2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
plas water bij voeten passagier
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 08 maart 2010 05:31 PM
  [ # 16 ]

Vanochtend sneeuw! En ja hoor plas water rechtsvoor, heb nu de kale bodem..Komt zo te zien niet bij de voordeur vandaan.

Lijkt erop dat het bij het schutbord vandaan komt??? Als de voorruit lekt, waar komt het dan uit?
Gaten zie ik niet, heb gezocht, maar zie niets. Lijkt me ook niet waarschijnlijk, auto heeft helemaal geen roest, reed tot 2004 in zuid spanje, daarna altijd binnen gestaan. Maar onmogelijk is het niet.

Waarom is de mehari de enige citroen die ik ooit gehad heb die niet lekt confused

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 maart 2010 05:36 PM
  [ # 17 ]

Toch weer even de gieter erbij pakken?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 maart 2010 05:49 PM
  [ # 18 ]

Moet je hem buiten laten staan, zonder ermee te rijden….... Als het komt door de regen dan kan je de wielkast uitsluiten.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 maart 2010 06:24 PM
  [ # 19 ]

David Overberg heeft mij onlangs het volgende uitgelegd (i.v.m. een roestgaatje in een wielkast):

Onder de motorkap zit aan de rechterkant onder het ruitensproeiertankje een soort bakje/holte. Dit heeft een afwatering, maar als die verstopt is dan kan er water door het schutbord naar binnen komen. Aan de linkerkant zit een identiek bakje maar dan onder het hydrauliekvat. Misschien iets om die afwateringen even te controleren?

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 08 maart 2010 06:38 PM
  [ # 20 ]

Bedankt, zoiets zou goed kunnen! ken dat overigens niet, rij al jaren cx! Misschien weer wat geleerd.
Wat ik dan alleen niet weet waarom daar dan water komt, van de ruit neem ik aan?
Zal eens kijken als de cx weer terug is van de keuring(altijd spannend)

De lekkage is in ieder geval met stilstand, niet rijden zo te zien.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2010 06:54 PM
  [ # 21 ]

Als je de mogelijkheid heb zou ik eens lekker met de tuinslang aan de gang gaan.

Misschien iemand in de auto laten zitten en kijken waar de eerst druppels vandaan komen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 maart 2010 09:57 PM
  [ # 22 ]

PE, bedoel je deze plek ? (zij bijlagen)  holle ruimten in de wielkast.
even je buitenscherm er af zagen en je kan er goed bij Wink

daar loopt water langs, stap/etage-gewijs vanuit de regengoot naast de motorkap. dit water loopt deel tussen binnen en buitenscherm recht naar beneden. ook deels van het ene holle kamertje naar de andere. die achterste/laagste/grootste holle ruimte (waar die kabeltjes door naar buiten komen voor het zijknipperlicht) heeft een klein openingetje aan de voorkant waar water uit komt (juist zichtbaar), en eentje aan de buitenkant (ook zichtbaar), en daar loopt het dan naar beneden. je ziet in de bodem van dit kamertje al roest….  bij verstopping met troep en water volgt roest, en wellicht is hiervandaan een gat ontstaan naar het schutbord, naar binnen ..... ?
als je rechts de ruitenwisser reservoir verwijderd kan je er ws. zo inkijken.

als je ruim water gietert op de regengoot naast de motorkap, weet je ook snel meer nu je vloer mat er uit is.
het blijft lastig te ontdekken omdat het schutbord binnen bekleed/beplakt is.

we horen graag van je bevindingen en suc6 !

Afbeelding Bijlagen
IMG_4488 (Medium).jpgIMG_4478 (Medium).jpgIMG_4476 (Medium) (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 maart 2010 10:02 PM
  [ # 23 ]

Kijk, daar had ik nog nooit plaatjes van gezien, maar dit maakt een hoop duidelijk Jim!
Dit zijn idd de ruimten die ik bedoel.
Nu zie ik ook dat die afwateringen naar opzij zitten. Ik dacht naar onderen. Nu weet ik ook waarnaar ik op zoek moet. Volgens David heb je er een spiegeltje bij nodig, daar kan ik me iets bij voorstellen.

Verklaring waarom een klein laagje sneeuw bij verkuilm weer een natte vloer oplevert: als zo’n ruimte vol water staat tot aan een gat (hoger kan natuurlijk niet) dan is maar een klein beetje extra water nodig om het weer te laten overstromen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 maart 2010 10:26 PM
  [ # 24 ]

ja, informatief he ?
ik ben speciaal bij deze sloper gaan kijken, omdat de buitenschermen er af lagen. kon ik eens rustig naar binnen loeren om te kijken hoe het zit + fotootje maken.

om je echt blij te maken, er kan ook roest ontstaan onder aan de a-stijl, bij de onderste hoek v/h voorraam….. (geleend fotootje).  maar die plek, of een gat onder het raamrubber moet je echter zo kunnen vinden en zien als je zo makkelijk zo veel water binnen krijgt.
tussen binnen- en buitenscherm is lastiger….....

Afbeelding Bijlagen
IMG_4077.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 maart 2010 10:59 PM
  [ # 26 ]

Bedankt voor de fotos. das echt heel handig! Dat zou dus betekenen dat het aan de rechterkant naar binnen komt. Daar lijkt het niet op.
Maar ik haal het reservoir ruitenvloeistof er uit. En ga nog eens met de gieter in de weer. Morgen de cx weer ophalen, apk afkeur helaas. Wel weer te fixen, koplamp niet te stellen en achterrem loopt aan.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 maart 2010 11:08 PM
  [ # 27 ]

ik persoonlijk had water op de vloer vanuit lekkage bij het 3-hoeks raampje. liep dan vanaf onderkant raampje - achter rugleuning achterbank omlaag - vloer. daarnaast ook roestgaten voetenbereik bijrijder. maar dat laatste lijkt niet het geval, dat had je gezien met je vloer vrij en in beeld.
maar jouw achter vloer deel is droog, toch….... ?

en ook suc6 met de APK…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 maart 2010 12:46 PM
  [ # 28 ]

Mooie foto’s! Ze illustreren ook goed de complexe constructie van de CX en waarom antiroestbehandelingen alleen zin hebben als ze uiterst zorgvuldig worden uitgevoerd (en roest liefst niet te ver gevorderd moet zijn). Door de schotjes zijn alle plekken lastig te bereiken, zeker als de uitvoerder de constructie niet kent. En als eigenaar kan je de kwaliteit van de behandeling vrijwel niet controleren.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 maart 2010 08:31 PM
  [ # 29 ]

Nou ff met de gieter bezig geweest. Maar krijg het niet gesimuleerd. Heb het ruitenvloeistof vat weggehaald. Goede nieuws, totaal geen roest, het ziet er allemaal als nieuw uit. Maar weet dus nog niet waar het water vandaan komt.
De achtermat is ook nat, maar dat komt van voren. Ter hoogte van de achterbank is alles droog.

Ik heb nu ook de schutbord bekleding eraf gehaald, van het weekend regen, ga wel eens ff kijken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 10 maart 2010 09:26 PM
  [ # 30 ]

Als ik jou was, zou ik toch ook nog een keer een gieter in ‘t luchtrooster van de motorkap leeggooien (en kijken of ‘t onder of in de auto er weer uitkomt) en die condensafvoer van de airco die Ree beschreef controleren.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook