5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 juni 2010 12:28 PM
  [ # 61 ]

Hallo Pascal,

ik weet ook nog een spuiter in de buurt van Tilburg. Ik heb mijn auto daar vorig jaar laten spuiten en was daar over tevreden. Bovendien is hij ook niet duur.
Stuur maar een PB als je het adres wilt weten?

groeten,

Hans

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 22 juni 2010 10:37 PM
  [ # 62 ]

Wat betreft de chassisbalken heb ik vandaag de knoop doorgehankt;
hier komen compleet nieuwe balken in, ze vallen erg tegen…

Hier was een plaatje opgelast en keurig afgewerkt, leek het…
Het plaatje was alleen aan de onderkant gelast en verder vastgeplakt en afgewerkt met kit, waardoor de balk mooi vol water kon lopen…
(en het zag er echt strak uit, voordat we de kit eraf haalden…)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 juni 2010 11:48 PM
  [ # 63 ]

Dat is balen, als je in de balken kijkt is de binnenkant dan ook slecht?
Je kunt er nu wel meteen twee nieuwe kriksteunen in zetten.
Succes verder en hopen dat je niet nog neer gekkigheid tegen komt.

Peter.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 23 juni 2010 12:41 AM
  [ # 64 ]

Ja de binnenkant is behoorlijk slecht, en dankzij het lekkende open dakje, is zelfs de bovenkant van de balken dubieus…
Maar die worden dus geheel vervangen.
Morgen eerst maar eens de dame verder grondig schoonmaken…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2010 12:45 AM
  [ # 65 ]

Nu in 1 keer goed aanpakken, dan ben je er voor heel lange tijd vanaf….

Citroen!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 23 juni 2010 01:06 AM
  [ # 66 ]

Precies; en aangezien we waarschijnlijk ook het plaatwerk aan gaan pakken, zit ik nu toch wel steeds met blue camargue in mijn hoofd…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 23 juni 2010 10:06 PM
  [ # 67 ]

Vandaag fijn de hele dag staan schoonmaken, met de verfkrabber + föhn en met de staalborstel op de slijptol.
De belangrijkste gedeeltes (waar de nieuwe lasnaden komen) zijn nu schoon, nu de rest nog zodat de hele bodem straks in de RX kan…

en natuurlijk kwam ik nog wat extra`s tegen:

Dit bewijst maar weer eens het nut van alles goed schoonmaken !

En dit was “de oogst” van de dag (dit en een beetje spierpijn);

(Ik had er even iets naast moeten leggen, nu lijkt het maar een klein beetje)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 25 juni 2010 01:18 AM
  [ # 68 ]

Ik heb eens even op het forum en het www gezocht en ben van plan de bodem na de restauratie in de RX te zetten, even met caprotech gemaild over hoe en wat: dat moet geen probleem worden.
Nu zit ik alleen met de holle ruimtes; volgens mij is Mike Sanders vet een goed middel, nu heb ik alleen gelezen dat je dit moet verwarmen tot 120 graden Celsius en dan in de holle ruimtes spuit;
iemand hier ervaring mee?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 25 juni 2010 09:20 AM
  [ # 69 ]

Ja, en ik ga vandaag een chassis volspuiten met deze ‘inoxywax’, ongeveer 4 kilo.

Forse ‘campingbrander’, oud pannetje, temp. meter, verwarmen tot 110 graden, spuitbeker vullen, en spuiten.

Het werk staat of valt met de voorbereidingen en de goede apparatuur, ik gebruik de spuit die door Mike Sander geleverd wordt, 5 bar werkdruk.
Neem de tijd voor deze klus, en zorg dat je vlot door kan werken (!) als het spul heet is, dus weet waar je moet spuiten.

Ik heb van de week een forse hoeveelheid gekocht, als je wat over wil nemen kun je me pb-en.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 juni 2010 12:21 PM
  [ # 70 ]
pascalvm schreef:

Ik heb eens even op het forum en het www gezocht en ben van plan de bodem na de restauratie in de RX te zetten, even met caprotech gemaild over hoe en wat: dat moet geen probleem worden.
Nu zit ik alleen met de holle ruimtes; volgens mij is Mike Sanders vet een goed middel, nu heb ik alleen gelezen dat je dit moet verwarmen tot 120 graden Celsius en dan in de holle ruimtes spuit;
iemand hier ervaring mee?

Omdat we toch allemaal liefhebbers zijn die hun kostbare klassieker koesteren, moeten we ook alles met elkaar delen. Welnu, op het Jaguar forum hebben we daar ook een discussie over. De oudere aguar roest minstens zo hard of nog veel harder dan een DS en vet schijnt idd het beste en veruit goedkoopste middel te zijn tegen roest.

Holle ruimten zouden het best kunnen worden beschermd met gewoon vet, er is ook watervast vet voor fietskettingen. Lees die discussie maar even door en doe er je voordeel mee.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 juli 2010 05:47 PM
  [ # 71 ]

Vandaag weer naar Zelhem geweest, het laswerk is begonnen;

De dame is inmiddels ontdaan van haar roestige kont en het weer opbouwen is in volle gang zodat ze straks een mooi strak jong kontje weer terug krijgt.

(Hier komen zo de foto`s, die nu via mijn telefoon aan het uploaden zijn…)

Toen ik vanochtend er was kwamen ook net de nieuwe binnenschermen voor de kofferbak en buitenhuiden voor de deuren binnen.

Ik heb vandeweek ook een endoscoop gekocht (Makro 110,= euro) om de holle ruimtes zelf te kunnen inspecteren, ook leuk voor andere dingen; muizeholletjes, onder de koelkast kijken en nog vele andere toepassingen !

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 juli 2010 09:26 PM
  [ # 72 ]

Het lukt me helaas niet om mijn vorige post te wijzigen; ik krijg een melding dat ik hiervoor niet geauthoriseerd ben?

Maar hier de foto`s;
Het begin van een nieuwe kont:

Een nieuwe onderkant voor de C-stijl:

Eén van de nieuwe binnenschermen:

Nieuw huidje voor de deur:

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 01 juli 2010 11:13 PM
  [ # 73 ]

Mooi werk !

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 juli 2010 11:19 PM
  [ # 74 ]

Dan maar in één keer goed doen toch?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 juli 2010 01:00 PM
  [ # 75 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
 
5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook