn (die zijn eind 2017 uitgebreid opnieuw gelast én van schetsplaten voorzien) is het punt gekomen dat ‘t een sloper geworden is. Want als dat er nu nóg een keer uitgebroken is, is er geen materiaal meer over om het opnieuw aan elkaar te knetteren.

Maar serieus: nee, daar is geen enkele aanwijzing voor. Dat past ook niet bij één duidelijke puls per omwenteling van een wiel. Als de voortreinen losscheuren krijg je een heel ander soort trilling.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 maart 2021 12:40 PM
  [ # 1219 ]

Ok. Ik wist niet dat het recent gedaan was.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 maart 2021 02:24 PM
  [ # 1220 ]

Nee nou ja, dat is ook. Maar dat is recent gedaan dus. Ik moet er eigenlijk zowel vanuit het verschijnsel zelf als vanuit de recente werkzaamheden dan toch eigenlijk op rekenen dat dat het probleem niet is.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2021 08:00 PM
  [ # 1221 ]

Ik zou um een weekje aan egbert lenen.
Kijken of die de zelfde gedachte heeftals jou

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 maart 2021 01:03 PM
  [ # 1222 ]

Het is dat Egbert net niet echt naast de deur woont, anders zou ik er inderdaad zo heen willen kachelen om hem ermee te laten proefrijden. Maar behalve misschien een aandrijfas met een probleem waar niet achter te komen is, zou ik niet weten wat er anders aan de hand is dan een remschijf met een probleem. Waar dat probleem dan ook uit bestaat: dikteverschil, slingering, materiaalproblemen, allemaal… Het is overigens niet zo dat je iets aan de rempaddestoel verneemt. De remmen zijn ook niet traag met reageren, zwak of bijterig. Dat gaat allemaal prima.

Op dit moment zou ik m.i. twee dingen kunnen proberen om te kijken of er dan op zijn minst verandering optreedt (als in, dan weet je dat je op het goeie spoor zit): de rechter aandrijfas wisselen voor een andere of er eerst een slijpblokken in zetten en kijken wat er dan gebeurt.

Of ‘t moet een goeie kandidaat zijn voor een DS-TT film “trillen bij remmen: oorzaken, analyse & oplossing”. Dan kom ik ‘m meteen brengen Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 maart 2021 01:47 PM
  [ # 1223 ]

Laughing
Als ik jou was zou ik met het simpelste beginnen: slijpblokken.

Over aandrijfassen: destijds begon bij mijn 23ie het verschijnsel dat hij begon te trillen boven de 140, en niet zo’n beetje ook.
Geen speling te voelen.
Wat bleek: één van de kogels van een tripoide zat min of meer vastgebakken op het driepootje.
Misschien iets dergelijks?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 maart 2021 06:07 PM
  [ # 1224 ]

Is al uit elkaar geweest. Ik heb er ook al stevig 185 (op de teller tenminste, zeg eens 175 - 180) mee gereden zonder een centje pijn. Dat lijkt me geen probleem. Ik heb daar dus ook al aan gedacht. Net zoals dat je zou kunnen denken dat er één kruisje van het dubbel kruisstuk moeilijk doet waardoor zo’n as onder bepaalde omstandigheden niet meer voldoende homokinetisch is.

Maar ik denk ook dat slijpblokken verschil gaan maken. Ik heb vanmiddag nog maar eens met de parkeerrem er lichtjes op even los aan de wielen gesjord in plaats van aan de hele auto en dan merk je rechts toch wel een behoorlijk zwaar lopende plek. Dus wat er precies buiten specificatie is, is me niet helemaal duidelijk (als die slingering binnen de toleranties zou moeten zijn) maar daar is wel ‘iets’ aan de hand.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 20 maart 2021 09:04 PM
  [ # 1225 ]

Ik heb hetzelfde probleem, eerste oorzaak een lekke radiatior: onderzijde lek. Koelvloeistof op remschijven…... Tweede probleem lijkt een vastzittende zuiger van de remmerij. Het laatste zou bij jou ook wel eens het probleem kunnen veroorzaken; eenzijdige druk op remschijf & bij warme motor behoorlijk fysiek geweld onder de motorkap.
Als je met slijpschijven gaat werken kan je de zuigers gelijk controleren..

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 maart 2021 09:10 PM
  [ # 1226 ]

Een vastgelopen remzuiger is geen gekke gedachte en dat wordt ook zeker gecontroleerd, maar hij is vorig jaar door de APK gekomen mét dit probleem. Dan zou je denken dat er links/rechts niet veel verschil in remkracht is, wat je bij en vastzittende zuiger dan weer wél zou verwachten. Maar goed, dat zegt niet alles. Een vastzittende zuiger kom ik bij het plaatsen van remblokken vanzelf tegen, dan kan daar ook nog wat aan gedaan worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 maart 2021 07:53 AM
  [ # 1227 ]

Derk, als een schijf zo krom is als bij jou dan zou je dat bij een test op een rollen-remtestbank absoluut moeten kunnen zien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 maart 2021 12:17 PM
  [ # 1228 ]

Dat zou ik ook denken, ja. Maar kennelijk is ‘t dan dus geen afkeur.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 maart 2021 02:42 PM
  [ # 1229 ]

Het is zeker geen afkeur, maar het is wel leuk om te zien. Bij een auto met goed kromme schrijven zul je bij rustig remmen de slingeren kunnen terugzien op de meetapparatuur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 maart 2021 03:10 PM
  [ # 1230 ]

Ik heb het wel eens gezien op een analoge remmentestbank. Da’s inderdaad grappig. Wat je er wel mee bereikt is dat je meteen weet welk wiel er voor het probleem zorgt, maar alle signalen wijzen tot zover op rechtsvoor als belangrijkste boosdoener.

Ik ga gewoon eerst slijpblokken organiseren en dan de auto buiten zetten met de tuinslang erin om de boel eens rustig aan opnieuw in te slijpen, met aandacht voor remzuigers naar bevind van zaken. Afhankelijk van de resultaten daarvan zullen we verder zien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
82 van de 86
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook