84 van de 86
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende > 
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 april 2021 09:49 AM
  [ # 1246 ]

Derk, mag DS-TT je auto een tijdje adopteren om te kijken of wij het vlot kunnen trekken?
Dit is echt een te trieste ontwikkeling.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 april 2021 11:29 AM
  [ # 1247 ]

Derk, heb je ook gekeken wat er gebeurt als je die slijpblokkken van plaats verwisselt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 april 2021 01:02 PM
  [ # 1248 ]

Nog niet, maar dat komt ook omdat ik er niet meteen veel zin in heb om het tweede blokje ook te vergruizen. Op de linker schijf heeft het allemaal wél keurig gewerkt.

Rechts werkt die rem nu vrij goed als-ie koud is. Zodra er ook maar enige warmte in komt gaat-ie weer denderen. Eerst weinig, maar hoe warmer de boel wordt hoe erger de boel dendert. Aan de paddo is niks te merken, maar aan de auto des te meer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 april 2021 01:52 PM
  [ # 1249 ]

Klinkt als een verstandig plan Derk.

Borrel?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 04 april 2021 02:00 PM
  [ # 1250 ]

En een andere schijf erop proberen? Er heeft vast wel iemand een exemplaar liggen

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 april 2021 02:09 PM
  [ # 1251 ]

Ik stelde het voor omdat het misschien aan het blokje zou kunnen liggen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 april 2021 03:47 PM
  [ # 1252 ]

Ja, dat is een dingetje natuurlijk. Maar datzelfde slijpblokje had links al prima gewerkt. De gewone remblokken zijn al van plek gewisseld omdat ik niet scherp genoeg geweest was op welke binnen en welke buiten zat en daar zat het verschil ook niet in. De gewone remblokken zien er overigens prima uit. De zuigers van beide klauwen zijn ook prima gangbaar. Geen van beide remmen blijft hangen en alle blokken grijpen goed aan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 april 2021 09:55 PM
  [ # 1253 ]

Zou het nog kunnen liggen aan de waterkoeling? zijn die slijpblokjes daarvoor bedoeld?
Zoals ik al zei heb ik jaaaren geleden hetzelfde probleem opgelost met oude remblokken waar ik schuurpapier op heb gebisont.
3x stevig remmen vanaf 30-40 km/u en het probleem is nooit meer teruggekomen…
Wel een hoop stof maar zie het maar al collateral damage.
Krijg je ook wel weer schoon.

De gemodificeerde remblokken hebben hetzelfde oppervlak als de gewone remblokken, ik weet niet of dat ook zo is bij de slijpblokken?

En waarom denk je aan een gescheurde schijf? is er echt een barst te zien?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 april 2021 11:09 AM
  [ # 1254 ]

Eigenlijk ben ik voornamelijk door andere opties heen. Het effect is precies hetzelfde als wat m’n BMW uitvrat met een scheef zittende schijf. Maar goed, die slingering had binnen toleranties moeten zijn als je uitgaat van de run-out gegevens in het WPHB. Dan zet je er alsnog slijpblokken in om dat zeker te weten en precies bij de schijf die problemen geeft vergruist er zo’n blokje, waarna het probleem gewoon nog bestaat.

Dat hoeft niet per sé iets met elkaar te maken te hebben, maar ik vermoed dat dat wel zo is. Wat er dan precies aan die schijf mankeert weet ik niet, een scheur erin die bij warmte tevoorschijn komt vanwege spanning in het materiaal of zoiets is dan iets wat ik me er nog bij kan voorstellen. Misschien is het wel iets heel anders. Misschien is het wel heel simpel maar zie ik het gewoon niet.

Verder helpt het niet dat er alweer nieuwe motorsteunen in moeten, want als die doorzakken wordt dergelijk gedender extra hard aan de koets doorgegeven. Op een gegeven moment merk je dan ook alles en moet je de toleranties van de fabrikant gewoon vergeten. Als je het aggregaat zowat ijzer op ijzer in zo’n hut liggen hebt is elk beetje beweging in zo’n schijf fout natuurlijk.

Maar voor hetzelfde geld is er alsnog een aandrijfas naar de knoppen, of een diffstuk (bak heeft ooit vol water gestaan). Of nog iets anders.

Maar goed, daarom begin ik er ook niet meer aan om hier zelf naar op zoek te gaan. Voor we er om denken staat het blok er wéér naast. En ik heb het wel een beetje gehad met dat jaarlijks uit- en inbouwen van de complete neus van die auto. Het is onderhand veel beter dat ik een keer toegeef dat ik ‘t niet voor elkaar krijg met dat orgel en er lekker met m’n takken vanaf blijf.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 april 2021 04:05 PM
  [ # 1255 ]

Zo. In ieder geval heb ik ‘m vandaag eindelijk weer eens helemaal netjes kunnen wassen & poetsen. Dat ziet er in ieder geval een stuk frisser uit.

Ik begrijp alleen niet goed waarom die ene hobbel per wielomwenteling er nou zo hardnekkig in blijft. Bijna alles wat je kunt verzinnen wat een trilling veroorzaakt heeft niet zo’n precieze frequentie, tenzij er een schijf naar de knoppen is. Ik kan het er alleen even niet echt aan zien. Vreemde zaak allemaal, maar het zal er dan wel niet eenvoudig uit te krijgen zijn. Afhankelijk van je definitie van eenvoudig natuurlijk, maar toch.

Nou ja. Het is even niet anders.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 april 2021 04:54 PM
  [ # 1256 ]

Heb je de aandrijfas al vervangen inclusief tripoide?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 april 2021 05:42 PM
  [ # 1257 ]

Tripoïde in ieder geval wel, aandrijfas niet. Onder andere om even met één oplossing tegelijk te werken. En omdat ik er geen meer heb liggen voor de rechterkant, maar daar zou ik hooguit iets aan doen als ik die rem eerst kan uitsluiten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 29 april 2021 09:44 PM
  [ # 1258 ]

Ik durf het bijna niet te zeggen Derk, maar heb je weleens gedacht aan een gaar differentieellager aan die kant van de bak?

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 april 2021 10:04 PM
  [ # 1259 ]

Ja.

Maar nu ik er alsnog maar eens een paar stevige ritten mee proefgedraaid heb om in ieder geval alle andere winterstallingsgeneuzel er weer uit te krijgen, ben ik erachter dat het hobbelen bij remmen dus al verminderd is, maar tegen mijn verwachting in bij langere ritten/opwarmende remmen *niet* meer erger wordt. Zelfs bij stevig doorremmen van hoge snelheid wordt het niet meer erger.

Dus dan heeft het op de een of andere manier toch geholpen om de schijven op te slijpen. En dan zit het gewoon daar. Maar hoe het precies werkt ben ik niet achter. Ik ga er maar vanuit dat die DS lont ruikt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 mei 2021 12:16 PM
  [ # 1260 ]

Heb ik die perenkist eindelijk versjacherd, flikkert in de stalling nog gauw even het reserve-stuurhuis op de auto. Ligt daar al vier jaar en natuurlijk *nu* pleurt-ie van de stelling.

Dus dan krijg je dit:

Het houdt, kortom, nooit meer op. Zo lang als ik die auto heb, gaat alles fout wat fout kan gaan. Het is een grafbak van de aller- allerbovenste plank en ik kan niet wachten tot-ie verdwenen is.

Maar eerst magtie dus morgen naar het schadebedrijf om die deur op te laten knappen. Hopelijk lukt dat nog voordat-ie opgehaald wordt. Is de winst alvast weer lekker verdampt.

Ik ga het nu voor eens en altijd duidelijk hier stellen: ik HAAT die auto.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
84 van de 86
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook