2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Lagers achterste ophanging
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25697
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2010 01:01 PM
  [ # 16 ]

Precies. Als je de procedure leest hoe je dat moet uitklokken ga je snel nieuwe lagers halen!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2010 01:10 PM
  [ # 17 ]

Ok, duidelijk. Toch wel grappig dat ik met mijn DS met gebruike lagers zonder uitklokken en andere vulringen 150.000 km kon rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25697
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2010 02:17 PM
  [ # 18 ]

Is mazzel!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2983
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 mei 2010 08:03 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

Bij Sanders in Lieshout laten ze ook de bus weg en stellen ze af met de moer.

Doen ze ook zo bij Meeter in Beekbergen, met prima resultaat

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 10 mei 2010 09:55 PM
  [ # 20 ]
Egbert schreef:
DriverD schreef:

Bij Sanders in Lieshout laten ze ook de bus weg en stellen ze af met de moer.

Doen ze ook zo bij Meeter in Beekbergen, met prima resultaat

Doen ze dat met de orginele lagers ?. 

Ik kwam dit tegen over lagers,  Imitatie SKF lagers in de Benelux, zie deze link

http://www.erxs.nl/pdf/nieuws_010606.pdf

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 10 mei 2010 10:06 PM
  [ # 21 ]

Het lijkt mij dat als er meer speling op de lagers is gekomen door slijtage je eerder de bus moet inkorten dan met vulringen moet gaan werken. En als het voor de demontage goed liep waarom zou je het dan niet, goed schoongemaakt en gecheckt, weer zo monteren?
Als het ook zonder de conische bus kan blijft de vraag waarom ie er uberhaupt inzit.

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 mei 2010 10:10 PM
  [ # 22 ]

@lucky: Nee, met K(l)oyo-lagers, maar dat maar niet uit, denk ik.
@Pieter Bas: Het is mooier met bus en vulringen, maar echt nodig is het niet. Zonder bus wordt er meer gevoel gevraagd van degene die monteert.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2010 10:12 PM
  [ # 23 ]

Tja, op straffe van te worden uitgemaakt voor beun zal ik dan maar gewoon vertellen dat ik heel vaak goede gebruikte lagers hebt gemonteerd, gewoon met de conische bus. Natuurlijk wél netjes afgesteld en het juist vet gebruikt. Dat is altijd goed gegaan, en werd door de diverse werkgevers uit die tijd ook al jaren gedaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 mei 2010 10:14 PM
  [ # 24 ]

Citroën gebruikte altijd goede lagers. Als deze goed gesmeerd zijn gebleven, is er niets op tegen ze weer te gebruiken.

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10538
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2010 10:49 PM
  [ # 25 ]
Pieter Bas schreef:

Het lijkt mij dat als er meer speling op de lagers is gekomen door slijtage je eerder de bus moet inkorten dan met vulringen moet gaan werken. En als het voor de demontage goed liep waarom zou je het dan niet, goed schoongemaakt en gecheckt, weer zo monteren?
Als het ook zonder de conische bus kan blijft de vraag waarom ie er uberhaupt inzit.

Klopt! Als je naar de tekeningen kijkt zie dat er bij te veel speling vulringen weg moeten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2983
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 mei 2010 11:01 PM
  [ # 26 ]
DriverD schreef:

Citroën gebruikte altijd goede lagers. Als deze goed gesmeerd zijn gebleven, is er niets op tegen ze weer te gebruiken.

Ik heb heel wat wiellagers vervangen. Nooit versleten lagers gezien bij goede smering, kwam altijd door water en vuil en daardoor roest in het lager.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 10 mei 2010 11:24 PM
  [ # 27 ]

Bij het lager van SPAM is er zo te zien op de foto toch sprake van putvorming.


Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2010 11:28 PM
  [ # 28 ]

En da’s niet goed….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 10 mei 2010 11:58 PM
  [ # 29 ]
lucky schreef:

Bij het lager van SPAM is er zo te zien op de foto toch sprake van putvorming.

 

Ik heb de lagers en geleiders nog niet echt goed bekeken, ik zal dit morgen eens doen en jullie op de hoogte brengen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2983
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 mei 2010 12:04 AM
  [ # 30 ]
lucky schreef:

Bij het lager van SPAM is er zo te zien op de foto toch sprake van putvorming.

Inderdaad.
Al dat geleuter, gewoon goed kijken dus !!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook