3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ewie’s BX TZI 1.9…..
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 juni 2011 02:03 PM
  [ # 31 ]

Zou dit ook werken op mijn Visa?

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 10 juni 2011 02:24 PM
  [ # 32 ]

Jammer dat er maar één vaste instelling in zit en dat dit met zo’n pielerig knopje gaat. Zou er niet zo’n soort systeempje bestaan dat je kunt inschakelen bij een bepaalde snelheid, als een soort pedaalstand-geheugen? Dan kun je elke gewenste snelheid op elk gewenst moment vastzetten. Een referentie met de snelheidsmeter lijkt me ook handig, voor als je een heuveltje op- of afrijdt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
erik-69
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 24-10-2009

Gepost: 10 juni 2011 04:17 PM
  [ # 33 ]
Midfriesland schreef:

Jammer dat er maar één vaste instelling in zit en dat dit met zo’n pielerig knopje gaat. Zou er niet zo’n soort systeempje bestaan dat je kunt inschakelen bij een bepaalde snelheid, als een soort pedaalstand-geheugen? Dan kun je elke gewenste snelheid op elk gewenst moment vastzetten. Een referentie met de snelheidsmeter lijkt me ook handig, voor als je een heuveltje op- of afrijdt.


Conrad heeft ook een echte cruisecontrol in het programma,maar die is een stuk duurder!
129 euro dacht ik…

C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 10 juni 2011 09:11 PM
  [ # 34 ]

Voor een snelheidsgestuurde cc betaal je inderdaad gelijk een stuk meer! En ook nog eens een stuk moeilijker in te bouwen….denk aan pulsgevers e.d.

Qua verbruik zal zo’n “gaspedaalvasthouder” niet veel schelen met een echte cruisecontrol die puur op snelheid werkt.

Het went vanzelf wel dat je heuvelop wat langzamer gaat (desnoods gas bijgeven in een tunnel) en heuvelaf wat sneller. Voor zover we heuvels hebben in NL…haha!

Het apparaatje voldoet i.i.g. aan mijn eisen, maar dat zal niet voor iedereen zo zijn. So be it! Voor deze prijs kun je er geen buil aan vallen lijkt mij.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 juni 2011 10:25 PM
  [ # 35 ]

Maar hoe werkt het? Hoe zit het bevestigd?

 

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 13 juni 2011 02:37 PM
  [ # 36 ]

Zie het als een extra gaskabel die je onder de motorkap vastmaakt aan de bestaande kabel. Zie ook de foto’s en berichten op de vorige pagina, en de reviews op de conrad-site.

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 18 juni 2011 07:55 PM
  [ # 37 ]

kilometerkabel

Afgelopen woensdag was mijn kilometerteller het in rap tempo aan het begeven. Van 100km/u op de snelweg naar een angstaanjagende flatline. Nog een paar stuiptrekkingen en toen was het helemaal over.

Gisteren (vrijdag) telefonisch contact gehad met de lokale Brezan en het bovenste deel van de kilometerkabel besteld. Ik had al even gecheckt of dat het onderste stuk nog wel draaide (voorkant op bokken gezet, in 1e versnelling wielen laten draaien). De verwachte levertijd van een week, werd vanmorgen ingekort tot 1 dag toen ik in de ochtend werd teruggebeld dat de kabel klaar lag. Hulde voor de Brezan dus!!! Zojuist de nieuwe kabel erin gezet en een testrondje gereden. Voor het astronomische bedrag van €18,45 kan ik dus weer mooi de snelheid aflezen en worden de kilometers weer bijgeteld.

2 jaar BX rijden…

Nu deze BX precies 2 jaar in mijn bezit is, heb ik wat getalletjes onder elkaar gezet:
Aantal gereden km’s: +/- 27.000 (http://www.spritmonitor.de/en/detail/461121.html
Uitgegeven aan onderhoud: € 1510,- (leuk als je alle bonnetjes bewaard)

Dus grofweg 13.500 km en € 750,- aan onderhoudskosten per jaar.

Voor de aanschaf van deze auto had ik nooit gedacht dat ik zoveel km’s zou gaan rijden. Als je het nu uitrekent was een diesel-BX ongetwijfeld goedkoper geweest. Maar gelukkig rijdt de 1.9 TZI zo lekker en heeft zoveel luxe dat ik voorlopig nog niet ga wisselen. Doordat ik veel onderhoudsdingetjes zelf wil/kan doen ken ik deze auto nu door en door. En dat is ook wel wat waard….toch?

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 22 oktober 2011 10:54 AM
  [ # 38 ]

Wie kan mij helpen aan de truc om de motorkap van buitenaf te openen? Accu staat leeg en sleutel van de deur is kwijt. Heb alleen nog de bliebblieb zender (en de sleutel van het contactslot), maar die werkt dus niet met lege accu…..

Hopelijk wil iemand deze informatie met mij delen via PM of mail??

Mijn dank is groot.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 22 oktober 2011 12:53 PM
  [ # 39 ]
Ewie schreef:

Hopelijk wil iemand deze informatie met mij delen via PM of mail??

Mijn dank is groot.

done.

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 22 oktober 2011 08:53 PM
  [ # 40 ]

Dank voor de hulp!!! Motor start en draait weer als een zonnetje!!!

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 03 december 2011 06:09 PM
  [ # 41 ]

Deze mijlpaal wil ik jullie niet onthouden…. Het maakt wij weer een erg trotse eigenaar! En ben er gisteravond speciaal voor in de file gaan staan… ahum! Smile

Profiel  
 
Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 03 december 2011 08:44 PM
  [ # 42 ]

Proficiat! Deze soortgelijke foto zit er bij mij (hopelijk) binnen een half jaar ook aan te komen!

Profiel  
 
Ewie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-10-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 02 februari 2012 05:40 PM
  [ # 43 ]

Helaas moeten besluiten om mijn trouwe auto voorlopig te gaan schorsen. APK verloopt as 7 februari en de keuring van afgelopen dinsdag bij Bart Ebben verliep niet heel positief. De keurmeester kwam tot een lijst van maar liefst 17 afkeurpunten….van kleine dingetjes tot forse reparaties. Voor de geinterreseerden een lijstje, door mij al een beetje gecategoriseerd:

Zelf doen - makkelijk:
1. Remleidingen zijn geroest >>> Ontroesten en tectyleren
2. Handremkabels voor komen tegen het wiel aan >>> Kabels even verleggen
3. Stuurbekrachtiging valt soms weg >>> LHM nogmaals verversen of een soort van toevoeging erin ???; LHM is nu 8000km, 8 maanden oud; V-riem kan niet veel strakker; andere oplossing ???
4. Uitlaatspruitstuk lekt >>> Nieuwe pakking (ring?) + bouten/veren tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp
5. Ruitenwisserblad voor veegt onvoldoende schoon >>> nieuw ruitenwisserblad
6. Remschijven voor geroest >>> Remmen ontluchten + schijven blank maken
7. Remschijven achter zijn verroest >>> Nieuwe remschijven (+blokken??), remklauw RA vervangen (nippel is verrot), remmen ontluchten

Zelf doen – moeilijk:
8. Stabilisatorstang LV is versleten (te veel speling, eventueel ook hoes RV vervangen)
9. Fuseekogelhoes LV defect
10. Aandrijfashoes R wielzijde is defect (komt vet uit)
11. Onderste motorsteun is versleten
12. Hoes van veercilinder RA is defect
13. Remservo lekt >>> Retourslang checken, anders ff schoonvegen voor herkeuring ???

Garage:
14. Binnenscherm L+R doorgeroest
15. Hulplangsdrager LA is doorgeroest
16. Benzinelucht achter / tankhals dicht niet af ???

Geen urgentie:
17. Band LV advies; profiel ongeveer 2mm

Met de garage afgesproken dat ik nog een prijsspecificatie ontvang, maar hun grove indicatie was +/- € 3000,- om alles te laten repareren! Oeps…

Heb wel een werkruimte in Nijmegen - helaas niet verwarmd Smile - maar aangezien ik de meeste klussen op deze lijst nog nooit heb gedaan, moet ik hier even heel goed over na gaan denken.

Vind het absoluut niet erg om tijd + geld in de BX te investeren, maar dit moet voor mij geen meer-jaren-plan worden. En het risico om dingen nog verder te verkloten (door onvoldoende kennis) speelt voor mij ook mee…ik ben immers maar een beginnend hobby-sleutelaar.

‘k Hou jullie op de hoogte van mijn beslissing….

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 02 februari 2012 05:48 PM
  [ # 44 ]

Als de auto bij die garage in onderhoud is geweest kan ik niet begrijpen dat de lijst zo lang is. Je hebt het immers over 1500euro in 2 jaar. De meest mankementen zijn niet van de laatste weken….....
En aan de andere kant, 3000e steken in een TZi met 300k op de teller, dan mag het wel een bijzonder mooie zijn. Voor een derde koop je een exemplaar in goede staat met een nieuwe APK.

Succes met je keuze/belsissing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2012 06:06 PM
  [ # 45 ]

Kan kan mij niet voorstellen dat alle 17 punten APK punten zijn…

Vooral punt 3, 11 en 14.
Bij een aantal andere twijfel ik.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook