













































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Zijn we dan zo bekrompen geworden dat we nog alleen maar over een Citroen mogen praten op een Citroen forum en vice versa?
Voor mij is dat geen enkel probleem en uiteraard gaan we op dit forum niet uitvoerig uitleggen hoe je een ander merk gaat reviseren en restaureren, maar het er terloops over hebben moet kunnen lijkt me.
Tuurlijk kan dat Han
Maar je snapt natuurlijk wel dat zo’n Jaguar gewoon helemaal niets is in vergelijking met een échte Citroën.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb op het Jaguar forum verhalen gepost over Citroen en als je beide merken goed beschouwt hebben ze beiden enorme mijlpalen gezet in de autohistorie. De DS is wat mij betreft de grootste mijlpaal ooit, maar de Jaguar E type mag ook genoemd worden.
Op het Jaguar forum vind je veel leden met een hoge opleiding, onze Robin Visser is daar behoorlijk actief en is meester in de rechten, Niettemin kan het gebeuren dat als hij over een ander merk post, dat dan zijn post wordt verwijderd of aangepast. Ik vind dat van een zeer bedenkelijk nivo, we zijn geen kleuters meer, forums zijn voor grote jongens die tegen een stootje kunnen en anders moet je maar een andere speeltuin zoeken.
Dan lever je commentaar en wordt je draadje gesloten, of je via email maar je klachten wilt uiten en als je dat dan doet krijg je geen antwoord. Tja, ik heb geleerd om me er maar niet meer over op te winden, mijn cholestorol moet ik al in de gaten houden en opwinding moet ik maar zien te voorkomen.
Je kunt zo heerlijk uit je dak gaan op een forum over je favoriete merk, laat ik er nou twee hebben.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, zo ver dat je nergens over je andere wagen mag spreken gaan we hier niet. Maar als je een apart draadje gaat starten over je jaguar, peugeot of fiat gaat dat natuurlijk wel de bak in Ik vind zelf dat het , enigzins beperkt, wel gewoon moet kunnen. Ik ben zelf van mening dat je als échte autoliefhebber meerdere favorieten moet kunnen hebben. Zo heb ik niet alleen een SM, maar ook een oude Saab 900 en een BMW. Stuk voor stuk merken met een eigen identiteit waar ik erg veel waardering voor heb.
Trouwens, Han, ik denk dat je vooral niet moet vergissen in het opleidingsniveau van de gebruikers alhier. Het verschil is alleen dat men er hier niet mee te koop hoeft te lopen…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat ik er mee wil zeggen is dat er op het Jaguar forum relatief veel mensen zitten die hoog opgeleid zijn, ondernemer zijn etc. Het is geen goedkope auto, maar die mensen worden regelmatig behandeld alsof het kleuters zijn.
Dat is op dit forum toch anders en natuurlijk zitten hier ook hoog opgeleide mensen, maar er zijn veel meer Citroens dan Jaguars en ik denk dat het forumvolk ook veel gevarieerder is hier.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Han S schreef:Op het Jaguar forum vind je veel leden met een hoge opleiding, onze Robin Visser is daar behoorlijk actief en is meester in de rechten, Niettemin kan het gebeuren dat als hij over een ander merk post, dat dan zijn post wordt verwijderd of aangepast. Ik vind dat van een zeer bedenkelijk nivo,
Mensen met een lage/middelbare/geen specifieke opleiding doen dat niet of worden dan hun posts niet verwijderd? Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar ik zie het verband niet…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa









Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Opleiding heeft niets met emoties over auto’s te maken, behalve als het een opleiding autotechniek betreft. Ik ben ook niet vies van een oude Mercedes-Benz, ik vind die dingen vraai. Mooie DS is het geworden, knap werk.
Mare kap nou eens met die Jag in bijna iedere post te noemen
Han S schreef:Wat ik er mee wil zeggen is dat er op het Jaguar forum relatief veel mensen zitten die hoog opgeleid zijn, ondernemer zijn etc. Het is geen goedkope auto, maar die mensen worden regelmatig behandeld alsof het kleuters zijn.
Dat is op dit forum toch anders en natuurlijk zitten hier ook hoog opgeleide mensen, maar er zijn veel meer Citroens dan Jaguars en ik denk dat het forumvolk ook veel gevarieerder is hier.
Mmmmmmmm, van de week werd mijn financiele situatie al afgemeten aan het feit of ik wel of niet op Michelins rijdt en nu is een dure auto ook afhankelijk van een hoge opleiding.
Dan zal een Jaguar op Michelins wel het summum zijn…
Het wordt tijd dat het spul weer de winterstalling uit komt, kunnen we het weer hebben over storingen, problemen en oplossingen voor onze dames.
Het moet op de eerste plaats door mij goed worden uitgelegd en verwoord en op de tweede plaats moet het goed worden gelezen.
Ik zie op het Jagforum veel mensen langskomen die in het bezit zijn van een relatief jonge auto. Dat zijn bepaald geen goedkope auto’s in aanschaf, in afschrijving zijn ze ongelooflijk duur en in het gebruik ook verre van goedkoop.
Dat betekent dat degene die dat kan en wil betalen een erg goed betaalde baan heeft, of een succesvolle ondernemer is. Waarmee ik niet wens te beweren dat er op andere forums geen buitengewoon hoog opgeleide mensen met uitstekende baan, of mensen met een succesvolle eigen onderneming rondhopsen. Zo ook op dit forum.
Maar als je mensen met een hoog nivo gaat behandelen als onbenul heb je een probleem en dat probleem ben je zelf. Capice?
Het is mij niet gegund deze keer, ik heb een paar kilometer proefgereden en dat ging prima, de motor liep als een zonnetje en het zweefde als een nieuwe. Maar het starten was moeizaam, de startmotor ging nauwelijks rond en ook met een andere accu was het niet beter. Dus ik toog naar Johan en haalde een Valeo startmotor. Het vervangen van de startmotor is geen prettig klusje, maar dat is ook gelukt en de motor ging als een razende rond met deze startmotor.
Maar hij liep niet meer rond en ik ging alle mogelijke oorzaken bekijken, andere bougies hielpen niet dus ik ging de compressie meten. Het viel op dat de voorste twee cylinders meer compressie hadden dan de 3 en 4 cylinder. Dus ik besloot vandaag om het kleppendeksel maar eens te verwijderen en te kijken wat daar onder allemaal gebeurde.
Klepdeksel er af en de motor even een paar keer rond starten zonder contact en tot mijn stomme verbazing gingen inlaatklep 1 en 2 mooi open en dicht, de tuimelaars van inlaatklep 3 en 4 doen niets meer. 4 heeft opeens erg veel klepspeling en 3 staat gewoon muurvast. Dus de tuimelaaras er af gehaald en wat opvalt is dat stoterstang nummer 1 en 2 er moeiteloos uitgenomen kunnen worden, maar 3 en 4 zitten vast alsof ze krom zijn.
Morgen gaat de kop er af en als dat serieuze grote schade betekent houdt mijn DS avontuur op. Zij gaat dan naar een andere eigenaar of zij wordt gesloopt en gaat in onderdelen weg.
Ik heb geen idee hoe zoiets kan en wat de oorzaak kan zijn. Ik heb nog vier motoren staan maar die draaien de verkeerde kant op en passen niet.
Dit is echt balen.
Maar nu je al zo ver bent, niet opgeven hoor!
Ben erg benieuwd wat je morgen tegen komt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik baal echt als een stier in de arena, negen maanden aan gewerkt en nu is zij eigenlijk helemaal klaar voor de keuring en geeft het zelf op. Wijven!
Da’s flink balen Han. Ik hoop voor je dat het meevalt morgen. Ook als het niet meevalt niet opgeven hoor. Dat zou zonde zijn, je hebt al zo veel gedaan aan deze dame. In het ergste geval is een blokwissel noodzakelijk. Maar da’s heel wat minder werk dan alles wat je al aan deze auto gedaan hebt.
Dat klopt, maar op een gegeven moment ben je ook aan het einde van je financiële latijn en dat moment komt erg dichtbij.





























Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han, ik denk dat dit probleem niet verder gaat dan de kop en de stoterstangen. Daarvoor ga je haar toch niet slopen?? Ik snap dat je even flink baalt. Als je geestelijke steun nodig hebt, kom dan even een bakkie doen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Wat ontzettend jammer na zoveel werk. Ik hoop dat het meevalt morgen. Als het tegenvalt de dame gewoon laten staan totdat het weer kan. Wegdoen krijg je spijt van….