1 van de 31
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 RE van Tinfoil - nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 27 maart 2010 09:43 PM

na het tochtje naar Frankrijk om de nieuwe dame van Mul;der op te halen, ben ik ook met leuke spullen thuisgekomen.

Gisteren even langs de garage en vandaag een middagje klussen leverden het volgende op:


14” blokjesvelgen

en


originele gele mistlampen

samen op één foto:

(Eigenlijk ben ik best wel trost op mezelf en mijn 2 linker handen, dat die lampen erin zitten - en het nog doen ook!)

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 27 maart 2010 09:49 PM
  [ # 1 ]

Die gele koplampen vind ik minstens zo mooi.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 maart 2010 12:37 AM
  [ # 2 ]
Tinfoil schreef:

na het tochtje naar Frankrijk om de nieuwe dame van Mul;der op te halen, ben ik ook met leuke spullen thuisgekomen.

Gisteren even langs de garage en vandaag een middagje klussen leverden het volgende op:


originele gele mistlampen

(Eigenlijk ben ik best wel trots op mezelf en mijn 2 linker handen, dat die lampen erin zitten - en het nog doen ook!)

Zit op je CX al een voorziening (schakelaar) voor mistlampen?

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 28 maart 2010 09:09 AM
  [ # 3 ]

@ TRSArno: yep.

mijn dame heeft de eerste 6 maanden van haar leven als demo gediend voor Garage Bol in Utrecht. Zij hebben er (niet-originele) mistlampen opgezet, die echter wel met de originele schakelaar bediend worden.

Overigens wel apart: de mistlampen werken alleen in combinatie met dimlicht; niet met alleen stadslicht.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 maart 2010 11:44 AM
  [ # 4 ]

Mooi hoor, die velgen staan er ook goed onder Wink

Dat is idd wel een rare manier van mistlichten aansluiten, maar ja, in de praktijk gebruik je ze toch alleen icm dimlicht.

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 28 maart 2010 02:33 PM
  [ # 5 ]
Arjan Verkade schreef:

Mooi hoor, die velgen staan er ook goed onder Wink

Dat is idd wel een rare manier van mistlichten aansluiten, maar ja, in de praktijk gebruik je ze toch alleen icm dimlicht.

Volgens mij is/was het de normale manier van schakelen. Als je groot licht kunt voeren is het niet mistig (genoeg) en als je met alleen stadslicht rijdt heb je blijkbaar geen behoefte aan meer licht. Een beetje bemoeizuchtig, dat wel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 maart 2010 07:59 PM
  [ # 6 ]

Bij een standaard CX werkten de mistlampen ook icm de stadsverlichting. Eigenlijk heb ik nog geen auto gereden waar dat niet het geval was.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 april 2010 10:06 PM
  [ # 7 ]

Ziet er goed uit. Staat een stuk beter dan die doppen, deze velgjes. En nie duur nie. Mistlampen zien er ook een stuk beter uit zo. Mooi mooi.
En dan te bedenken dat ik 13 maart met een auto thuiskwam en er nog steeds niet in rondrijd. Als ze in Veendam nou eens zouden voortmaken met die papieren…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 april 2010 10:26 PM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat is idd wel een rare manier van mistlichten aansluiten, maar ja, in de praktijk gebruik je ze toch alleen icm dimlicht.

Volgens mij is de bedoeling dat je mistlicht icm met stadslicht aan hebt, de mistlampen zitten namelijk laag bij de grond en schijnen onder de mist door terwijl je van het dimlicht alleen maar last hebt omdat het licht reflecteerd in de mistdeeltjes.

Verder ziet het er natuurlijk goed uit, want ja een franse auto hoort naar mijn mening ook geel licht te hebben.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 03 april 2010 02:33 PM
  [ # 9 ]

Ik heb nog eens even in het schema voor een Serie 1 CX25 gekeken en het lijkt erop dat het mistachterlicht alleen bij dimlicht werkt (mijn verwarring) tenzij de mist voorlichten aanstaan; dan bij stads- en dimlicht. De mist voorlichten zouden onafhankelijk moeten schakelen zolang er een (stads)licht aan staat. Ik heb het niet uit kunnen proberen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 april 2010 11:30 PM
  [ # 10 ]
Mark Gielen schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dat is idd wel een rare manier van mistlichten aansluiten, maar ja, in de praktijk gebruik je ze toch alleen icm dimlicht.

Volgens mij is de bedoeling dat je mistlicht icm met stadslicht aan hebt, de mistlampen zitten namelijk laag bij de grond en schijnen onder de mist door terwijl je van het dimlicht alleen maar last hebt omdat het licht reflecteerd in de mistdeeltjes.

Verder ziet het er natuurlijk goed uit, want ja een franse auto hoort naar mijn mening ook geel licht te hebben.

Mark

Tot voor kort mocht dit alleen niet, als ik me niet vergis, en was je verplicht dimlicht te voeren i.c.m. mistlichten voor.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 04 april 2010 07:12 PM
  [ # 11 ]

salut Het geheel ziet er prachtig uit mijn complimenten.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 12 april 2010 07:19 PM
  [ # 12 ]

sinds enige tijd houdt de dame met horten en stoten flink in, nadat ik de choke heb teruggeduwd.
Vond zij dat aan het begin van de winter nog prima na zo’n 500 meter, nu is het duidelijk anders.
Wanneer ik na het terugdrukken van de choke gas geef, houdt ze (flink) in -echt tot op het punt dat je denkt dat ze afslaat- om vervolgens net weer op te pakken. In veel gevallen gaat het gepaard met meer of minder heftige “backfires”; knallen uit de uitlaat.
Moet ik mijn carburateur schoonmaken, of is er iets ernstigers aan de hand?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 april 2010 09:10 PM
  [ # 13 ]

Ik gok op valse lucht.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 april 2010 09:18 PM
  [ # 14 ]

Gokken daar hebben we niet veel aan….

De klacht zoals omschreven door de TS duidt op één of meerdere verstopte sproeiers, een min of meer bekende klacht van deze motoren met dit type carburateur. Vroeg of laat krijg je er mee te maken als je een Cx met douvrin motor rijd. Gewoon de carburateur even heel grondig laten schoonmaken zal het probleem in 99% van alle gevallen oplossen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 april 2010 09:32 PM
  [ # 15 ]

Is ook mijn ervaring, heb (met de oude 2 liter) min of meer hetzelfde euvel gehad. Goed schoon (laten) maken deed wonderen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
1 van de 31
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook