








Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
De LHM naar de achterremmen circuleert niet terug naar het voorraadvat. Via de achterremmen kun je deze LHM laten ontsnappen, zo komt er verse LHM in dit stukje van het hydraulische systeem.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
gjvdh schreef:Laatste zin tussen haakjes staat het helemaal letterlijk…
Ik denk wel aan lucht, omdat er altijd wat gas uit de bollen ontsnapt. Het rempedaal heeft tegendruk via hydraulische druk in de cylinders van het servo. Dat voel je dan in jouw pedaal, zodat je gevoel bij het remmen hebt. Deze lucht verzamelt zich bij stilstaan op een plek en onder druk verplaats je het probleem alleen maar. Hoeft niet te zijn dat je het voelt.
Maar goed, blijft allemaal theorie. Ontluchten is zo gedaan, kun je het gewoon uitsluiten.
Denk je misschien aan het wat smering van het bruggetje lucky? Even de servo bekijken vanaf de bovenkant is ook zo gepiept.
Ik had het bij het verkeerde eind! bestudering van de schema’s leerde mij dat de achterremmen inderdaad gevoed worden door de achtervering. Vraagteken voor mij is: waar dient dat wagentje dan voor? de voeding van de achterremmen is al afhankelijk van de druk, en dus ook van de belasting, van het achterste gedeelte.
Maar om weer even on-topic te komen: het is zaak, omdat het een BVH is, om alle hydraulische componenten te ontluchten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
gjvdh schreef:De LHM naar de achterremmen circuleert niet terug naar het voorraadvat.
Klopt, even niet bij stilgestaan, bij de halfautomaat zijn dat er medere punten, zie schema.
jantje1948 schreef:
Vraagteken voor mij is: waar dient dat wagentje dan voor? de voeding van de achterremmen is al afhankelijk van de druk, en dus ook van de belasting, van het achterste gedeelte.
zie punt 1
Ik zat even op deze site,
http://www.citroends.org/ds/hydrauliek/hydrauliek-nl.html
daar staat links REM SERVO, als ik dat zie en lees, moet je er 100% zeker van zijn dat het daarin zit.
ook staat er links, VERDEELBLOKJE , met filmpje werking. Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.
Brian schreef:Hydraulische systeem is wel schoon, dus ik denk dat het eerst maar eens schoonmaken van de servo gaat worden.
Mijn advies, denk er eerst goed over na voordat je hem los haalt, eerst alles goed doorspoelen.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ok, maar wat is nu het ‘wagentje’?
Volg je hart, gebruik je hoofd.









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Brain, dit is niet jouw paddo Op het schema van Lucky zie je het boven de R zitten.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik zie het, deze is van een hangend pedaal. Ik vond hem al verdacht veel op die van mijn XM lijken
Volg je hart, gebruik je hoofd.