Hallo Citrober,
Bij mij is de stand van zaken identiek.
De dealer heeft er van alles aan gedaan (geen lelijk woord over de fa. Rovam in Huizen),
maar de klacht blijft, sterker nog, ik heb de indruk dat het op den duur nog erger wordt.
De importeur wast zijn handen in onschuld en legt het probleem geheel bij de dealer.
Die stelt op zijn beurt dat het behoort tot de produkteigenschappen.
Voor de zekerheid heb ik aanvullende garantie bijgekocht.
m.vr.groet,
Eduardo
C3 Picasso 1.4Vti noir Obsidien 2010
nieuwe kop = geluid weg maar komt terug….
lijk me dat er na tijd slijtage opkomt
directe inspuiting zou ik zeggen dat kleppen niet gesmeerd worden en deze even blijven plakken of niet dicht gaan
misschien even compressie meten bij koude motor en na het verdwijnen van geluid terug meten
is er verschil van oliedruk bij koude en warme motor,zou moeten
verhoog het toerental iets(zelf gas te geven) met 300tr/min en kijk of het geluid “vlugger” weg is.
misschien mogelijk dat motor zijn olie volledig naar carter loopt,dat er geen soort terugslagklep zit,en dat je bij het starten paar seconden olie te kort hebt in de kleppotjes waardoor de kleppen “te veel spelling hebben” en deze na wat seconden toch voldoende druk hebben opgebouwd.
is er mogelijkheid om oliepomp zijn druk te verhogen(kweet dat vele merken tegenwoordig met verschillende oliedrukken werken volgens de omstandigheden de motor moet presteren en die ook al “kenveld” geregeld wordt….. alles voor milieu he…. co2 norm enz.
kzeg niet(hoop ik toch) dat ik slimmer ben dan de citroentechneuten maar soms heb ik toch me bedenkingen over iets,meestal is het een kostenplaatje wat sommige dingen bepalen….. volksmond “winst ten opzichte van kwaliteit”
Vanwege de irritatie die de klacht op de lange duur bij mij opriep en de uitermate gemakzuchtige houding van Citroen Nederland heb ik inmiddels m’n C3 Picasso verkocht.
Na mijn hele leven Frans te hebben gereden (Citroen/Peugeot) heb ik nu tot zeer grote tevredenheid een Skoda Yeti.
Iedereen hier in het Citroen-forum hartelijk bedankt voor zijn input aan het bovenstaande probleem en andere topics.
Wellicht ooit weer eens tot sprekens.
Met vriendelijke groet,
Eduardo

Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Nou ik heb drie jaar een C3 Picasso gehad. Op lpg! Tikkende kleppen? Geen last van. Kameraad van mij rijdt ook al drie jaar C3 Picasso. Tikkende kleppen? Evenmin. Krijg beetje het idee van de vorige schrijvers dat het tikken enigszins tussen de oren is gaan zitten.
@Willibrord: Beetje onzinnige reactie, vindt je niet ?
De klacht van de kleppen is door de dealer wel degelijk herkent,
dus jouw insinuatie van “tussen de oren” slaat helemaal nergens op.
Misschien heb jij het wel achter je ellebogen ???
Je hoeft hier trouwens niet meer op te reageren, want ik hef mijn account direct hierna op.

Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Geen gevoel voor humor dus…