3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 juni 2010 05:34 PM
  [ # 31 ]

Langelaar is OK. Levert goed en degelijk werk af in mijn opinie. Ze hebben mijn hele kofferbak gedaan, als je wilt heb ik daar wel foto’s van voor je. Van de hele restauratie dus, niet alleen van de kofferbak

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 02 juni 2010 11:51 PM
  [ # 32 ]

Kijk ook eens hier:

http://www.citroen-ds.nl/

Bodemrestauratie met 15 jaar garantie. Moet wel bekennen dat ik zelf geen ervaring heb met dit bedrijf.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 03 juni 2010 04:13 PM
  [ # 33 ]

Ik heb bij Langelaar al eens staan kijken hoe Richard een break stond te lassen;
en wat ik ervan zag was erg netjes, vandaar dat ze ook op mijn lijstje staan.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 juni 2010 07:18 PM
  [ # 34 ]

Richard is daar dé lasser. Anderen lassen daar eigenlijk niet, alleen even een klein stukje misschien. En andersom Richard doet bijna alleen maar laswerk. Het voordeel hiervan is, dat Richard al tig kofferbakken, bodems etc. langs heeft zien komen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 juni 2010 04:11 PM
  [ # 35 ]

Ik heb zojuist even contact gehad met iemand in Zelhem, die volgens mijn informatie veel aan snoeken werkt en goed en netjes werkt; ik ga woensdag naar hem toe om e.e.a. te (laten) beoordelen en een plan te maken.
Met dank aan Repelsteeltje !

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 07 juni 2010 08:29 PM
  [ # 36 ]

Graag gedaan!
Let wel: ik ben slechts de boodschapper, jij voert de regie…

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 juni 2010 11:48 PM
  [ # 37 ]

Nu de DSuper weer rijdt een veert als een jongedame is het dus tijd voor de volgende fase.
Ik ben vanmiddag naar Zelhem geweest en erg onder de indruk van wat ik daar gezien heb;
volgende week gaat de dame “uit logeren” en zal haar chassis grondig worden aangepakt…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 10 juni 2010 01:00 AM
  [ # 38 ]

Goed plan. Succes met de uitvoering en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van de “chassisrestauratie”.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 juni 2010 11:45 AM
  [ # 39 ]

Dat zal ik zeker doen !

Ik ben zelf ooit begonnen aan het zelf restaureren van een DS20:
Eigenlijk was ze helemaal zo slecht nog niet, wat betreft techniek zelfs behoorlijk goed, wel wat rotte plekken, maar op zich prima te doen.
Door chronisch tijdgebrek, gebrek aan (voldoende) kennis en een werkplek die op 3 kwartier rijden hiervandaan ligt is dit project stilgevallen…

Inmiddels staat ze alweer meer dan een jaar te wachten op demontage en veel onderdelen zijn voor mij niet bruikbaar, het is een DS20 van 1970, ik heb nu een DSuper van 1971, model ‘72.
Er is al het één en ander af en ik zit nog in dubio wat ik ermee ga doen, eerst wilde ik alles demonteren, opslaan en bewaren voor een toekomstig project, maar dat gaat nog even op zich laten wachten.
Iemand interesse?

Bovenstaand verhaal zorgt er voor mij nu in ieder geval voor dat ik er nu voor kies om het grotendeels uit te besteden, chronisch tijdgebrek heb ik nog steeds, ik heb nog steeds dezelfde sleutelruimte en mijn kennis, al is deze inmiddels stukken groter, is nog niet toereikend…

Ik zal proberen om uitgebreid verslag te doen van e.e.a.

Afbeelding Bijlagen
ds20.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 juni 2010 11:58 AM
  [ # 40 ]

Alvast in vogelvlucht wat er gaat gebeuren:

Ik wilde het chassis in eerste instantie in fasen aanpakken, maar heb me met goede argumenten ervan laten overtuigen het in 1 keer goed te laten doen; kost wel iets meer ineens, maar is uiteindelijk goedkoper en dan is het in 1 keer goed…

Het gehele chassis zal worden aangepakt;

Het dak gaat eraf om de dakrand te kunnen beoordelen en evt. reparaties uit te voeren en dan kan gelijk het nieuwe dak erop,
alle plaatwerk eraf, a,b en c stijlen worden waar nodig gerepareerd,
en de bodem wordt grondig aangepakt.
de vervangingsdelen zijn verzinkt en alles gaat in de primer voordat er gelast gaat worden.
Kortom het hele chassis is over een tijdje weer als nieuw…

Als e.e.a. gebeurd is wil ik het chassis in de RX zetten: RX5, RX7 en RX10,
iemand hier ervaring mee?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 10 juni 2010 09:10 PM
  [ # 41 ]

Ik werk ik al jaren met RX5, als roeststopper/neutraliseerder met een sterke kruipwerking. Eén van de grote voordelen is dat het waterdun is, en doordringt in felsnaden, het geeft condens en vocht geen kans meer. Goed te vernevelen in je holle ruimtes, en als grondlaag op chassisdelen. Niet gebruiken op plaatsen waar je de laklaag van je auto wil zien. Let wel, het is een grondlaag, dus altijd een afwerklaag er overheen. Als afwerklaag kun je prima RX10 gebruiken, bij voorkeur 2 lagen. In holle ruimtes zou ik geen RX7 gebruiken, ik vind het lastig te vernevelen. In plaats daarvan gebruik ik Michael Sander Hohlraumschutz, een ‘Inoxywax’(‘Testsieger’) (Google!).

RX5 en 10 niet gebruiken onder de 10 graden omgevingstemperatuur, 15 tot 20 graden is ideaal. En, lees goed de gebruiksaanwijzing! Als RX5 op je plaatwerk-lak komt, snel verwijderen met bijvoorbeeld overvloedig wasbenzine, als het eenmaal gehecht is kun je het bijna niet meer van je lak af krijgen.

Natuurlijk zijn er legio andere produkten, ik geef de voorkeur aan RX5 (op lijnolie-basis) en niet aan produkten op bitumen-basis.
Ook zijn er meerdere wax-achtige produkten voor holle ruimtes.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 13 juni 2010 04:43 PM
  [ # 42 ]

Nou; de chassisrestauratie komt geen moment te vroeg:

Omdat ik waarschijnlijk met een kromme velg rijd wilde ik deze vanmiddag wisselen voor een andere,
Zakt de auto door de kriksteun;


Ik was al eens gewaarschuwd; kruip niet onder de auto als je hem op de krik hebt staan
(en deed dit ook al niet meer), maar begrijp nu des te meer de waarschuwing !!!

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 13 juni 2010 09:59 PM
  [ # 43 ]

Het staat leuk zo’n kriksteun die je aan een pen ophangt en dan de auto (eroverheen) laat zakken.
Een stevig blokje hout kan nog best daarbij in het reservewiel en is een stuk veiliger (voor de portemonaie).

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 19 juni 2010 01:17 AM
  [ # 44 ]

Omdat ik een sterke voorkeur heb voor Rockabilly zijn we zaterdag nog even naar Amsterdam geweest waar Rock`n`Roll DDay was, het leuke aan dit soort evenementen is dat er meestal ook een oldtimer parkeerplaats is waar je dan gratis en dichtbij het evenement kunt parkeren:


Inmiddels zijn we begonnen met strippen van de auto voor de chassisrestauratie en ik kreeg zelfs mijn vrouw zo ver dat ze hielp;

Inmiddels is de DSuper grotendeels ontdaan van de meeste onderdelen en we hebben een meevaller !
De dakrand is puntgaaf !

I.v.m. het schuifdak dat erin zat was er een skai hemel ingezet, deze zat met popnagels en latjes aan de dakrand bevestigd, dat zijn de glimmende puntjes in de dakrand…

Verder kwamen we wel wat ellende tegen; balken zijn niet erg best, kriksteunen voor zijn weggerot, kofferbak is vrij slecht en verder eigenlijk de standaard slechte plekken…

Op de foto`s ziet het er wel ok uit, in het echt is het wat minder…

Maandag gaan we maar eens verder kijken en volgende week heb ik de hele week late diensten, dus ga ik iedere ochtend naar de DSuper om waar mogelijk assistentie te verlenen.
(dus vanaf dan weer updates)

Inmiddels ben ik erg aan het twijfelen;
Ik denk er aan om dan toch ook maar het plaatwerk aan te (laten) pakken…
We zijn vanavond ook even aan het brainstormen geweest;
aan laten pakken en dan:
VERT ARGENTE AC 527 behouden of;
BLEU CAMARGUE AC 635…
(Ik zat ook nog aan NOIR AC 200 te denken maar dit is volgens mij geen originele kleur voor de DSuper)
En dan ook maar een nieuw interieur er in…?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 juni 2010 01:23 AM
  [ # 45 ]

Goed werk, succes!

Citroen!

Profiel  
 
 
3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook