2 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 27 mei 2010 10:45 PM
  [ # 16 ]

Heb ik wel overwogen, maar dat laat de planning helaas niet toe!
(Zaterdag wil ik graag naar “Het Duifje”, en helaas heeft mijn garagist een overvolle agenda dus morgen moet het af)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 mei 2010 10:53 PM
  [ # 17 ]

Jij bent goed bezig, dit werkt wel inspirerend nu ik een blok ernaast heb staan.
Mooie foto’s ook.

succes Peter.

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 28 mei 2010 12:00 AM
  [ # 18 ]

Goed bezig Pascal. Nu nog een mooie constructam erachter!

Groet JanS

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 mei 2010 12:12 AM
  [ # 19 ]

Dat is wel de bedoeling !

Eerst even dit afronden, en dan de trekhaak eronder…
(en werken, heel veel werken Mad )

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 28 mei 2010 05:40 PM
  [ # 20 ]

Als je later nog aan de DS moet sleutelen kun je alles een stuk beter zien nou het zo lekker schoon is. Die vbak ziet er ook weer mooi uit zeg.

Ik heb nu nog de beschikking over een smeerput, maar ik krijg een beetje de kriebels bij zo’n open gat die ik op jouw foto’s zie. Ik maak die meestal dicht, zodat ik geen mistap kan maken. De smeerput die ik gebruik heeft lossen planken die tegen elkaar aanliggen, daardoor kan ik delen dicht maken. Als je goed oplet is er niets aan de hand natuurlijk.

Veel succes met het opbouwen, gaat wel lukken zo te zien.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 mei 2010 05:55 PM
  [ # 21 ]

De auto is weer geheel opgebouwd;

Alles werkt weer als nieuw, op één ding na; de koppeling…

Maandag gaat de boel weer uit elkaar,
dus dat wordt morgen met de Saxo naar “het duifje”

sick

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 mei 2010 05:57 PM
  [ # 22 ]

je bent toch niet vergeten om de 3 blokkeer ijzertjes uit de nieuwe drukgroep te trekken na montage? Dat zou wel enorm zuur zijn zeg…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 mei 2010 09:52 AM
  [ # 23 ]

We hebben de oude drukgroep gebruikt omdat deze nog in een goede staat leek te zijn…

Maar goed, het probleem wordt hopelijk vandaag opgelost.

Afgelopen weekend nog wel even naar “het duifje” geweest (meeting van afdeling Arnhem) en daar wat goede gebruikte spullen weten te bemachtigen;

-een goede kofferklep; de mijne is gescheurd,
-nette wasborden; de mijne zijn gedeukt,
-setje achterlichten; bij is het binnenwerk van één lamp niet helemaal ok,
-deurschakelaars voor de binnenverlichting; is er bij mij één van stuk,
-setje knipperlichtjes voor achter, mijn ervaring is dat je deze wel eens kunt verliezen…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 mei 2010 12:32 PM
  [ # 24 ]
pascalvm schreef:

De auto is weer geheel opgebouwd;

Alles werkt weer als nieuw, op één ding na; de koppeling…

Mogelijk zit je druklager scheef.

Als je de bak er weer op geschoven hebt eerst de koppelingskabel monteren en testen voordat je verder afmonteert.

Geldt overigens voor allerlei werkzaamheden: zodra je kunt testen, eerst even doen!

De drukgroepen met vingers kunnen overigens ook last krijgen van scheuren/breuk in de vingers.
Laat je even voorlichten over wijsheid in deze!

knuffel

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 mei 2010 12:43 PM
  [ # 25 ]

We hebben alles getest d.m.v. een hefboom voordat de boel weer teruggeplaatst werd, en op deze manier functioneerde het goed.
Ik heb zelf twee en halve dag meegesleuteld en de laatste afbouwdingen zijn door mijn garage gedaan en daar ben ik niet meer bij geweest omdat ik moest werken. Hij belde `s avonds met de mededeling dat hij wel koppelde en ontkoppelde, maar dat hij de koppeling niet goed gesteld kreeg…
In zijn bewoordingen; “Als ik het zo laat zitten heb je over 30.000 weer een nieuwe koppeling nodig”

Als het goed is is hij nu bezig om de boel er weer uit te halen en te kijken waar het probleem precies zit, en e.e.a. op te lossen. Dit valt onder coulance trouwens, dus het zorgt gelukkig niet voor extra kosten.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 mei 2010 12:50 PM
  [ # 26 ]

Heb je toevallig ook een andere koppelingskabel?

knuffel

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 mei 2010 01:00 PM
  [ # 27 ]

Nee helaas,
Maar die loopt soepel; als er daarmee een probleem is zou je dat toch merken?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 mei 2010 01:33 PM
  [ # 28 ]

Oude kabels die deels gebroken zijn rekken….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 juni 2010 05:47 PM
  [ # 29 ]

Probleem is gevonden en opgelost;
Het pedaal was versteld; deze had niet de speling die hij moest hebben, maar een paar centimeter minder, daardoor kon de koppeling niet goed gesteld worden…

Inmiddels heb ik haar terug en functioneert alles weer als nieuw!

Het is vooral verbazingwekkend hoed goed ze op druk blijft (dankzij de nieuwe accumulator)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 02 juni 2010 05:23 PM
  [ # 30 ]

Inmiddels rijdt en veert de dame weer zoals het hoort, de koppeling nog even in de gaten houden / bijstellen en nu op naar de volgende klus;

De bodem, want die is zoals bij menige snoek “krokant”.

Ik heb inmiddels wat adressen, maar als iemand een goede lasser met ervaring in het lassen van DS bodems weet in de omgeving van Arnhem; ze zijn welkom!

Het liefst iemand die openstaat voor een klant die mee wil werken, goed werk levert voor een redelijke prijs (wit) en snel werkt.

Ik heb Langelaar uit Borculo en iemand uit Zelhem al op mijn lijstje staan;
iemand daar ervaring mee?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
2 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook