







Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Tjonge jonge, wat een reacties….
Ik heb het lijstje dan maar even opgezocht.
Blij dat jullie allemaal zo goed meelezen
Ik gebruik een filter voor een o.a. de Nissan Sunny 1.6, modeljaar vanaf ‘87->‘91, de Nissan Laurel 1.6, de Sentra L4 1.6L, maar ook in de Sunny 2.0 GTI 16V van ruim 140 pk.
Dit is een plat (40mm) rond (diam 275mm) filter, iets opstaand als een dinerbord, met plastic middendeel.
Oorsponkelijke Nissan nummer is 16546-84A10, ik gebruik meestal AMC NA-2299, kost iets van 17,50.
Pas op, er bestaat ook een vergelijkbaar filter 16546-77A10 / AMC NA-2294, die is iets kleiner.
Daarnaast vermoed ik dat ook de volgende filters waarschijnlijk zullen voldoen:
Champion AF289
FRAM CA6619
Pennzoil PZA185
Purolator A44626
Purflux A314 (iets andere vorm)
Teho 2427
WIX 46190.
MANN C2722
In het centrale plastic deel zitten twee gaten van ca. 15 mm die dicht gestopt moeten worden mbv een rubber plug.
Ik doe de oorspronkelijke rubberrand om de omtrek van het filter (eerst daar een lipje even afsnijden), leg het geheel op een tot cirkel rondgebogen stuk siliconenslang zodat de hoogte van de rubberrand klopt en dan past het eigenlijk precies.
GEEN GARANTIE!
Zo, allemaal tevreden nu? Dan ga ik lekker naar bed.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mooooie bijdrage, vanhier hartelijk dank!
maar, wat te zegen over de dyno test?
er werd om gevraagd, maar niet op gereageerd?
Pipercross Viper Air Filter Test - This is a comparison test we carried out on a Ford Focus Zetec 1.6, 2001. We compared the Ford Focus standard air box against a Pipercross Viper Air Filter Kit. The test is at the lower half of this page.
The Test
We carried out 3 power runs on the Focus standard air box and took the maxmimum reading. We then replaced this with a pipercross Viper Air Filter Kit and carried out two runs, one with the bonnet open and the last one with the bonnet closed, as it turned out having the bonnet open or closed made no difference to the figures, they were identical showing that the induction system was shielding the hot air in the engine by from the filter.
5hp gain at the wheels or a 7% gain in power. On the road the car felt a lot more responsive, was more willing to rev and was better to drive, all in all a modification well worth the effort. Looking at the graphs it can be seen power drops of significantly after 5,500 rpm, this could well be down to the standard ecu. We will reprogramme or replace the ecu at some point and see how much power we can get, if we can get the power to keep climbing up to the limiter we could be looking at 120bhp at the flywheel or 90bhp at the wheels.