6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Alle nieuwtjes over de DS 3 Cabrio
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 21 juli 2012 06:40 PM
  [ # 76 ]

De DS3 Cabrio wordt ook geen volledige cabrio, maar zoals de 500C. Kennelijk kun je straks de achterspoiler opklappen voor het vouwen van het volledige dak (boven en achterzijde).

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 21 juli 2012 09:08 PM
  [ # 77 ]

Nog een paar plaatjes:



Profiel  
 
DS3Breda
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 25 juli 2012 10:32 AM
  [ # 78 ]

nog iets meer dan een maand Smile dan gaat ik hem als het goed is in het echt zien Smile

Hij zou worden onthuld op de autosalon in parijs.

DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway

18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.

Profiel  
 
pluriel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 07-07-2004

Gepost: 27 juli 2012 12:32 AM
  [ # 79 ]

Als je goed kijkt zie je vooraan het dak een “antenne” en achteraan de koffer een horizontale rand (net onder het dak wss). Dit zou dus wel degelijk om de “cabrioversie” moeten gaan.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 22 augustus 2012 06:13 PM
  [ # 80 ]
Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 22 augustus 2012 06:16 PM
  [ # 81 ]

Dat daar nou zo geheimzinnig over gedaan moet worden…

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 augustus 2012 07:10 PM
  [ # 82 ]

Ja, niet heel bijzonder lijkt mij zo!
Maar ja, nu eerst eens in het echt zien voordat we gaan oordelen Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 augustus 2012 09:48 PM
  [ # 83 ]

En nog een foto

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 24 augustus 2012 10:30 PM
  [ # 84 ]

ik kan het echt niet mooi vinden. nu wil het merk zich kennelijk laten vergelijken met een auto als de 500c terwijl als het een cabrio werd zoals de eerdere foto’s lieten zien, dan was het een “volbloed” cabrio die zich had kunnen meten met auto’s als de golf cabrio.

goedkope niet mooie oplossing, jammer..

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 28 augustus 2012 10:56 PM
  [ # 85 ]

Hier nog een paar foto`s op Facebook.


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151191369028923.504082.338142478922&type=1

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 augustus 2012 09:26 AM
  [ # 86 ]

van de voorpagina

Citroën DS3 Cabrio: zonnig rijplezier

Citroën onthult vlak voor de Mondial de l’Automobile de DS3 Cabrio, een nieuw model van de DS-lijn. Inzittenden kunnen door zijn innovatieve dakconstructie elk zonnestraaltje benutten. De DS3 Cabrio staat daarmee letterlijk en figuurlijk voor zonnig rijplezier. De DS3 Cabrio is in de eerste plaats een echte DS3 met alle troeven die hebben bijgedragen aan zijn succes: een uitgesproken stijl, raffinement tot in de kleinste details en geweldige rijsensaties.

De DS3 is pas twee jaar geleden gelanceerd en is met bijna 180.000 verkochte auto’s een onbetwist verkoopsucces. Mede door de mogelijkheid om de auto te personaliseren, draagt de DS3 in grote mate bij aan de bekendheid en het succes van de DS-lijn. Van alle DS-modellen tezamen zijn inmiddels al meer dan 250.000 exemplaren verkocht.

De dakconstructie van de nieuwe DS3 Cabrio verscherpt niet alleen z’n unieke karakter, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het onberispelijke rijgedrag van de originele DS3 behouden blijft. Het opvouwbare dak vormt een aanvulling op het brede scala aan personalisatiemogelijkheden. De kap is in drie verschillende kleurvarianten verkrijgbaar. De DS3 Cabrio heeft ook de verfijndheid van de DS-lijn meegekregen: hij heeft bijvoorbeeld bijzondere LED achterlichtunits met 3D-effect en een unieke achterklepconstructie.

De DS3 Cabrio laat een frisse wind waaien in de wereld van de cabriolets dankzij de volgende eigenschappen:
- een elektrisch bedienbaar dak dat tot 120 km/h is te bedienen
- de enige vijfzitter in het segment
- de grootste bagageruimte in zijn klasse

De DS3 Cabrio wordt geproduceerd in de fabriek van Poissy in Frankrijk. Het model komt begin 2013 op de markt. Vanaf de marktintroductie is er ook een versie leverbaar met een CO2-uitstoot van slechts 99 g/km [e-HDi 90] en bovendien een VTi 82 versie die geheel wegenbelastingvrij is.

Het erfgoed van de DS3: een unieke stijl
De DS3 Cabrio erft de sterke persoonlijkheid van de normale DS3. Met zijn lengte van 3,95 m, zijn breedte van 1,71 m en zijn hoogte van 1,46 m, behoudt hij de compacte afmetingen die hem zo wendbaar en dynamisch maken. Alle sterke stijlelementen van de DS3 gebruikt Citroën ook bij de Cabrio. Zoals een tweekleurig dak dat door de B-stijl in de vorm van een haaienvin haast lijkt te zweven, wat de carrosserietaille veel dynamiek geeft. Of door luchthappers die de LED-dagrijverlichting benadrukken en de voorzijde een geheel eigen gezicht geven. Citroën gebruikt de kap van de DS3 Cabrio als een nieuwe manier om de auto persoonlijk te maken: nieuwe kleuren en bijzondere motieven vergroten zijn unieke karakter.

Een zeer persoonlijke, beslist unieke auto
Citroën gaat ver in de mogelijkheden om de DS3 Cabrio te personaliseren. Naast het dak kunnen ook de carrosserie, de zijspiegelkappen en de wielen een persoonlijke touch krijgen. Voor de normale DS3 zijn er zijn reeds tien striping-sets voor het dak leverbaar. Bij de DS3 Cabrio zorgt het opvouwbare dak voor een sterk persoonlijk statement. Voor het nieuwste model van de DS-lijn zijn drie kleuren voor de kap leverbaar: Noir, Bleu Infini en Monogramme DS. Het karakteristieke zwevende dak van de DS3 is bij de cabrio versie behouden gebleven. De omlijstingen op het dashboard, de uitstroomopeningen en de versnellingspookknop zijn afgestemd op de kleuren van de carrosserie en het dak. Citroën levert vijf kleurenpaletten: Gris Lion, Noir Brillant, Blanc, Carbotech, Bleu Infini en Gris Moondust.

wordt vervolgd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 augustus 2012 09:27 AM
  [ # 87 ]

vervolg

Verfijnd tot in de kleinste details
Met subtiele blauwe en violette kleurschakeringen verbaast de dakkleur Bleu Infini met zijn verfijndheid. Het visuele effect komt tot stand door een weving van drie draden met een verschillende kleur, waarvan er een glimmend is. Elke draad reageert anders op de lichtinval waardoor het unieke karakter van de DS3 Cabrio nog meer wordt geaccentueerd. De dakkleur Monogramme van de DS3 Cabrio heeft een subtiel motief dat wordt verkregen door een contrasterende weving van twee grijstinten die met name mooi passen bij de kleur Gris Moondust. Uiteraard heeft Citroën ervoor gezorgd dat het interieur van de DS3 Cabrio aansluit bij het onderscheidende exterieur. Elk detail is van belang:
- De dakconsole met de bediening voor het openen van het dak heeft witte sfeerverlichting met LED.
- De displays van het instrumentenpaneel en de automatische airconditioning hebben ook een witte touch, waarmee ze aansluiten bij de sfeerverlichting.
- De binnenbekleding van de kap draagt, naast zijn geluiddempende rol, bij aan het versterken van de luxe ambiance in de DS3 Cabrio.
- De bekleding heeft unieke stofferingen zoals stijlvol leer Bleu Granit en Maille Akinen met Alcantara.

Hypnotiserend: 3D achterlichten met LED
De DS3 Cabrio heeft een unieke achterlichttechnologie: 3D achterlichten met LED. De lijnen zijn gebaseerd op het ontwerp van de achterlichten van de concept cars Revolte en Survolt. Het middengedeelte van de lamp bestaat uit 31 LED-lampjes en een geheel van semi-reflecterende spiegeltjes en stukjes glas. Deze 3D-module wordt ’s nachts verlicht als de lichten worden ingeschakeld en overdag als de bestuurder remt. Een tweede vlak van vijftien LED-lampjes verzorgt de functies van de stadslichten, remlichten en verlichting aan de zijkant.

De wegligging van een echte DS3
Terwijl de meeste cabrioletversies zo’n honderd kilo meer wegen dan een vergelijkbare hatchback, heeft de DS3 Cabrio een gunstigere constructie. Daardoor is het nieuwste model van de DS-lijn slechts 25 kilo zwaarder dan de normale versie waardoor het levendige en wendbare rijgedrag van de originele DS3 blijft behouden. De engineers van Citroën zijn erin geslaagd om de DS3 Cabrio de stijfheid te geven die vergelijkbaar is met die van de DS3. Ze hebben de constructie van de zijkant van de DS3 aangehouden en verstevigingselementen toegevoegd rondom de bagageruimte. Met de technische basis van de DS3 (constructiedelen en wielophanging) behoudt de DS3 Cabrio een energiek rijgedrag en biedt hij tegelijkertijd een zeer goede controle en veiligheid.

Een constructie die het concept van de cabriolet meer vrijheid geeft
De DS3 Cabrio is ontworpen om zijn inzittenden op elk moment compromisloos rijplezier te bieden. Hij combineert de voordelen van een traditionele cabriolet met alle sterke punten van een hatchback.Niets staat de inzittenden in de weg om van elk zonnestraaltje te genieten:
- De kap is in slechts zestien seconden volledig te sluiten tot een snelheid van 120 km/h. Het openen en sluiten van de kap gebeurt via een knop in de dakconsole. Met deze bediening is het dak in drie posities te openen: half open, volledig open dak en geheel geopend inclusief de achterruit voor het echte ‘open’ gevoel.
- Aan de akoestiek is ook veel aandacht besteed. Citroën gebruikt een goede kwaliteit kap met een uitstekende geluidsisolatie. Het geluidsniveau is met een gesloten kap te vergelijken met dat van de gewone DS3. Maar ook dankzij het ontwerp van een aerodynamisch windscherm aan de voorzijde dat een optimaal geluidscomfort garandeert als het dak open is. Het scherm werkt zodra het dak opengaat, verandert de richting van de luchtstromen en voorkomt klapperende lucht in de auto.
- De constructie zorgt ervoor dat de DS3 Cabrio vijf zitplaatsen behoudt en ook nog eens de grootste bagageruimte heeft in zijn klasse (245 liter). In tegenstelling tot de gangbare norm van dit segment is de ruimte vergelijkbaar met die van de normale DS3. Zelfs de indeelbaarheid van de achterbank is behouden (2/3-1/3 neerklapbaar). De achterklep heeft een unieke constructie waardoor de bagageruimte volledig toegankelijk is, ongeacht de beschikbare ruimte achter de auto.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 31 augustus 2012 10:09 AM
  [ # 88 ]

Ik ben erg benieuwd naar de prijzen! Ik vind de kleurencombinatie van dak en de stoelen in het blauwe leer erg fraai Smile

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 31 augustus 2012 10:10 AM
  [ # 89 ]

Ook al benieuwd naar het geld voor deze auto, en of er een 14% bijteller komt. De diesel staat voor 99gram in het programma, dat gaat hem dus niet worden.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 31 augustus 2012 10:36 AM
  [ # 90 ]

Er wordt niet gerept dat de 1.4 HDI met EGS geleverd gaat worden. Ook al was dat het geval, ik zou dan graag 6% bijtelling extra betalen om de 90 of 110 PK HDI te rijden. De 1.2 VTI (een 3-pitter geloof ik) zou wel binnen de 14% norm vallen, maar dat lijkt mij nergens naar rijden.

Ook ben ik erg benieuwd naar hoe de dakconstructie zich houdt bij snelwegsnelheden.

Profiel  
 
 
6 van de 13
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook