1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
La Parisienne CX TRS d’Arno - weer door de APK
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 maart 2010 04:07 PM

Ik heb mijn CX al een paar jaar, maar ga toch de kleine dingetjes zelf uitvoeren…

Foto’s van de CX TRS: Foto’s na aankoop in 2008

Zo heb nu de originele CX boxen vervangen voor betere uit de Peugeot. Hopelijk blijven ze zitten daar de stekkers niet echt modern waren (1 brede/1 smalle) Anders moet ik ze alsnog aanpassen.

Nu mijn probleem, nou ja niet echt
Ik had voor de winter de accu verwijderd, omdat hij leeg was….... om haar weer eens de omgeving te laten zien moet ik hem natuurlijk weer aansluiten. Nu weet ik nier meer of dat accupolen naar voren stonden, maar ook niet meer wat de + plus was (qua draden). Misschien wel een stupid stomme vraag, maar wat is de + plus ook al weer.

Is dat de draad die aan het motorblok is verbonden?

De volgorde van aansluiten weet ik. Alvast bedankt.

Profiel  
 
Gepost: 02 maart 2010 04:09 PM
  [ # 1 ]

De draad die aan de carrosserie/motorblok is verbonden is de min, de draad die naar de startmotor gaat is de plus. Bij mijn CX staan de polen aan de kant van het wiel en is degene het dichtst bij het spatbord de min, maar mijn CX is een serie 1 en ik heb geen flauw idee of ze daar later iets aan veranderd hebben.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 maart 2010 04:10 PM
  [ # 2 ]

De min ligt aan de massa en is dus direct met je motorblok verbonden. De plus gaat naar je zekeringen en je startmotor.

De accuklem van je plus moet ook een grotere diameter hebben dan die van je min omdat je pluspool groter is dan je minpool.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 maart 2010 04:21 PM
  [ # 3 ]

Zie, ik twijfelde al…..... De - draad (volgens jullie) haalde het al niet, en vermoedde dat de accu misschien andersom moest, en dat was ook zo. Moest het zeker weten, voordat onnodige dingen stuk gaan.
Ben er nu uit very good Top!

Ree schreef:

De accuklem van je plus moet ook een grotere diameter hebben dan die van je min omdat je pluspool groter is dan je minpool.

Grtn,

Ree

Goeie tip trouwens

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 maart 2010 07:03 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij zitten er bij de plus kabel ook allemaal aftakkingen met stekkertjes naar van alles en nogwat.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 maart 2010 07:36 PM
  [ # 5 ]

Ben van plan ook vaker met de CX te gaan rijden. Kan ik anderen vaker tegenkomen Mr. Green . Inmiddels is de accu aangesloten, en een rondje van 25 km gereden, geen zwaaiers gezien Laughing

C U on the road Wink

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 maart 2010 11:54 PM
  [ # 6 ]

Nu ben ik op zoek naar hoofdsteunen (achter) en heb nu een beige interieur gespot. Het patroon van de stoelen is identiek aan die van mij. Is het zinvol om zoiets reserve te hebben liggen?
Hoofdsteunnen zijn eigenlijk veel donkerder dan het overige interieur, of ze nu verschoten zijn door de zon of er eigenlijk niet bij horen?

http://www.marche.fr/petite_annonce_auto-accessoires-occasion-achat-vente-interieur-interieur-de-cx-2-cuir-fauve-ref1388934.html

Moet in mijn eigen wagen (als ik er ben) even kijken of de voorste ook zo verschoten zijn? De stoelen en de bank zijn wel met zekerheid van dezelfde kleur.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 maart 2010 12:01 AM
  [ # 7 ]

Die hoofdsteunen horen er niet bij, dit zijn serie 1 hoofdsteunen, denk ik, of zelfs non-CX hoofdsteunen. Dit interieur is die 500 euro niet waard. Ik heb betere voor minder gezien, dus als ‘t geen haast heeft (en dat heeft ‘t dus niet), zou ik lekker wachten tot je iets leukers voorbij ziet komen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 maart 2010 10:22 AM
  [ # 8 ]

Dit is een bijzonder stellige reactie, die wat mij betreft tekort doet aan het aanbod. Het aanbod is een volledig interieur en dus met alle matten erbij. Ik kijk elke dag de advertenties na en heb Beau Wouda wel ‘ns bijgestaan om spulletjes naar Nederland te halen. Van wat ik voorbij heb zien komen, is de prijs best wel okee, als het leer van de voorstoelen intact is. Het is trouwens een perfect origineel TRS setje. Deze uitvoering had de smalle hoofdsteunen,l dezelfde als in de serie 1. Dat hebben we hier al ‘ns uitgeplozen, volgens mij bij ‘te koop’ naar aanleiding van een te koop staande auto met zo’n interieur. Een nieuw setje leer kost ongeveer 4 k bij CJ in Culemborg. Dus E 500,- voor een interieur, dat wellicht alleen maar hoeft te worden schoongemaakt, is wat mij betreft in de categorie ‘waar wacht je op, om euro’s over te maken’. En ik denk, dat er best wel wat te pingelen is. Maar pas op, het beige TRS interieur is zeldzaam. Het meeste kom je zwart GTI leer tegen met brede hoofdsteunen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 maart 2010 10:54 AM
  [ # 9 ]

Is dit nou de bestuurdersstoel, of die van de bijrijder?

Ik vind het altijd verdacht als er alleen een foto staat van de bijrijdersstoel. Het kleursverschil van de hoofdsteun vind ik wel erg groot. Ik zie dat hij anders is dan de achtersteun van mijn GTi, ik weet niet of deze steun hoort op een TRS.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 maart 2010 10:56 AM
  [ # 10 ]

De hoofdsteun is gewoon een serie 1 leren hoofdsteun.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 maart 2010 11:12 AM
  [ # 11 ]

Hier de link naar de vorige keer:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201525/

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 maart 2010 11:39 AM
  [ # 12 ]
Ree schreef:

Is dit nou de bestuurdersstoel, of die van de bijrijder?

Ik vind het altijd verdacht als er alleen een foto staat van de bijrijdersstoel. Het kleursverschil van de hoofdsteun vind ik wel erg groot. Ik zie dat hij anders is dan de achtersteun van mijn GTi, ik weet niet of deze steun hoort op een TRS.

Ree heeft gelijk:

Dit is de juiste stoel + hoofdsteun en die is van mijn wagen Wink

Het licht op de foto is anders, dus kleur interieur klopt wel.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 maart 2010 11:49 AM
  [ # 13 ]
Robin Visser schreef:

Hier de link naar de vorige keer:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201525/

Daarom heb maar een draadje geopend om alles bij elkaar te houden Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 maart 2010 01:57 PM
  [ # 14 ]

Nu ik nog ‘ns goed kijk, lijken de hoofdsteunen niet bij het interieur te horen. De kleur duidt op een set beige hoofdsteunen van een serie 1. Ik heb dat gehad en het lijkt die kleur. Die is wat donkerder en wat minder ‘romig’ van kleur. De hoofdsteunen zijn wel volgens mij wel van hetzelfde model. Je kunt hoofdsteunen afzonderlijk na laten maken in elke gewenste kleur. Dat is niet zo duur. Maar dat betekent wel, dat er wat aan de prijs moet worden gedaan. En je zult moeten gaan poetsen. Jim weet hoe het moet ! Smile

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 maart 2010 02:14 PM
  [ # 15 ]

Wat ik zei, dus Wink

Volgens mij zijn serie 2 hoofdsteunen iets minder afgerond, oftewel wat hoekiger, maar dat weet ik niet zeker. Qua prijs: een voordeel van dit interieur is dat je ook alle stoffen- en plastic delen erbij krijgt, maar als ik de foto’s goed bestudeer, is het leer niet in superstaat (understatement) en zul je idd flink aan ‘t poetsen moeten, vandaar mijn oordeel.

Edit: @Ree, de foto is volgens mij van de bijrijdersstoel (en die ziet er al matig uit), of ze moeten allebei geen hoogteverstelling hebben.

Edit 2: iets beter kijken toont toch het handeltje voor de hoogteverstelling aan de rechterkant, bestuurdersstoel dus… red face

Profiel  
 
 
1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook