46 van de 86
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 december 2017 09:50 PM
  [ # 676 ]

Onder de kap in ieder geval! De rest (met name het interieur) komt ook nog een keer aan de beurt, maar ik ben bang dat ik straks als de techniek klaar is eerst weer even een paar weken sparen moet Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 december 2017 09:50 PM
  [ # 677 ]

Nou Han, ik wilde precies hetzelfde woord gaan gebruiken: een deftige voiture! Smile

En je schrijft Derk, dat in het spatbord inmiddels een blik Kroon Classic 20W50 prijkt. Zo’n gele dus, heb ik ook op dezelfde plaats. Betaalbaar, fraai en functioneel!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 december 2017 09:55 PM
  [ # 678 ]

Ik zoek nog een dergelijk blik voor LHM, maar óf ze trekken je er het vel mee over de neus óf je kunt er heel goedkoop een scoren als je een mega-partij verder totaal onduidelijke roestige olieblikken meeneemt. Dan klopt de gemiddelde stuksprijs wel aardig, maar betaal je uiteindelijk nóg veel te veel voor een oud LHM-blik omdat je de rest niet meer kunt lozen én je moet met die hele zooi gaan slepen Rolling Eyes

Ach nou ja. Eerdaags kom ik een keer geschikt zo’n blikkie tegen als ik iets heel anders zoek. Want meestal is dat de truc.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 08 december 2017 11:12 PM
  [ # 679 ]

Goed bezig jochie..
Gaat helemaal goed komen.
Ik heb de Dame dus terecht uit een coma gered. Smile
Jan.D.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 december 2017 06:01 PM
  [ # 680 ]

Allemaal kleine dingetjes:

- De koeltunnel is afgemonteerd en zit er zo strak mogelijk in. Aan de bovenkant zit-ie niet helemaal tof in het frame dat tegen de radiateur komt, dus er blijft een beetje een valse vouw over. Daar zal het dan mee moeten, want ik ga daar de klinkjes niet uit peuteren. Het is in principe niet hinderlijk.

- Het boordgereedschap en de stang tussen de koplampen hebben weer de juiste kleur. De rest van dat stangenstelsel was in ieder geval grijs, dus daar heb ik vooralsnog niets aan gedaan.

- De bekabeling van het linker spatbord is nu op de auto getest om zeker te weten dat zowel de stadshoorn als de passeerhoorn inderdaad correct gestuurd worden. Dat worden ze uiteraard, maar dus ook vanaf het schutbord. Dan zijn er in dat hergebruikte kabelboompje dus geen beschadigingen.

- De benzinemeur onder de kap bij het gebruik van benzine is opgelost. Dat kon eigenlijk alleen maar aan verwisselde sproeiers of een te hoog vlotterniveau liggen. Het was het laatste. Bij de terugmontage van het bovendeksel van de carburateur leverde de choke-kabel ineens strijd; ik heb geen idee waarom. In ieder geval werkt ook dat weer gewoon zoals het hoort.

- Wat mij betreft (bijna) de laatste stickers zitten weer onder de kap: de Antigel Total vorstbeveiligingstabel op de radiateur en de sticker met de e2 goedkeuringsnummers (waar ook de DS serie FG op vermeld wordt) zit op suggestie van frenchclassics.co.uk weer achter het linker motorkapslot. De oranje Antigel Total sticker en de Total verversingssticker zaten al op hun plek op het expansietankje en op het kachelhuis. ‘Bijna’ slaat op de blauwe Total GT/GTS sticker die nog op het gepolijste kleppendeksel moet komen, en dat is dan echt de laatste.

Onder de kap blijft nu dus de montage van het stangenstelsel voor de koplampen nog over en het definitief afstellen van de ontsteking, de stationaire menglucht en de verdamper. Het wordt dus wel zo ongeveer tijd om naar binnen te gaan verhuizen, zodat de kabelboom vervangen kan worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 december 2017 08:19 PM
  [ # 681 ]

Na al die naaktfoto’s tijd voor de visagie…
Make-up van de dame in kwestie maakt ‘t helemaal af…
Wat een stuk! love6

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 13 december 2017 10:44 PM
  [ # 682 ]

EENS!!
Maar wat ga je doen aan die BH-bandjes in drie kleuren?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 december 2017 11:14 PM
  [ # 683 ]

O, die sjorbandjes? Daar komen nog wel eens nieuwe in. Ik moet eerst eens kijken wat ik daar voor spul voor wil gebruiken. Originele canvas riempjes zijn vaak ranzig en rafelig geworden en het ontbreekt naar ik begreep aan nieuwe elastieken. Misschien moet ik eens naar de legerdump gaan, want ransel/pukkelriempjes bieden wel mogelijkheden. Leuk projectje om een keer een zomermiddag aan te besteden Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25372
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2017 10:04 AM
  [ # 684 ]

Die setjes zijn gewoon nieuw te koop.. Zelf maken is leuker:
Ik kan de foto niet meer vinden..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 december 2017 07:33 PM
  [ # 685 ]

Als ik kijk naar hoe de verschillende nieuwe onderdelen tot nu toe passen, denk ik dat ik dit sowieso net zo lief zelf maak. Het is niet zo ingewikkeld en dan wordt het ook gewoon netjes op maat. Ik zou er eventueel ook een setje oude DS autogordels voor kunnen gebruiken dat ik nog heb liggen. Dat is qua sluiting misschien ook wel zo handig. In de cabine wil je ze toch niet meer gebruiken omdat ze daar eigenlijk niet netjes genoeg voor zijn en omdat ‘t geen automatische rolgordels zijn. Ouderwetsche gordels zijn gewoon irritant in een auto. Maar op deze manier is er misschien nog een beetje leuk gebruik van te maken.

Inmiddels liggen het dashboard en de kabelboom ernaast. Ik heb al een ander contactslot ingebouwd, maar mogelijk zet ik er nog een andere in die wat kleine voordelen biedt. Dat is nu nog simpel. In ieder geval werkt straks het stuurslot ook meteen weer. Het terugleggen van de ‘nieuwe’ kabelboom en het geheel weer aansluiten moet met de bouwtekening ernaast eigenlijk simpel zijn. Er komen wel wat kleine verschillen tussen de auto zelf en de donor aan de orde, zoals de werking van de alarmlichten en het feit dat de kabelboom naar achter toe geen aparte voeding heeft voor de beide achterlichten en de nummerplaatverlichting: toen de parkeerlichten er in de laatste paar bouwjaren uit bezuinigd werden heeft Citroën kans gezien een meter of 12 snoer te bezuinigen…

Verder zijn het weer alleen maar kleinigheidjes:

- De bediening van de koplampen zit er weer in, want de toegang tot de aanknopingspunten van de kabelboom onder de kap is ook prima met het spatbord erop. Verder heb ik het stationair-mengsel op benzine wat armer gezet omdat de auto zonder choke koud wilde starten: een teken dat dat nog rijk zat stond. Officieel afregelen komt later.

- Het rubber ringetje rond de linker motorkapvergrendeling was op drift geslagen, dus dat heb ik ook terug gezet. Ook ben ik weer een klein beetje wezen herverpallassen: er zit nu weer een Pallas pedaalrubber op de parkeerrem.

- De radioconsole, op zich een leuke oplossing hoewel tamelijk jaren ‘90, is er weer uit omdat de ergonomie me niet aanstond en omdat de zonnekleppen er niet onderlangs naar opzij zwenken konden. Dat betekent dat er een paar trucs verzonnen moeten worden om de antenneaansluiting netjes af te werken, maar dat is te doen. Het dak komt van een ex-taxi af (de DSloper heeft waarschijnlijk in Duitsland als taxi gereden) en de antenne staat nu op het kabelgat voor het taxibord. Dat is te ver naar achteren om de bevestiging met de Pallas dakrand weg te kunnen werken. Misschien een klein console’tje met kaartleeslampjes maken? De andere opties zijn om de antenne te verplaatsen en dan ofwel een Twingo-dak erin, ofwel helemaal opnieuw strak maken en spuiten. En dat laatste wordt ‘t sowieso niet.

- De binnenverlichting heeft weer originele schroefjes.

Met een beetje mazzel ligt de draadboom er op overzichtelijke termijn weer in. Dan kan de juffer eindelijk weer normaal functioneren. Ook weer een leuk mijlpaaltje om naartoe te werken Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 december 2017 09:33 PM
  [ # 686 ]

Bij een buitensportwinkel zul je die zwarte banden tbv reservewiel ook wel kunnen vinden!

Tot nu toe kan ik alleen maar lovend zijn, alleen dat pedaalrubber vind ik wanstaltig. Zit dat op een Pallas? Voor mij een reden om een Pallas te laten staan…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 december 2017 10:32 PM
  [ # 687 ]

Nou ja, er past dus ook een gewoon rubber op dat pedaal en dat zit daar in een handomdraai. Daar zou ik een Pallas niet om laten staan Very Happy Het ‘moet’ erin omdat dit nou juist zo’n vreemd, irrationeel en ietwat aanstellerig onderdeel is. De luxe van een Pallas is uiteindelijk grotendeels gebaseerd op een opgewaardeerde uitstraling (bling dus). Zoveel extra functies zitten er ten opzichte van een gewone DS niet eens in. Dus als deze dame weer Pallas-pretenties wil krijgen, moeten we dat vooral uit de ‘kerstversiering’ halen Very Happy

Overigens kun je wel stellen dat er eigenlijk belangrijkere dingen aan het interieur moeten gebeuren (zo ongeveer alles), maar ik ben niet zo geneigd om een bepaalde volgorde van ‘eerst de grote lijnen en dan de details’ aan te houden met het interieur: soms schaf ik het een of ander Pallas-item gewoon aan omdat ik ‘t op dat moment leuk vind om er weer in te zetten. Als ‘t goed is, is na deze opknapbeurt het interieur vanaf het dak tot bovenaan de portieren en qua dashboard in ieder geval weer zoals het hoort. En sommige details kloppen weer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 14 december 2017 11:04 PM
  [ # 688 ]

Nou nog net zo’n pallasrubber op rempedaal en dan ziet het er mooi uit.
Zal wel weer niet zo horen, maar dan toch.
WinkWink

Jan.D

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 december 2017 11:29 PM
  [ # 689 ]

Op het rempedaal? Het koppelingspedaal denk ik. Maar dat past niet, want dat pedaal is breder.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 15 december 2017 09:51 AM
  [ # 690 ]

Ja die bedoel ik….
Jammer dat dat niet past…
Trucje verzinnen??? Je bent toch bezig..

Jan.D

Profiel  
 
 
46 van de 86
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook