




Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Nadat ik het uitlaat spruitstuk heb vervangen ,hoor ik duidelijk een resonantie door het carrosserie heen.Voordien kon ik onder de steun iets van de stalen bout voelen,deze voel ik nu niet meer.Ik vermoed dat deze niet correct zit.Dit is ontstaan nadat ik de motor op gekrikt heb waarbij de bout omhoog kwam .Heeft hier iemand ervaring mee en indien tips voor het vervangen van deze steunen.De steunen zitten er vanouds nog steeds in ,dus het is best mogelijk dat deze zijn versleten en hoe kan je dit controleren?


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eerste verdachte lijkt mij een uitlaatdeel dat tegen de carosserie aanloopt. Maar dat heb je al gecontroleerd?





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Bedankt voor je reactie,maar alles hangt vrij.Ik heb ook alles gecontroleerd toen ik het spruitstuk erop had zitten.
In het verleden zijn er door meerdere partijen motorsteunen gereviseerd, en zijn er ook motorsteunen geleverd met middenonder een bout. Dit is dus niet origineel, daar zit het geklonken, je voelt bij de originele geen bout. Als je je motorsteun los hebt gemaakt bij die bout kan ik me voorstellen dat daar iets fout gegaan is bij het laten zakken van je motorblok. De volgende keer dat je je motor omhoog wilt hebben is het slimmer als je de twee bouten M9, sleutelwijdte 14, losdraait, dan blijft je steun in dezelfde positie.
De motorsteunen met bout hebben, in mijn beleving, hardere rubbers, en zijn stugger.
Als je een goed gereviseerde motorsteun plaatst merk je het verschil: minder dreunen, dus meer comfort.





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Bedankt voor je tip,ik neem aan dat deze van de club de juiste zijn?
Volgens anderen die het kunnen weten: ja!
Ik weet dat Partnergarage Jansen Bennekom zelf goede reviseert en opstuurt.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
motorsteunen met bout zijn gereviseerde. Er zijn in het verleden te zachte rubbers gebruikt. Tegenwoordig zijn ze gereviseerd ok. Een geklonken exemplaar (zonder bout)is origineel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Bedank maar weer,alleen als ik zoeken in fora gebruikt krijg ik niet de juiste gegevens hoe hiermee om te gaan .Of doe ik wat verkeert ?
jan D super 1971 schreef:als ik zoeken in fora gebruikt krijg ik niet de juiste gegevens hoe hiermee om te gaan.
bedoel je dit, de afstelgegevens,





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
bedankt ;duidelijk tekening





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Uit eindelijk de juiste post gevonden ,ik zocht in fora onder motor steun vervangen.Hier vond ik weinig over het onderwerp,gelukkig tikte ik de volgende keer vervangen motor steun en zie heel veel gegevens.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
lucky schreef:
bedoel je dit, de afstelgegevens,
Dat ziet er op het plaatje mekkelijker uit dan in de praktijk, als de motor in de auto hangt. Vooral de rechter steun onder het spruitstuk, maar bij mijn IE zit links ook het e.e.a. in de weg.
Ik heb de steun laatst moeten demonteren door de steun compleet met de beugel van het blok te demonteren want ik kreeg de grote stel moer niet los en mijn dop 24 was te ondiep; het draadeind stak te ver uit door de te laag ingezakte steun.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ik hoop dat het bij mij wat makkelijk gaat,in ieder geval vernomen dat de afstelling 95 a 97 is bij de afstelling zonder de druk van de motor.Ik heb ook een gewone D Super dit zou makkelijke moeten gaan volgens sommigen.Deze week hoop ik er aan toe te komen ,in ieder geval bedank voor je reactie .





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Helaas met veel energie begonnen met de klus,alleen ik weet niet hoe ik de moeren van de motor steun eraf kan krijgen.Met een steeksleutel geen vat ,en een doppen set past voor geen meter.Ik weet dat hier al veel over geschreven is ,maar kan nergens uithalen hoe men precies te werk is gegaan.Zelf ben ik voorstander om de steun niet los te halen van de motor zelf.Wie heeft hiermee ervaring?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb steeds de motorsteun van het blok gehaald. Hoe moet je anders het blok zo hoog krijgen dat je de steun er onderuit krijgt?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik ook. ik geloof dat als je de steun vanhet blok een eindje los schroeft hij eruit kan. Maar simpel is het niet. Makkelijker is de houder van het blok af halen en dan op je gemak de motorsteun van zn houder af halen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>