19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Het vervoeren van een DS en het vervolg daarop, het is een mooie dame geworden.
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 05 maart 2011 06:47 PM
  [ # 271 ]

Han respect hoor!! halelujah
Je hebt met beperkte middelen (budget) een mooi reultaat neer gezet.
Ik hoop dat je veel zweefplezier gaat beleven.

Groeten Peter.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 05 maart 2011 07:30 PM
  [ # 272 ]

Ziet er mooi uit, en dat je maar veel zweefplezier mag beleven Laughing

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 maart 2011 07:37 PM
  [ # 273 ]

Han, ziet er schitterend uit! Ik kom haar een keer bewonderen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 maart 2011 07:48 PM
  [ # 274 ]

Jullie zijn lieve jongens, het bier staat altijd koud hier en de koffie is zo gezet.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 05 maart 2011 08:31 PM
  [ # 275 ]

mooi hoor,ben benieuwd wanneer ik haar live zie…..

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 08 maart 2011 01:50 PM
  [ # 276 ]
Han S schreef:

Hij is weer mooi! Ik heb een opnamestudio in een loods van 250 m². De studio beslaat ongeveer de achterste helft en de voorste helft is een grote ruimte waar muzikanten verblijven als ze niet werken, Daar staat een keukenblok en een zithoek en er is een toilet met douchegelegenheid. De DS staat nu waar anders de piano staat en aan de andere kant naast de DS staat mijn Jaguar van 1969. Naast de Jaguar is de ingang van de slaapruimte, maar die wordt nu gebruikt als spuitcabine. In maart is het weer een slaapvertrek. Aan de ene (voor)zijde van de slaapruimte heb ik een werkplaats en aan de andere zijde is een archief waar een paar honderd tapes staan opgeslagen met 24 sporen opnamen van ook beroemde mensen als The Cats, Within Temptation, Pestilence, The Gathering , de Heideroosjes, Paul van Vliet en nog wat van die gasten.

De restauratie van de DS gebeurt dus in de ‘lounge’ van de studio, daar heb ik ruimte zat en de verwarming werkt prima. Ik moet alleen een beetje oppassen voor de vloerbedekking.

Multi culti functie daar, das wel duidelijk. Top dat de DS bijna af is Han !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 maart 2011 08:34 PM
  [ # 277 ]

Zij is nu verzekerd en niet meer geschorst en ik heb een kort stukje gereden. Maar dat is bijna niet te doen, de voorste bollen zijn zo stug dat ik daar niet mee ga rijden. Achter is het prima in orde en de hoofdbol doet denk ik niks meer, om de seconde een tik.

Toen ik haar kreeg zat er een lang stuk benzineslang aan de benzinepomp en dat hing in een kunsstof jerrycan op de plek van het reservewiel. Nou heb ik de slang welke vanaf de tank komt aangesloten en de tank gevuld met ongeveer 30 liter benzine, de achterbank weg en het deksel boven de tank weg om te controleren of daar alles in orde is. Ik heb geen lekkage kunnen zien of ruiken.

Maar benzine aanzuigen ging niet werken, dus ik heb het volgende gedaan: ik heb nog een geïmproviseerde tank, een olievaatje van een paar liter met een benzinekraantje er aan van een motorfiets. Daar heb ik een litertje benzine in gedaan en de slang van dat vaatje direct op de carburateur en het vaatje omhoog gehangen aan het oog dat voor de veiligheidhaak van de kap dient. De natuur zorgt er voor dat de benine in de carburateur komt en op de uitgang van de benzinepomp heb ik een transparante slang gezet van een paar meter welke ik in een jerrycan heb gehangen.

De motor laten lopen, hij loopt hardstikke mooi, maar na een minuut of tig nog geen benzine te bekennen. De compressor gestart en de tankdop van de benzinetank er af geschroefd, de zuigkant van de benzinepomp er af gehaald, dus de slang vanaf de tank en daar voorzichtig wat luchtdruk op gezet, Daar zat dus een verstopping ergens want na wat pogingen liep de lucht door de slang naar de tank en onstond er wat mist in de vulopening. Nog wat lucht er doorheen geblazen en weer mist in de vulpijp.

Een stukje transparante slang op de slang vanaf de tank gezet en gewoon met de mond gezogen en verdomd, er kwam benzine. De boel weer aangesloten zoals het hoort, het zwevende filtertje tussen de pomp en de carburateur, starten en lopen. Zij bleef mooi gaan en ik hoop dat dit probleem voorbij is.

Nu moet ik eerst de voorste bollen (gelaste bollen) los zien te krijgen en dan ga ik er mee naar Johan in de Weere. Die hoofdbol komt dan wel later als madame weer zweeft. Ik zal morgen een stuk speciaal bollenlosschroefgereedschap gaan fabriceren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2011 08:41 PM
  [ # 278 ]

Han, heb je de tank-aftap dop al losgemaakt? Daar zit een “groffilter” in namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 maart 2011 08:48 PM
  [ # 279 ]

Dat is de volgende stap, eerst kijken of de benzinestroom op gang blijft en even een liter of 20 verstoken want een halfvolle tank aftappen in een teiltje vind ik wel wat ongemakkelijk.

Ik heb voorlopig even een jerrycan met 20 liter inhoud mee en een lange slang voor als ik problemen onderweg krijg met de toevoer. Dus ik rijd als het meezit eerst die tank zo goed als leeg en dan schroef ik het filter er uit.

Bedankt voor het meedenken heer waterman.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 maart 2011 08:52 PM
  [ # 280 ]

Heer met een hoofdletter natuurlijk… Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 maart 2011 08:56 PM
  [ # 281 ]

Aan het begin van de zin wel. Ik vraag me trouwens af waar zijn nick vandaan komt, zal hem eens vragen: Heer waterman, waar komt jouw nick vandaan, ben je een waterman (net als ik) of heet je waterman van achteren?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2011 08:58 PM
  [ # 282 ]

De naam van de Heer dient men niet te misbruiken in een topic over een Godin toch? Laughing

De nick? Ik ben een waterman, dat is het eerste. En verder nog iets wat ik je nog wel eens uitleg met een fles bier erbij Han Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 maart 2011 09:21 PM
  [ # 283 ]

Goed plan, wat zeg ik? uitstekend plan.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 maart 2011 09:11 PM
  [ # 284 ]

De bollen zijn los hoor, wat kunnen die dingen vast zitten, niet normaal meer. Ik heb een stuk bandijzer rond gebogen met aan het eind twee omgebogen stukken van 2.5 cm met daarin een gat van 9 mm.

Dat past mooi om de bol heen en met een M8 bout kan ik het loeivast om de bol klemmen. Tegenover de bout heb ik een stukje duims gaspijp er aan vast gelast met aan de uiteinden een paar steuntjes, ook aan het bandijzer vastgelast.

Die om de bol geklemd en met een stuk rondstaal dat in de duims pijp past even mijn enorme spieren in werking gezet en daar ging hij. Nu even de boel op druk blazen bij Johan, kijken of hij begin volgende week tijd kan maken en dan gaan we zweven. Volgende stap is een paar proefritten en dan de APK keuring.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 maart 2011 06:51 PM
  [ # 285 ]

Ik las van de week: ‘als waterman het zegt, dan is het zo’. En dat bleek weer eens, ik had een nieuwe benzinepomp gemonteerd, maar nog steeds teveel weerstand. Dus de tank leeg laten lopen, de boel schoongemaakt, kwam een zooi bagger uit, filtertje aan de zuigkant van de pomp geplaatst en even met de mond wat benzine opgezogen. Dat ging goed, maar toen ik de slang van de carburateur af wilde halen trok ik het messing pijpje er uit, bekende kwaal en oorzaak van het afbrtanden van menige DS.

Pijpje wat opgerekt en met Loctite er in gemept, zit nu echt vast. Motor gestart en gaan. Stukje proefgereden, de schijven waren roestig en dat maakte even vreemde geluiden, maar dat was snel voorbij.

Het rijdt als een echte DS, het schakelt goed, het koppelt goed, het stuurt goed en het remt als een leeuw. Volgende week APK keuring en dan de laatste cosmetische dingetjes, nog een nieuwe voorraadbol er onder, de voorste bollen zijn nieuw en dan gaan we zweven.

Profiel  
 
 
19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook