2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Sterke brandstof lucht bij bochtenwerk en optrekken/remmen ??
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 maart 2010 12:45 PM
  [ # 16 ]

Ik heb inderdaad gisteren de ventilatie roosters niet open gehad. Zal dit vandaag wel doen, kijken of ik er dan weer last van heb.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 27 maart 2010 08:26 PM
  [ # 17 ]

Ik heb ook een keer een probleem met onverklaarbare benzine dampen gehad en niets kunnen vinden. Vooral als ik met open dak reed rook je benzine, ook terwijl ik dan op LPG reed. Uiteindelijk een andere dop op de benzine vulpijp gedaan. Daarna was het probleem voorgoed opgelost.

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 01 april 2010 10:24 PM
  [ # 18 ]

Zondag de voiture even op de brug voor controle gehad maar kan helemaal niets vreemds ontdekken. Ik heb er ook geen last meer van gehad dus ik denk dat een combinatie van warm weer en een tankdop die niet goed afsluit voorlopig de oorzaak is geweest.

Verder merk ik duidelijk dat de gereviseerde motor steeds lekkerder begint te pruttelen. Lekker brommen in de uitlaat en netjes lopen. Het is weer een plezier om de godin overal mee naartoe te nemen.

Zal de filter en olie nog eventjes binnenkort verversen en dan weer lekker kilometers maken. De ZX winter break staat er wel een beetje zielig bij maar goed, de keuze is reuze.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 02 april 2010 12:10 AM
  [ # 19 ]

Heb een soortgelijk probleem gehad bij mijn DS21.
De slang tussen de vulpijp en de benzinetank bleek poreus te zijn (niet echt lek dus).
Opvallend: de brandstoflucht was vooral goed te ruiken als mijn linkerraam vóór een beetje openstond.
En nee, dit is géén 1 april-grap.
Ben met de klacht naar DS-Partnergarage Sanders geweest, en die wisten meteen te melden dat het zeer waarschijnlijk die slang was. Brandstoflucht was inderdaad sterker bij bochtenwerk en bij optrekken en remmen, en ook ik ben ik het eerst bij de carburateur gaan zoeken.
Koud weer, ramen dicht, geen brandstoflucht.
Warm weer, ramen open, brandstoflucht.
Vreemd, maar wél waar.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)

(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 02 april 2010 12:44 AM
  [ # 20 ]

Heeft te maken met onderdruk (of overdruk) die je veroorzaakt (of wegneemt) door je raam te openen (of te sluiten).
Tankdruk gelijk aan cabinedruk, geen luchtjes. Tankdruk hoger dan cabinedruk, wel luchtje.
Oorzaak, m.i. geheid afdichtingen, slangen of verstopte ventilatie.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook