51 van de 86
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 maart 2018 06:34 PM
  [ # 751 ]

Wel gloeiende! Zó veel werk verzet en dan ook nog APK-afkeur… De achterwiellagers hadden wel serieus lawaai. Op zich liepen ze wel een soort van gesloten, maar de herrie kon je een straat verder horen Confused

Dus. Uit elkaar die handel, kijken hoe ‘t zit. Eerst nog een poging gedaan met nieuw vet, want ze waren zo droog als het achterwerk van sint Nicolaas, maar ook volgepropt met luxe nieuw lagervet ruiste de boel dat het een aard had. En dan kun je dus echt nog maar één ding doen, en dat is dan nog maar een keer doen of ‘t 5 december is…

Nu is ‘t in orde. Morgen een nieuwe poging voor de APK…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 maart 2018 06:55 PM
  [ # 752 ]

Chique hoor met NOS lagers.
Succes morgen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 maart 2018 08:09 PM
  [ # 753 ]

Overigens is de APK nog niet verlopen, dus ik heb er al een beetje mee in de rondte gekacheld. ‘t Is echt een andere auto geworden van deze refit. Mooi stabiel koel, lekker veel power, een heel stuk stiller, schakelt veel beter, veert veel beter… Kortom, dit wordt gewoon precies dat waar ‘t om begonnen was Cool

Buiten al dat is de opmerking ‘dat het een heel andere wagen geworden is’ filosofisch interessant. Inmiddels is ook deze DS, net als waarschijnlijk de meeste van haar zusters, een soort Snoek van Theseus geworden… In hoeverre is dit nog de auto waar ik morgen een jaar geleden in gestapt ben?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 maart 2018 06:51 PM
  [ # 754 ]

En dan heb je álles klaar en in de loop van de tijd alles gecheckt, hergecheckt en opnieuw verhergecheckt en dan nóg zijn er bij de APKeuring Part II gewoon twee lampen stuk (waarvan één er nog niet eens 1 branduur gehaald heeft) en een massa-oogje van een vérstraler losgekomen. Hoe is het toch mogelijk? Maar goed. Dat was allemaal nog wel een beetje te overzien. Gouden tip: het klemveertje van zo’n H1-pit in de vérstralers moet je NIET in de keienbak laten vallen.

Maar goed. Niet dat de auto nu definitief af is (uitlijnen bijvoorbeeld is echt wel een punt van dringende aandacht maar dat is geheel volgens verwachting), maar er zit weer deugdelijke techniek in en er zit weer voor ruim twee jaar APK op. En dat precies een jaar nadat ik er in ben gestapt. Tijd voor een feestelijke neut dus!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 15 maart 2018 07:07 PM
  [ # 755 ]

gefeliciteerd !!!

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 maart 2018 09:54 PM
  [ # 756 ]

very good

Eindelijk voldoening voor al dat werk!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2018 10:06 PM
  [ # 757 ]

Gefeliciteerd!!!

Bij de Total hier om de hoek kostte de LPG vandaag 0,57 en dan is ie nog duur. Afgelopen zomer 0,47… En dat midden in het land!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 15 maart 2018 10:14 PM
  [ # 758 ]

gefeliciteerd !!
Volgende week ga ik met moi Special naar de CT @fingerscrossed

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 15 maart 2018 10:21 PM
  [ # 759 ]

Is er hier iemand die bekend is met een voorste dakrand reparatie/vervanging.
Het liefst met veel beeld materiaal als het kan.

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 maart 2018 08:39 AM
  [ # 760 ]

Gefeliciteerd en proost!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 16 maart 2018 11:05 AM
  [ # 761 ]

Altijd een mooie mijlpaal Derk, mag je trots op zijn!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 maart 2018 07:45 PM
  [ # 762 ]

Zo. 200 kilometer nadat de auto d’r refit gehad heeft is het laatste onderdeel onder de kap dat nog niet vervangen was nu dan dus stuk: de HD-pomp lekt op het voorste lager. Kortom, eruit met dat ding en tijd voor een ‘nieuwe’. Ik heb er zelf nog twee liggen, maar het is een beetje vervelend dat ik geen idee heb hoe goed die zijn, dus er zal dan wel een revisiepomp moeten worden besteld… En natuurlijk moeten er dan ook meteen maar twee nieuwe pompsnaartjes op aangezien die inmiddels doortrokken zijn met LHM.

Moraal v/h verhaal: als je zo’n DS helemaal opnieuw opbouwt moet je eigenlijk gewoon alles wegpleuren dat te vervangen is. Anders sta je binnen de kortste keren gewoon weer met gezeik langs de kant Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43030
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 maart 2018 07:50 PM
  [ # 763 ]

Ik zou er gelijk een CX hdpomp inzetten. Werkt beter, blijft heel, kost geen moer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 maart 2018 08:22 PM
  [ # 764 ]

Ik zal het lijstje even weer aanvullen nu de APK achter de rug is en er weer voorzichtig wat meters op de weg kunnen worden gemaakt…

Penny Lane schreef:

- Bedrading achteruitrijlampen aangesloten
- Achteruitrijlampen geplaatst & bedrading achterlichten hersteld
- Bedrading hulpfan koelsysteem hersteld
- Bedrading hulpfan koelsysteem van handmatige overbrugging voorzien
- Bedrading stads- & passeerhoorns hersteld
- Kabelboompjes spatborden vervangen
- Hoofd-kabelboom vervangen
- Alarmlichtschakelaar vervangen (+ draadboompje)
- Parkeerlichtschakelaar geplaatst
- deurschakelaar binnenverlichting rechts weer aangesloten
- kabeltje oliedruksensor vervangen
- Bedrading parkeerremsignalering aangelegd
- Contact/stuurslot vervangen
- Armatuurtje kachelverlichting vervangen
- Knipperlichtschakelaar vervangen
- Lichtschakelaar vervangen
- Contactpunten gesteld
- Contactpunten vervangen & opnieuw gesteld
- Condensator vervangen
- Vervroeging gesmeerd (op hoop van zegen)
- Verdeler vervangen (Marchal cassette)
- Contactpunten weer vervangen
- Condensator weer vervangen
- Ontsteking vervangen (123 Ignition)
- Bougies vervangen
- Leidingensysteem benzine vervangen
- Aansluitmof vulpijp vervangen
- Kachelkraan gerepareerd
- Kachel vervangen (3x)
- Spanningsregelaar vervangen (maar dat was omdat ik geen zin had om de andere af te regelen terwijl er een hele stapel van die dingen ligt)
- Dynamo vervangen
- Koelsysteem gespoeld
- Nog meer rommel uit de koeling van de cilinderkop gepeuterd
- Koelsysteem blok/kop nog eens gespoeld
- Koelsysteem blok/kop nog eens gespoeld
- Radiateur vervangen (2x)
- Expansietank (3x) + slangen geplaatst
- Koelwaterbocht onder dynamo vervangen
- Motorblok vervangen
- Vliegwiel gevlakt (Citrest)
- Vliegwiel & drukgroep samen gebalanceerd
- Frictieplaat vervangen (x2)
- Drukgroep vervangen
- Versnellingsbak vervangen
- Traverserubbers vervangen
- Carburateur vervangen
- Diverse koelwaterslangen vervangen
- Hogedrukregelaar vervangen
- Leiding HD-pomp -> drukregelaar vervangen (2x)
- Compressor van de luchthoorn vervangen
- Luchthoorns vervangen
- Stengeltje van de richtingaanwijzers gerepareerd
- Rugleuning van de achterbank vervangen
- Ruggen van de voorstoelen vervangen door Pallas-spul (+ asbakken)
- Bovenste Pallas-lijsten gemonteerd
- Schuim onder de vloerbedekking geknutseld
- Geschuimde hoedenplankbekleding gemaakt
- Nieuwe hoedenplankbekleding gemonteerd
- Hemelbekleding vervangen
- Pallas-dakranden & C-stijlbekleding hersteld
- Radio & luidsprekers vervangen
- Gele koplampen geplaatst
- Linker lampje van de binnenverlichting vervangen
- Rubber propjes van het tankklepje vervangen/geplaatst (zijn dezelfde als van de 2CV motorkap…)
- rubber stripjes in tankklepje geplaatst
- Achterspatborden afgesteld
- Onderplaat met remkoeling gemonteerd
- Rubber busjes in de steun van het luchtfilter vervangen
- Starterkabel vervangen
- Startmotor geserviced (Citrest)
- Massakabel motor vervangen
- Massaklem vervangen door geschakelde versie
- Koppelingskabel vervangen
- Gaffel koppelingsbediening + lagertje vervangen (2x)
- Schakelstang + busjes vervangen
- Versnellingskabel afgesteld
- LPG hoofdrelais vervangen
- Verdamper tussentijds ontstopt
- Slangenloop verdamper veranderd wegens netjes en handig
- Slangenboel verdamper vernieuwd (Citrest)
- Verdamper afgesteld (Citrest)
- Kleppen gesteld (Citrest)
- Aandrijfashoezen rechts vervangen (Citrest)
- Verdeelkap vervangen (Citrest)
- Bougiekabels vervangen (Citrest)
- Motorsteunen vervangen (Citrest)
- Rechter motorsteun opnieuw vervangen
- Benzinepomp vervangen (Citrest)
- Remaccubol vervangen
- Veerbollen vóór vervangen
- Lagerblok rechts vervangen (Jan.D)
- Fuseekogels links + rechts vervangen (Citrest)
- Hulpstuurhuis links vervangen
- Draagarmblok links vervangen
- Ophangpunten draagarmblokken gelast (Citrest)
- Aandrijfas rechts vervangen (Jan.D)
- Aandrijfas links vervangen
- Remschijven afgedraaid
- Diabolorubbers vervangen
- Leidinkje op rechter remklauw vervangen
- Achterste wiellagers vervangen
- ADAL links opgesteld
- Veerstampers & lekzakken achter vervangen
- Voorbanden vervangen
- En nog allerhande kleine dingetjes zoals klemmetjes, stripjes, kabeltjes verleggen, stekkertjes vervangen etc. etc.

En daar kan de HD-pomp dus eerdaags ook nog bij op. Het eerste jaar (over)leven met een DS is best wel een beun-bootcamp geweest…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 maart 2018 12:43 AM
  [ # 765 ]

Overigens: een CX-pomp heb ik ook gewoon liggen. Maar die is al zeker 25 jaar niet in dezelfde ruimte geweest met enig LHM-molecuul, dus die beschouw ik voor de zekerheid als overleden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
51 van de 86
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook