44 van de 50
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D: Spettacolo Pericoloso
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 28 november 2017 09:22 AM
  [ # 646 ]

Okee dit gaat goed komen denk ik.
De frictieplaat zit wel correct geplaatst neem ik aan ??
Als die achterstevoren zit loopt het diafragma niet vrij.
En dan doet ie et nie…

Jan.D

Profiel  
 
repelsteeltje
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 28 november 2017 09:58 AM
  [ # 647 ]

  ( repelsteeltje schreef:

  Je schrijft dat er een andere frictieplaat in geplaatst is. Hoort deze bij je drukgroep? Plaat voor diafragma verschilt met plaat voor vingerdrukgroep. Door verschil in dikte kan het zijn dat hij niet goed vrij kan komen.

En natuurlijk credits aan Repelsteeltje die als eerste gelijk kreeg! )

Het gaat me niet om het gelijk te krijgen, het gaat me om de juiste informatie. Ik ben ook door schade en schande wijzer geworden, maar wist uiteindelijk veelal goede contacten te raadplegen. En ja, ik geef niet zomaar op, ik ben een bijter. Dat ding moet weer veilig de weg op. Geen gekloot met halfwerkende rotzooi. Onder het rijden wil ik niet afgeleid worden, ik doe geen consessies aan de techniek.

Voor wat betreft de boomerang: er zijn drie verschillende in omloop.
Van de standaard geleverde hoort de langste bij de diafragma-, de kortste bij de vingerdrukgroep.

Er zijn ook verschillende koppelingsabels geleverd, die van diafragma en vinger hebben een andere lengte. Bovendien moet je rekening houden met rek op de kabel, wat ook weer verschillende lengtes kan geven.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23075
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2017 10:20 AM
  [ # 648 ]

precies. Door een korte wordt de overbrenging anders en zwaarder wat er voor zorgt dat het lager veel dieper de bakl uitkomt. Dat kan helpen met ontkoppelen.

VWB vliegwiel had de diagfragma m.i. een milimeter verschil tussen aagrijpvlak en de buitenrand.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2388
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 november 2017 11:23 AM
  [ # 649 ]

Goed vliegwiel opgemeten:
pasvlak drukgroep ligt 0,3 mm dieper dan pasvlak koppelingsplaat.
Bij jou zijn ze gelijk gemaakt bij slijpen, dus dat zal maken dat de koppeling beter vrij komt, maar eerder gaat slippen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23075
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2017 12:01 PM
  [ # 650 ]

Als dat vlakken niet was gebeurd was de dikkere plaat helemaal een probleem geweest. Ik denk ook dat de oude drukgroep veer waarschijnlijk moe was.
Dat is niet omknakte zoals de bekende KlikKlak kikkers doen:


Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8251
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2017 06:38 PM
  [ # 651 ]

Zo.

Even buiten dat de auto nog niet gereden heeft (dat komt binnenkort, want nu moet ze de brug eigenlijk even op om de rijhoogtes goed te zetten) is de koppeling nu wél in orde. Op het gevaar van een jinx af ga ik gewoon stellen dat de ban nu toch echt gebroken lijkt.

Omdat alles er verder weer op & aan zit meteen maar even doorgepakt, en dus staat ze voor het eerst sinds begin oktober weer op eigen wielen!

Verder hebben we het hydraulisch systeem eens even ontlucht en daarna de pompinterval getimed om te zien of dat met gereviseerde veercilinders ook een beetje verbeterd was. Verdomd, de pompinterval is er wat langer van geworden. Waar ik eerst een seconde of 15 noteerde, is dat nu 265 seconden (volgens mijn imitatie-Panerai, die ongeveer anderhalve minuut in de week verliest). Ik denk wel dat ik daar tevreden over mag zijn.

Als volgende actie moet de rijhoogte voor nog even goed gezet worden. Het staat nu, na even tehebben gespiekt bij een andere DS, optisch afgesteld op rechts 275mm onder de kriksteun en links 270mm, met dien verstande dat de linker band een millimeter of wat profiel minder heeft. Het zal dus nooit heel veel meer schelen.

Dan kunnen we, zoals het er nu uitziet, het vooreind eindelijk afwerken en dan het dashboard eruit gaan vissen om de kabelboom te gaan vervangen.

Derk

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2388
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 november 2017 06:50 PM
  [ # 652 ]

Je bent een bikkel!!!! clap

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2934
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 november 2017 07:01 PM
  [ # 653 ]

Lekker Derk!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8251
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2017 07:28 PM
  [ # 654 ]

Ik zal het lijstje even weer aanvullen. Sinds afgelopen maart zijn er immers hier & daar wel wat dingetjes aan de DS gedaan…

Penny Lane schreef:

- Bedrading achteruitrijlampen aangesloten
- Achteruitrijlampen geplaatst & bedrading achterlichten hersteld
- Contactpunten gesteld
- Contactpunten vervangen & opnieuw gesteld
- Condensator vervangen (maar ik wil nog wel echt een nieuwe)
- Vervroeging gesmeerd (op hoop van zegen)
- Verdeler vervangen (Marchal cassette)
- Contactpunten weer vervangen
- Condensator weer vervangen
- Bougies vervangen
- Leidingensysteem benzine vervangen
- Aansluitmof vulpijp vervangen
- Kachelkraan gerepareerd
- Kachel vervangen (3x, hopelijk hoeft nu alleen de isolatie nog)
- Spanningsregelaar vervangen (maar dat was omdat ik geen zin had om de andere af te regelen terwijl er een hele stapel van die dingen ligt)
- Dynamo vervangen
- Koelsysteem gespoeld
- Nog meer rommel uit de koeling van de cilinderkop gepeuterd
- Koelsysteem blok/kop nog eens gespoeld
- Koelsysteem blok/kop nog eens gespoeld
- Radiateur vervangen (2x)
- Expansietank (3x) + slangen geplaatst
- Koelwaterbocht onder dynamo vervangen
- Motorblok vervangen
- Vliegwiel gevlakt (Citrest)
- Vliegwiel & drukgroep samen gebalanceerd
- Frictieplaat vervangen (x2)
- Drukgroep vervangen
- Versnellingsbak vervangen
- Traverserubbers vervangen
- Carburateur vervangen
- Diverse koelwaterslangen vervangen
- Hogedrukregelaar vervangen
- Leiding HD-pomp -> drukregelaar vervangen (2x)
- Compressor van de luchthoorn vervangen
- Stengeltje van de richtingaanwijzers gerepareerd
- Rugleuning van de achterbank vervangen
- Ruggen van de voorstoelen vervangen door Pallas-spul (+ asbakken)
- Bovenste Pallas-lijsten gemonteerd
- Schuim onder de vloerbedekking geknutseld
- Geschuimde hoedenplankbekleding gemaakt
- Gele koplampen geplaatst
- Linker lampje van de binnenverlichting vervangen
- Rubber propjes van het tankklepje vervangen/geplaatst (zijn dezelfde als van de 2CV motorkap…)
- rubber stripjes in tankklepje geplaatst
- Achterspatborden afgesteld
- Onderplaat met remkoeling gemonteerd
- Rubber busjes in de steun van het luchtfilter vervangen
- Starterkabel vervangen
- Startmotor geserviced (Citrest)
- Massakabel motor vervangen
- Massaklem vervangen door geschakelde versie
- Koppelingskabel vervangen
- Gaffel koppelingsbediening + lagertje vervangen (2x)
- Schakelstang + busjes vervangen
- Versnellingskabel afgesteld
- LPG hoofdrelais vervangen
- Verdamper tussentijds ontstopt
- Slangenloop verdamper veranderd wegens netjes en handig
- Slangenboel verdamper vernieuwd (Citrest)
- Verdamper afgesteld (Citrest)
- Kleppen gesteld (Citrest)
- Aandrijfashoezen rechts vervangen (Citrest)
- Verdeelkap vervangen (Citrest)
- Bougiekabels vervangen (Citrest)
- Motorsteunen vervangen (Citrest)
- Rechter motorsteun opnieuw vervangen
- Benzinepomp vervangen (Citrest)
- Remaccubol vervangen
- Veerbollen vóór vervangen
- Lagerblok rechts vervangen (Jan.D)
- Fuseekogels links + rechts vervangen (Citrest)
- Hulpstuurhuis links vervangen
- Draagarmblok links vervangen
- Ophangpunten draagarmblokken gelast (Citrest)
- Aandrijfas rechts vervangen (Jan.D)
- Aandrijfas links vervangen
- Remschijven afgedraaid
- Diabolorubbers vervangen
- Leidinkje op rechter remklauw vervangen
- En nog allerhande kleine dingetjes zoals klemmetjes, stripjes, kabeltjes verleggen, stekkertjes vervangen etc. etc.

Eén ding: als je OCD hebt, koop dan geen DS die nog niet helemaal af is Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38436
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 28 november 2017 07:51 PM
  [ # 655 ]

Eindbaas!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8251
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2017 08:21 PM
  [ # 656 ]

Nou, ik heb anders ook heel wat eindbazerij ingeleend bij folke048 Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3733
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 november 2017 08:49 PM
  [ # 657 ]

Er zijn veel mensen die vol goede moed aan de restauratie van een auto beginnen en dat eindigt dan in een zeil met een apparaat er onder dat eens reed, maar wat nooit meer gaat lukken en na vele jaren wordt het spul dan maar verkocht.

Derk behoort zeer duidelijk niet tot die catagorie, waarvoor een diepe buiging en veel respect.

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2017 09:46 PM
  [ # 658 ]

Ik lees al even mee hier, respect voor jouw doorzettingsvermogen!

Penny Lane schreef:

optisch afgesteld op rechts 275mm onder de kriksteun en links 270mm

Natuurlijk weet je dit al, maar het verschil in wagenhoogte LV en RV is te compenseren met het verdraaien van de verbindingsbus in de stabilisatorstang, die heeft linkse en rechtse draad.
Mijn DS 23 Break hing voor eerst hartstikke scheef, maar met enig stelwerk keurig waterpas gekregen.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 28 november 2017 09:49 PM
  [ # 659 ]
Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8251
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2017 09:54 PM
  [ # 660 ]

Eigenlijk zou ik ‘r pas waterpas moeten stellen als er nieuwe banden onder zitten. De XVS-P’s die er nu op liggen zijn natuurlijk vreselijk mooi met die beschermrand in de wang, maar ze dertig jaar oud of zo en ze zijn links en rechts heel erg verschillend kaal. Ook weet ik niet of de bandenspanning links en rechts wel gelijk is. Dan kun je er bij de laatste millimeters niks meer van op aan als je tussen de vloer en de kriksteunen meet. De stelmofjes staan links & rechts netjes volgens WPHB gesteld, maar uiteraard wordt dat op basis van de auto zelf netjes fijn afgeregeld.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
44 van de 50
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook